fbpx

אאודי חושפת: Q4 החשמלית החדשה

אאודי חשפה את ה-Q4 הכל-חשמלית, מבוססת על פלפטורמת ה-MEB של פולקסווגן, עם טווח נסיעה של 450 קילומטר לטעינה. עוד צעד בדרך להיצע הדגמים החשמליים הנרחב שהחברה מבטיחה להביא לשוק עד שנת 2025.

לפני ימים אחדים חשפה חברת אאודי את הרכב החשמלי החדש שלה, ה-Q4 ספורטבק מסדרת e-tron שלה. מבחינה חיצונית, הרכב דומה מאוד לקודמו בסדרה, ה-  Q4, אך משופר יותר.

לפי נתוני אאודי, הרכב מסוגל להאיץ מאפס למאה קמ"ש בתוך 6.3 שניות והמהירות המקסימלית שלו היא מאה ושמונים קמ"ש. אורכו של הרכב הוא 4.60 מטרים, גובהו 1.60 מטר והעיצוב הפנימי שלו זהה לדגם הקודם, ה-Q4 הראשון שיצא.

ה- Q4 ספורטבק בעל הנעה חשמלית כפולה ויכולת להנעת ארבעת הגלגלים בהספק של 225 קילוואט. בקרה אלקטרונית ברכב מוודאת שחלוקת המומנט מתואמת בצורה מיטבית ועושה זאת בחלקיקי שניה, דבר המאפשר אחיזת כביש טובה יותר בכל מזג אוויר וסוגי השטח בנסיעה.

הרכב החדש מתבסס על פלטפורמת MEB של חברת האם של אאודי, פולקסווגן, אשר משתמשת בפלטפורמה הזו עבור כמה דגמים בחברות הבת בקבוצה מאחר שהפלטפורמה מיועדת ספציפית לרכבים חשמליים. כך למשל, גם הדגם ID.4 של פולקסווגן שנבנה על אותה פלטפורמה.

אאודי Q4 ספורטבק החשמלית, מבט צד בנסיעה על הכביש

כרכב חשמלי, ה- Q4 ספורטבק מצויד בסוללה בהספק של 82 קוט"ש וטעינה אחת מספיקה לנסיעה של עד 450 קילומטרים. בטעינה מהירה, ניתן לטעון כשמונים אחוזים מהסוללה בתוך חצי שעה. באאודי טוענים שזהו דגם שמייצג את מה שעתיד לבוא בסדרת הרכבים הבאה מבחינת טווחי הנסיעה הארוכים.

העיצוב החיצוני החלק של הרכב הוא עניין בפני עצמו וכבר מושך תשומת לב לא מעטה. קו הגג של הרכב נמשך בקו זורם כשהחלק האחורי אנכי ומעוצב כמעט כמו במכונית מרוץ כך שיש לו מעט יתרון אירודינמי. ה"מחיר" של העיצוב הזה הוא פחות מקום לראש של הנוסעים מאחורה ותא מטען בנפח מעט מצומצם יותר. חיצונית, הצבע של הרכב הוא אפור מטאלי עם גוון ירקרק שתלוי בזווית של האור כשהחלק התחתון ברכב, צבוע באפור כהה, דבר שמדגיש את העיצוב שלו.

העיצוב והגוונים שנבחרו בתוך הרכב, מדגישים את החלל שיש בו. הצבעים של סביבת הנהג והנוסעים הם בהירים, מעין שילוב של לבן ובז' כשהמשטח עצמו עשוי ממיקרופייבר. דבר מעניין הוא הכיסוי של רצפת הרכב שעשויה מחומרים ממוחזרים ושכבות של צבע איכותי שנותן תחושה של עומק. המושבים מרופדים מבד שנתפר בעדינות על ידי מומחים ואפילו התפרים הכפולים מקשטים את הכיסויים.

אאודי Q4 חשמלית, מבט פנים

תא הנהג ממוחשב ויש בו תצוגה של מסך מגע לבחירת פעולות הנסיעה, דיווח על תפקוד הרכב בנסיעה ושליטה על אפשרויות הבידור בו. מאחר שאין צורך בידית הילוכים ליד הנהג או בלם יד שתופסים מקום, המרכז של תא הנהג תוכנן כחלל שאפשר להשתמש בו לאחסון וגם לטעינת טלפון סלולרי במקום מיוחד משלו.

הרכב אמור להגיע לצרכנים לקראת סוף שנת 2021 והמחיר של ה- Q4 החדש יהיה כארבעים וחמישה אלף דולרים. באאודי יוציאו גרסה נוספת של הדגם הזה במחיר מופחת יותר אך עם נתונים מעט נמוכים, כלומר סוללה קטנה יותר והנעה יחידה במקום כפולה.

עד שנת 2025, אאודי תוציא יותר מעשרים דגמים של רכבים חשמליים בשווקים העיקריים בעולם ותגיע לכארבעים אחוזים של המכירות שלה מרכבים אלה. ה- Q4 הוא אחד מכמה רכבים חשמליים שיוצאים בקבוצת פולקסווגן שאאודי שייכת אליה והדבר מראה את המחויבות של פולקסווגן למגמה שלה לייצר כמה שיותר רכבים חשמליים בפלטפורמה שלה בעתיד, כולל דגמים קטנים יותר ובכל חברות הבת שלה.  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button