fbpx

ב.מ.וו מציגה את ה-iX2

ליצרנית הרכב הבווארית יש קרוסאובר-קופה חשמלי חדש, שמבוסס על דגם בעירה פנימית.

קרוסאובר קופה חשמלי שמבוסס על דגם בעל מנוע בעירה פנימית? כנראה שבב.מ.וו חושבים שבשנת 2023 יש לזה עדיין מקום. דגם הבעירה הפנימית איתו חולק ה-iX2 החשמלי את הפלטפורמה הוא ה-X2 מהדור השני. ה-iX2 דווקא מצליח להוציא טווח נסיעה סביר של 425 ק"מ (על פי תקן WLTP) מסוללת ה-65 קוט"ש הלא-מאד גדולה בה הוא מצויד.

בב.מ.וו מצהירים ש"ארכיטקטורת רכב גמישה מאפשרת לייצר את BMW X2 ו-BMW iX2 החדשים בפס ייצור יחיד במפעל החברה ברגנסבורג [גרמניה]". זה אולי טוב ליצרן אבל הרבה פחות בעבור מי שהולך לנסוע ברכב – העובדה כי ה-iX2 לא נבנה כרכב 100% חשמלי, לא מבוסס על פלטפורמה חשמלית, מהווה חסרון גדול, בעיקר בתא הנוסעים, עיצוב ה"קופה" שמוריד את הגג למטה בחלקו האחורי של הרכב גם כן לא מוסיף במיוחד. מה שבטוח – מרווח זה לא הולך להיות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הספק הטעינה המהירה גם הוא לא מרשים במיוחד ביחס למתחרות, 130 קילוואט, עומד על פי ב.מ.וו על כחצי שעת טעינה מ-10% ל-80% סוללה. ביצועי טעינה שהיו מלהיבים יותר לפני שנתיים ומלהיבים הרבה פחות היום. הקרוסאובר-קופה החשמלי מאפשר חיבור מהיר לעמדת הטעינה עם פלאג & צ'ארג'.

ה-iX2 בגרסת xDrive30 מגיע מצויד בשני מנועים חשמליים, שניהם מפיקים יחד הספק של כ-315 כ"ס ומביאים את הקרוסאובר-קופה החשמלי למהירות מירבית של 180 קמ"ש ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות.

מבט קדמי על ב.מ.וו iX2 אדומה

מערכת ההפעלה של הב.מ.וו iX2 והפיצ'רים השונים שמציע הקרוסאובר-קופה החשמלי נשלטים דרך צמד מסכי תצוגה בגדלי 10.25 ו-10.07 אינץ', ויש תמיכה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. מערכת הניווט המובנית ב-iX2, מבוססת הענן תציג לנהג מסלולי נסיעה שלוקחים בחשבון את תכולת הסוללה ומחשבים את הדרך בשילוב של עמדות טעינה מהירות. בב.מ.וו מתגאים במיוחד בפלטפורת הגיימינג של הרכב, שכוללת מגוון משחקים. נראה כמו ניסיון של הבווארים למשוך אליהם לקוחות צעירים, רבים מהם בוחרים כיום במודל 3 או מודל Y של טסלה.

מפאת גודלו הקטן יחסית, הב.מ.וו iX2 מיועד בעיקר לשווקים האירופאים וכנראה שלא יגיע לצפון אמריקה – שם משווקת ב.מ.וו את ה-iX, דגם הפנאי החשמלי ה"בכיר" שלה.

מבט צד על ה-מהב.מ.וו iX2

עם תג מחיר של 56,540 פאונד בבריטניה, ה-iX2 של ב.מ.וו יקר יותר ממספר דגמי מפתח שבהחלט יכולים להחשב כמתחרים ישירים שלו, גם אם הם לא בהכרח "נופלים" בהגדרה של קרוסאובר, כמו לדוגמא המודל 3 והמודל Y של טסלה, המרצדס EQA 250+, וולוו C40 ריצ'ארג', אאודי Q4 ספורטבק אי-טרון 45, סקודה אניאק קופה iV RS, פולקסווגן ID.5 PRO ועוד – לא מעטים מהם מבוססים על פלטפורמה חשמלית.

על הנייר ה-iX2 לא מרשים במיוחד, אז מה הסיבה לבחור בו על פני כל אחד מהמתחרים? עדיין מדובר בקרוסאובר-קופה חשמלי חזק, יוקרתי וכנראה שגם מהנה לנהיגה ועם איכות חומרים גבוהה מבית מותג רכב נחשב – הלוגו של ב.מ.וו במרכז בקדמת מכסה המנוע החשמלי יכול לגרום ללא מעט לקוחות לבחור ב-iX2 על פני כל אחד מהמתחרים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button