מותג אוואטר (AVATR) נוסד בשנת 2018 בשיתוף פעולה משותף לקבוצת צ'נגאן (Changan) הסינית ולניו (NIO). בדומה לקבוצת ג'ילי, גם צ'נגאן מפתחת, מייצרת ומשווקת רכבים תחת מותגים נוספים במקביל למותג הראשי, צ'נגאן-אוטו.
לאחר זמן מה החליט וויליאם לי, הבוס של ניו, שהספיק לו, והודיע על יציאתו מהשת"פ, חלל שהתמלא מהר מאד על ידי יצרנית הסוללות CATL, שמחזיקה ב-17% מאוואטר.
הרכבים החשמליים של אוואטר נשענים על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים שנקראת CHN והיא פותחה בשיתוף פעולה משולש של צ'אנגן, וואווי, ו-CATL. הפלטפורמה הייעודית בנויה בארכיטקטורת 750V ומתאימה למגוון דגמי רכבים חשמליים – סדאן, סאלון, פנאי ואפילו מיניוואן, עם הנעה כפולה או אחורית ועם בסיסי גלגלים בין 2,800 ל-3100 מ"מ.
ליין הדגמים של אוואטר כולל כיום שני דגמים עיקריים: רכב הפנאי החשמלי, אוואטר 11 ורכב הגראן-קופה החשמלי, אוואטר 12. באוואטר הציגו מהדורה מיוחדת של האוואטר 11, של 500 יחידות בלבד, וכעת מגיע תורו של רכב הגראן-קופה לקבל מהדורה מיוחדת.
האוואטר 12 מיוצר בגרסאות הנעה אחורית וקדמית עם מנועים חשמליים מתוצרת וואווי:
- גרסת ההנעה האחורית עושה שימוש במנוע חשמלי יחיד עם הספק של 313 כ"ס, מומנט של 37 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות.
- גרסת ההנעה הכפולה עושה שימוש בשני מנועים חשמליים, עם הספק משולב של 578 כ"ס, מומנט של 66 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3.9 שניות.
שתי גרסאות האוואטר 12 מגיעות עם סוללה בנפח של 94.5 קוט"ש, גרסת ההנעה האחורית טוענת לטווח נסיעה של 700 ק"מ על פי תקן CLTC, גרסת ההנעה הכפולה טוענת לטווח נסיעה של 650 ק"מ על פי התקן.
כזכור, תקן CLTC הוא התקן הסיני למדידת טווחי נסיעה, והוא נחשב למפרגן במיוחד – טווחי הנסיעה בפועל של גרסאות ההנעה האחורית וההנעה הכפולה של האוואטר 12 צפויים לעמוד על כ-530 ו-500 ק"מ בהתאמה. זמן הטעינה המוצהר עומד על חצי שעה מ-30% ל-80%, נתון שקצת לא מסתדר לנו עם העובדה שהפלטפורמה בה עושה שימוש האוואטר 12 בנויה בארכיטקטורת 750V.
גרסאות האוואטר 12 חולקות עוד לא מעט מאפיינים: לשתיהן מסך תצוגה שנמתח מצד אחד לשני ועוד מסך מרכזי בגודל של 15.6 אינטש ו-2 משטחי טעינה אלחוטית, לשתיהן שלושה חיישני לידאר, 12 מצלמות ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אקטיבית, התראת שטח "מת", שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים ועוד.
לשתיהן פיצ'רים לנוחות המשתמשים כמו הנעה מרחוק, חימום למושבים, תא מטען שנפתח חשמלית ומערכת שמע עם 27 רמקולים, לשתיהן בסיס גלגלים של 3,020 מ"מ ותא מטען אחורי בנפח של 490 ליטר, תא מטען קדמי בנפח של 65 ליטר ועוד.
עד לא מזמן, האוואטר 12 בגרסת ההנעה הכפולה ברמת הגימור GT 650 שמגיעה עם מתלי אוויר, היוותה את הווריאציה היקרה ביותר של הרכב החשמלי, מחירה נקבע על 52,450 דולר. החשיפה של האוואטר 012, שעוצבה בשיתוף פעולה עם מעצב האופנה הבריטי קים ג'ונס שעיצב קולקציות למותגי יוקרה כמו דיור ולואי ויטון, מקפיצה את המחיר, מקפיצה בהרבה.
מהדורת קים ג'ונס המיוחדת של האוואטר 12 תיוצר ב-700 יחידות בלבד. היא מגיעה עם צבע כסוף מיוחד וחישוקי 21 אינטש מעוצבים. בפנים שולט הזמש, בו עטופים מרבית חלקי תא הנוסעים של האוואטר 12 קים ג'ונס ויש תוספת של מסך תצוגה 16 אינטש מתקפל לטובת הנוסעים במושבים האחוריים ודפוס של שמיים ליילים זרועי כוכבים בגג.
כל זה, בתוספת של קצת פחות מ-40,000 דולר למחיר של רמת הגימור היקרה ביותר. כן כן, האוואטר 12 קים ג'ונס עולה לא פחות מ-98,000 דולרים. מזל שהאוואטר 12 קים ג'ונס מגיע עם תיק דיור במתנה, כי היינו יכולים לחשוב שמדובר בתוספת שערורייתית למחיר.