החל משנת 2025 תחל ב.מ.וו. לייצר את הדור הבא של המנועים החשמליים שלה במפעלה בשטייר, אוסטריה, שם נמצא מפעל המנועים הגדול ביותר שלה.
לפי הודעת החברה, בשנתיים הקרובות יוקם מרכז פיתוח למנועים חשמליים במפעל וחלקו יוסב לייצור מנועים חשמליים, ועד 2030 תשקיע החברה כמיליארד יורו (שלושה וחצי מיליארד שקלים) בפיתוח מנועים חשמליים באתר.
לפי ב.מ.וו. בעקבות המפעל צפוי להפוך למרכז הייצור המוביל של מנועים חשמליים בחברה – וכך לשמור על פעילות גם בעשורים הקרובים, בהם החלק החשמלי מפעילות משק התחבורה יעשה משמעותי יותר ויותר.
כשתושלם ההסבה של המפעל לחשמל הוא אמור להגיע לתפוקה של 600 אלף מנועים חשמליים בשנה, יעד שמתיישב עם התכנית של ב.מ.וו. להגדיל משמעותית את הפעילות החשמלית שלה.
המפעל בשטייר פועל כבר 40 שנה ומייצר נכון לעכשיו כמחצית מהמנועים של רכבי החברה. עד 2025 תקים ב.מ.וו. אולם ייצור חדש באתר, בעל שתי קומות, בו יתבצעו הייצור וההרכבה של המנועים החשמליים. כמו כן, מתוכננת הרחבה של המרכז הלוגיסטי הקיים בסמוך למפעל, והשטח האתר כולו יורחב בכשישים דונם.
מנקים את המפעל אבל לא את הכבישים
כאמור, החברה מתכננת לא רק לייצר את המנועים שלה בשטייר, אלא גם להרכיב את החלקים ובכך להשלים את ההרכבה של בסיס ההנעה החשמלי של רכביה באתר הייצור – הליך שנעשה היום במספר אתרים.
כבר עכשיו שטייר הוא האתר המוביל של ב.מ.וו. לייצור מנועים חשמליים, ומאז 2020 מיוצרים שם כל המנועים החשמליים החדשים שלה.
אך כעת המפעל מצטרף לגל של התרחבות חשמלית שמתכננת ב.מ.וו. שבמסגרתו מחצית מ-4,400 עובדי המפעל יוכשרו לפעילות עם רכבים חשמליים, וגם אתר ההרכבה בדינגולפינג, גרמניה, יתחיל להפיק מאות אלפי מנועים חשמליים בשנה.
במקביל להגדלת הייצור, המפעלים יגיעו עד 2030 לנקודה בה הפעילות בהם היא ניטרלית פחמנית, בהתאם לתכנית האסטרטגית iFactory של ב.מ.וו. להפיכת הפעילות שלה לנקייה מפליטות. במסגרת התכנית, עד 2030 פליטות הפחמן הדו-חמצני מהמפעלים של החברה אמור לעמוד על חמישית מרמת הפליטות של 2019 – וסביר להניח שתוך זמן קצר אחר כך תצליח ב.מ.וו. לנטרל לחלוטין את פליטות גזי החממה של מפעליה.
למרות המהלכים החשובים של החברה, נכון לעכשיו גם ב.מ.וו. נמנית עם חברות הרכב שעוד לא מסמנות תאריך יעד להיגמלות ממנוע הבעירה הפנימית, ובמקביל להרחבת החלק החשמלי במפעל עדיין מתוכנן ייצור נרחב (וגדל) של רכבים המונעים בדיזל או בבנזין.
הבעיה זה לא מנועים, העקב אכילס של יצור רכבים חשמליים זה הסוללות, אין יצור מספיק, שמספק את הביקוש.