fbpx

המכונית החשמלית המעופפת של Alef קיבלה אישור טיסה

המודל A של חברת ההזנק היא המכונית המעופפת הראשונה בעולם שמקבלת אישור טיסה מהממשל האמריקני וכמו כל רעיון שנראה בהתחלה מוטרף, גם הפרויקט הזה התחיל על חתיכת נייר בשיחה בין חברים בבית קפה. וכמה יעלה התענוג? כל הפרטים בפנים

בענן הבא, צא ביציאה השנייה: בדיוק כשחשבנו שאין פתרון לגודש התנועה, באה Alef ומראה לנו שיש תקווה, רק תארגנו 300,000 דולר פנויים ותתכוננו להפרד לשלום מהפקקים. 

חברת Alef הוקמה בשנת 2015 על ידי ארבעה חברים מפאלו אלטו, קליפורניה, שחלמו ליצור מכונית מעופפת. ומה עוד קרה ב-2015? מרטי מקפליי הגיע ל"עתיד" – שנת 2015 בעזרת מכונית הדלוריאן שלו, בסרט בחזרה לעתיד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הארבעה העריכו בתחילה כי הם זקוקים לתקופה של כחצי שנה כדי לבנות מכונית מעופפת (?) עם ארבעה תנאים: נוסעת בכביש כמו מכונית רגילה, חונה בחנייה כמו מכונית רגילה, ממריאה בצורה ורטיקלית (כמו מסוק) ועם תג מחיר שיהיה זמין לרוב האנשים. האם ההערכות של אנשי החברה היו נכונות? כנראה שלא ממש.

הרכב החשמלי המעופף של Alef

ב-2016 הציגו בחברה דגם אבטיפוס מוקטן ראשון ואחרי עבודה רבה על החומרה והתוכנה סיימו בחברה לבנות דגם אבטיפוס ראשון בגודל מלא, הכולל גם את הפרופלור. השלב הבא, היה למצוא את האנשים הנכונים שיכול לדחוף פרויקט שאפתני שכזה קדימה – אנשים כמו טים דרייפר לדוגמא, אחד מהמשקיעים הראשונים בטסלה.

דרייפר זיהה מיד את הפוטנציאל של המכונית המעופפת של Alef והפך לא רק למשקיע הראשי בחברה, אלא גם למנטור שממש מתווה את הדרך העסקית של החברה. קרן ההשקעות של דרייפר, השקיעה בחברה כ-3 מיליון דולר.

מודל A של חברת אלף, מכונית מעופפת חשמלית, מבט על

חברת ההזנק הציגה בשנה שעברה (2022) את המודל A, הדגם הראשון של החברה. ואם אנחנו אומרים דגם ראשון אז זה אומר שעוד דגמים נמצאים בפיתוח – אחד מהם נקרא המודל Z, מכונית מעופפת שמיועדת ל-4 נוסעים וצפויה לעלות כ-35,000 דולרים בסה"כ ואם זה יקרה (רק בשנת 2035), אין ספק שיהיו לא מעט אנשים שיעופו על זה.

מבחינת נתונים חשמליים, ב-Alef יודעים לספר שהמודל A תציע טווח נסיעה של כ-300 ק"מ וטווח תעופה של כ-200 ק"מ. מחיר הגרסה הראשונה עומד כאמור על כ-300,000 דולרים ועל פי החברה, יש כבר 440 מעוניינים.

המושבים במודל A של חברת אלף

חברת ההזנק Alef היא לא הראשונה שמציגה דגם קונספט של מכונית מעופפת, ויש עוד כמה שחקניות בזירה, כמו אקספנג למשל, אך היא בהחלט הראשונה שיכולה להתהדר בתואר המכונית המעופפת הראשונה שמקבלת אישור לטוס ממנהל התעופה הפדרלי האמריקני.

מכונית מעופפת זה נחמד אבל… איך זה יעבוד בפועל?

אוקי, אז האדם הוכיח שהוא יכול ליצור מכונית מעופפת, אבל מישהו נתן את הדעת על איך זה יעבוד בפועל? זה נראה כמו נושא כל כך בעייתי שללא חוקים ברורים ואכיפה נוקשה, הדרך לאסון קצרה. היינו רוצים להגיד שאפשר לסמוך על כל בני האדם שיתנהגו כמו שצריך בכביש ושלא יקחו סיכונים מיותרים אבל בואו, כולנו יודעים שזה לא הסיפור.

אנחנו חושבים שבנושא של המכונית המעופפת, יש הרבה יותר שאלות מאשר תשובות – מי יוכל לנהוג בהן? האם יהיה צורך ברישיון טיס מיוחד? האם יהיו אזורים ספציפיים שיהיו מוגדרים להמראה? האם התנועה בכביש תעצור ותמתין בסבלנות עד אשר המכונית המעופפת תמריא לאוויר? אילו חוקי תנועה יהיו? האם ניתן יהיה לעוף במרכזי ערים? מה יקרה אם מישהו חותך אותך בהמראה? האם ביטוח צד ג' מכסה במקרה של פגיעה בציפורים נודדות? ואיך המשטרה תעצור עברייני תנועה כאשר הם יוכלו פשוט להמריא ולהעלם בשמיים?

בקיצור, נחמד? כן בהחלט. פרקטי? בלי הסדרה רצינית אנחנו לא רואים איך זה הולך לעבוד.

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. ורטיקלית= אנכית
    פרופלור= מדחף
    כדי לעוף יש צורך בכנפיים, או ברוטור כמו של מסוק או במנוע סילון או רקטי.
    לא רואים בתמונה … היכן החביאוהום?

    1. רואים, ארבעה פרופלורים כמו רחפן, נראה שחוץ מהתא השחור באמצע הכל רשת

  2. לא יאומן.
    מזמן לא קראתי כתבה רדודה כל כך.
    אי אפשר היה להוסיף משהו ענייני? פרטים טכניים? שלבי פיתוח? אישורים עתידיים?
    רק לומר שזה לא נראה טוב כי הכתב / עורך לא מבין בנושא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button