fbpx

ענקית הרכב הסינית BYD חושפת משאיות חשמליות ראשונות

צעד חשוב בעולם התחבורה החשמלית והמסחרית, שמתקשה להתרומם. מנגד, לא בטוח שאלו הרכבים שישנו את העולם.

יצרנית המשאיות והאוטובוסים הסינית BYD חשפה החודש שני דגמים ראשונים של משאיות חשמליות כבדות, שיונעו באמצעות סוללה. הדגמים – Gen3 8TT ו-6F, הוצגו תחת חברת הבת האמריקאית של BYD (BYD America) ועוצבו על ידי המעצב הראשי לשעבר של אאודי, וולפגנג יוזף אגר.

טווח הנסיעה של המשאיות הוא כ-320 קילומטר לטעינה בגרסה המורחבת, נתון שמספיק למשלוחים בטווח בינוני ושדומה לטווח הנסיעה של המשאיות של וולוו. נציין שהסמי של טסלה אמור לגמוא בין 480 ל-800 קילומטר בטעינה בודדת. כמו כן, בחברה לא פרסמו את גודל הסוללה המתוכננת אך מציינים יכולת טעינה מהירה בהספק של 185 קילוואט.

לפי החברה, ה-Gen3 8TT (הקטן יותר) הוא דגם עם יכולות גמישות יותר – הן למשלוחים בטווח קצר ובינוני והן לעבודת חלוקה של סחורות במרחב העירוני ומשלוחי הקילומטר האחרון. ה-6F, דגם גדול יותר, מיועד לתכולה גדולה יותר, וככל הנראה לא יאפשר טווח נסיעה גדול משמעותית. טרם הוצגו מחירים צפויים עבור הדגמים המדוברים, או מועד תחילת המכירות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

״אנחנו מקשיבים ללקוחותינו ולנהגים שלהם על מנת לוודא שאנחנו מספקים את המוצרים והביצועים הנדרשים להם״ אמרה סטלה לי, נשיאת BYD America. ״עם משאיות הדור הבא שלנו, אנחנו עושים היסטוריה על ידי קביעת סטנדרט חדש של נוחות לנהג ובטיחות של רכבים חשמליים.״

מה אנחנו חושבים?

ובכן, אי אפשר להגיד שהחשיפה של משאיות חשמליות – פחות או יותר ראשונות באמריקה מצד חברה גדולה – מגיעה מוקדם מדי. עם זאת, החוסר במידע רק מגביר את תחושת ההחמצה-אכזבה מהחשיפה המדוברת.

היינו רוצים לדעת את נפח הסוללה, את צפי המחירים ויותר מכל מתי נראה את המשאיות על הכביש. לפני שנדע את כל אלו, קשה להתייחס לפרסומים ברצינות. והמעט שכן קיבלנו גם הוא לא מרשים – רק 320 קילומטר למשאית גדולה זה טווח לא רציני, בוודאי שבמקום גדול כמו צפון אמריקה, ובטח כשמדובר בחברה סינית ולכן סביר שנראה הפחתה משמעותית בטווח המחושב אחרי שיגיעו לבדיקה של ה-EPA. 

לסיכום: התחושה היא ש-BYD הציגו משאיות קונספט ולא רכבים של ממש. אמנם מדובר בחדשות נעימות ומשמחות, אבל הן יכלו להיות דרמטיות בהרבה אם היו מגיעות בעטיפה מקצועית יותר.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. "נציין שהסמי של טסלה אמור לגמוע בין 480 ל-800 קילומטר בטעינה בודדת". ואני מציין שהסמי של טסלה לא יצא בעתיד הקרוב…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button