fbpx

אסטון מרטין תפתח סוללות לרכבים חשמליים יחד עם בריטישוולט

על פי התכנית, תוך שנתיים יחל יצור הסוללות, שיגיע בשיאו לכמות שתספיק ל-300,000 רכבים בשנה. אסטון מרטין פועלת כמצופה מחברה שהתחייבה לחשמל – ומבטיחה לעצמה אספקה עתידית, מהונדסת בהתאם לצרכיה.

בריטישוולט (BritishVolt), חברת סוללות צעירה יחסית מבריטניה, חתמה לאחרונה על שיתוף פעולה עם אסטון מרטין לפיתוח וייצור של סוללות לרכבים חשמליים. החברה, שמקימה כעת את מפעלה הראשון בחלק הצפוני של בריטניה, מתכננת לייצר סוללות המבוססות על כלכלה מעגלית ומחזור של רכיבי הסוללה.

המטרה המשותפת של החברות, לפי ההצהרה, היא ראשית למקסם את יכולות אגירת האנרגיה של הסוללות, ובהמשך גם להתחיל במכירת הסוללות לחברות רכב נוספות. לאחר כחודש של שמועות בנוגע לעניין של אסטון מרטין בחברת הסוללות, החשיפה כעת מוכיחה כי לא מדובר רק בהסכם רכישה של סוללות, אלא בהקמה של צוותי פיתוח ייעודיים – מה שיאפשר בעתיד תכנון יעיל יותר של אגירה ושימוש באנרגיה ברכבים החשמליים של אסטון מרטין.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בינתיים החברות לא חשפו את היקף ההשקעה הקשורה בשיתוף הפעולה החדש ביניהן או את הפרטים הטכניים הקשורים בתכנית הסוללות המשותפת. עם זאת, הוזכרו כמה יעדי פיתוח: החברות הודיעו כי הרכב החשמלי הראשון של אסטון מרטין, שמתוכנן להגיע למכירות בשנת 2025, יצוייד בסוללה בעלת ״סטנדרט חדש של ביצועים, טעינה וטווח״ .

רק לאחרונה הודיעה אסטון מרטין על המעבר שלה לחשמל – עם רכב חשמלי ראשון עד אמצע העשור, ורכב היברידי נטען ראשון בשנת 2024. החל משנת 2026 תציע אסטון מרטין גרסה חשמלית לכל דגמיה, עם כוונה להפוך לחשמלית באופן מלא עד סוף העשור. עם זאת, מנוע הבעירה הפנימית עדיין משחק תפקיד משמעותי בתכניות החברה, שהשיקה לאחרונה רכב פנאי לא חשמלי חדש.

סוללות כסופות לרכב חשמלי עם הכיתוב Britishvolt עליהן עומדות ומסודרות בשתי שורות היוצרות מבנה של חץ

בינתיים, בריטישוולט בונה את הג׳יגה-פקטורי שלה (כנראה שהכינוי שתבע מאסק כבר הופך לרשמי למדי), שמתוכנן להתחיל לפעול ברבעון האחרון של 2023 או בתחילת 2024, ולהגיע ליכולת ייצור של יותר מ-300,000 תאי אגירה (כלל מערך הסוללות הדרוש לרכב) בשנה.

קשה להתעלם מהדמיון של המהלך הנוכחי לשיתוף הפעולה של וולוו עם נורת׳וולט השוודית, שחוץ מהשם הדומה מאד מציגה גם יעדים דומים בנוגע לייצור סוללות המבוסס על כלכלה מעגלית. למעשה, אין הפתעה גדולה בדמיון הזה – עם צמיחת הביקוש הצפויה לסוללות בשנים הקרובות, טבעי שחברות הרכב ינסו להבטיח את אספקת הסוללות שלהן לשנים הקרובות, שיקבעו איך יעוצב עולם הרכב בעשורים הקרובים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button