ראלי דקאר נגמר ב-14 לינואר 2022 ומאז היה לאאודי הרבה זמן כדי לנתח, לחשוב ולשפר את ה-RS Q e-tron – מכונית הראלי החשמלית שלה. עונת מרוצי המדבר העולמיים תחל בקרוב עם ראלי מרוקו ולאחריו, אתגר השטח האולטימטיבי, מרוץ השטח המפורסם בעולם, ראלי דקאר.
באאודי חלמו על נצחון בהופעה הראשונה בדקאר של מכונית הראלי החשמלית, ולמרות שמאחורי ההגה ישב אחד שמנוסה במיוחד בראלי ויודע איך לנצח אותו על שניים וארבעה גלגלים, אלוף הדקאר לא פחות מ-14 פעמים סטפן פטרהנסל, כשל חמור בבולמים מנע את החלום הזה.
כעת, עם גרסה משודרגת שאין בה חלק אחד שדומה לדגם היוצא (כך טוען היצרן), באאודי מוכנים להתחיל לחלום שוב.
"נהגתי בקונספטים רבים במדבר אבל אודי RS Q e-tron פשוט סנסציוני בדיונות. המנוע החשמלי עם המומנט הטוב שלו מתאים באופן מושלם לסגנון הנהיגה שלי"
כך סיכם סטפן פטרהנסל, אחד מנהגי הראלי הגדולים של כל הזמנים, שניצח את הדקאר על מכוניות וגם על אופנועים, את חוויית הנהיגה במכונית הראלי החשמלית.
ואם פטרהנסל אמר, כנראה שזה נכון.
איך מסתדרת מכונית ראלי חשמלית במרוץ שטח תובעני, כשמולה מתחרים רכבים חזקים ומהירים בעלי מנועי בעירה פנימית וכשמהירות הנסיעה הממוצעת בו היא תלת ספרתית, ואי אפשר לעצור באמצע הדרך ולהטעין?
מבחינת מהירות ותאוצה, אנחנו כבר יודעים שאין תחרות לחשמל כך שאין סיבה לדאגה, כפי שאפשר לראות בסרטון המצורף.
כדי לטפל בנושא הטעינה, ציידה אאודי את ה-RS Q e-tron E2 בממיר אנרגיה שמטעין את הסוללה בעת הנסיעה או הבלימה.
גוף הרכב מינימליסטי יותר, מה שתורם לחסכון במשקל, אירודינמיות משופרת ויעילות.
מבחינת עיצוב – הרכב נראה פשוט מדהים, כמו חלומו הרטוב של כל חובב שטח, עם שילוב של צבעי אפור, שחור ואדום, דלתות שחף וצמיגי שטח קרביים.
ה-RS Q e-tron E2 צפויה לערוך את הופעת הבכורה שלה בראלי מרוקו בחודש אוקטובר הקרוב, אז היא תצא להפסקה של כמה חודשים ותעמוד שוב על קו הזינוק של ראלי דקאר 2023, שיצא לדרך בחודש ינואר.