fbpx

מכירות הרכב החשמלי של BYD בנסיקה, האם בקרוב זה יהיה השוק העיקרה שלה?

יצרנית המכוניות החשמליות הסינית הגדולה בעולם, BYD, הגדילה את המכירות של הרכבים החשמליים שלה בפער גדול יותר מאשר את המכירות של הרכבים המבוססים על דלק בשנת 2018 וזאת על פי דיווחי החברה.

חברת BYD מכרה בשנת 2018 קרוב למאתיים חמישים אלף רכבים חשמליים, כפול מהכמות בשנה שקדמה לה. כמות כזו היא רק כעשרים וחמישה אלף רכבים פחות ממכירת רכבים מבוססי דלק באותה שנה, כך שהפער בין שני סוגי הרכב, מצטמצם.

בנוסף, בחודשיים הראשונים של שנת 2019, המכירות של הרכבים החשמליים בחברה עלו בלמעלה מ- 175% לעומת השנה שעברה ואילו המכירות של רכבים מבוססי דלק, ירדו ב- 47% בחודשיים הללו כך שלא רק שהפער בין שני סוגי הרכבים מצטמצם, אלא שמכירת הרכבים החשמליים תופסת תאוצה ומגדילה את הפער לטובתה. משום כך, התחזית להמשך שנת 2019 היא גידול במכירת רכבים חשמליים.

החברה הגיעה להישגים הללו בין היתר גם בזכות תמריצים כספיים מהממשלה הסינית שהחלו לפני עשור, על מנת לתת תנופה לתעשיית הרכב בסין. החברה קיבלה תמיכה כספית בסך של למעלה ממיליארד דולר רק בשנת 2016, יותר מסך הרווחים שלה באותה שנה שהסתכמו בשבע מאות חמישים מיליון דולר.

שנה לאחר מכן, ב-2017, החלה הממשלה הסינית לצמצם את ההטבות הכספיות ורווחיה של החברה ירדו. בשנת 2018 הרווח הנקי של BYD הסתכם בארבע מאות ושלושה עשר מיליון דולר, ירידה של 31% לעומת השנה שלפני. למרות זאת, החברה מעריכה שהרבעון הראשון של שנת 2019 יהיה רווחי יותר מזה של שנה שעברה והתחזית השנתית שלה היא למכירת שש מאות וחמישים אלף רכבים בשנת 2019 כולה.

BYD השיקה בתחילת החודש אוטובוס חשמלי אשר לטענתה הוא הארוך ביותר בעולם המיוצר כיום. אורכו של האוטובוס הוא עשרים ושבעה מטרים ויכול לשאת כמאתיים חמישים אנשים בנסיעה. החברה מתכוונת לייצא אוטובוסים מהסוג הזה בנוסף לייצוא שלה של אלפי אוטובוסים חשמליים אחרים למדינות שונות ברחבי העולם, גם לשימוש בשדות תעופה.

בנוסף, BYD השיקה לאחרונה סדרת רכבים חשמליים חדשה ומשופרת, דבר המעיד על כך שהחברה מאמינה בעתיד של הרכבים החשמליים ובעיקר בגידול המכירה שלהם. כעת חברת BYD מתחרה מול חברת טסלה שהחלה לייצא רכבים חשמליים לסין, תחרות על נתח שוק הולך וגדל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button