fbpx

קלאסיקה חשמלית מודרנית: AC Ace Classic EV

אנחנו יודעים איזו רודסטר חשמלית אנחנו רוצים, והיא לא מגיעה מטסלה. והמחיר? מעל רבע מיליון דולר.

תערוכת SEMA 2024: חברת AC הבריטית חושפת מכונית רודסטר חשמלית.

מי שעוקב אחרי הכתבות שעולות באתר בוודאי יודע שאנחנו אוהבים לפתוח עם קצת רקע על כלי הרכב שאנחנו כותבים עליהם, ובמקרה של חברת AC, מדובר על חתיכת היסטוריה מפוארת.

חברת AC הבריטית היא אחת מיצרניות הרכב הוותיקות ביותר בעולם. החברה נוסדה בשנת 1901 בלונדון ועדיין מייצרת דגמים, עד היום. החברה, שהוקמה על ידי האחים וולר (Weller), עסקה בפיתוח וייצור של מכוניות ואופנועים. השם AC הוא ראשי התיבות של Autocarrier, שמו של אחד הדגמים הראשונים של החברה, כלי רכב תלת גלגלי עם ארגז אחסון קדמי והספק של כ-20 כ"ס שהוצג בשנת 1904.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

חולפות להן מספר שנים וב-AC מציגים את ה-AC Light Car, הדגם הראשון של החברה עם ארבעה גלגלים. קופצים לשנת 1953 אז מוצג לראשונה ה-AC Ace שקווי העיצוב העיקריים שלו נותרו ללא שינוי ועדיין מזוהים עם דגמי החברה, אפילו כשחלפו יותר מ-70 שנה.

הרומן של AC עם פורד

בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת ומספר שנים לפני החשיפה של המוסטנג, בפורד חיפשו מקום להשתיל בו את מנוע ה-V8 החדש שהם פיתחו, מתוך כוונה לתת מענה להצלחה של השברולט קורבט, אחת ממכוניות השרירים האמריקניות הראשונות. בפורד פנו לקרול שלבי שהיה מעצב רכב, נהג מרוצים ויזם, ששיתוף הפעולה איתו הביא לעולם יצירות מוטוריות נחשקות. שלבי ששמע על ההצלחה של AC במרוצים חשב לעצמו שהשלדה הקלילה של ה-AC Ace היא בדיוק מה שמנוע ה-V8 החדש של פורד צריך, וכך נולדה ה-AC Cobra או ה-Shelby Cobra. 

ב-AC התנסו עם עוד כמה דגמים כמו ה-AC 3000 ME וה-AC428 אבל זה פשוט לא עבד. העיצוב של הקוברה זה מה שתפס וזה מה שהקהל רצה כך שבשנת 1999, נחשפה בתערוכת לונדון ה-AC Cobra Mark IV CRS.

רודסטר חשמלי של AC

מבט צד על AC Ace Classic EV

בעולם יש כנראה מאות יחידות של רכבי AC Cobra חשמליים. חלקם, כמו הסקורפיון EV וה-Superformance MKIII-E Electric Cobra, נבנו בסדנאות שלקחו את השלדה של AC Cobra והשתילו בה סוללה ומנוע של טסלה מודל S וחלקם שווקו על ידי חברת AC בעצמה.

אנחנו מדברים על ה-AC Cobra Series 1 וה-AC Cobra Series 4, אחת הלכה על המראה הקלאסי והמעודן שמאפיין את דגמי ה-ACE ואחת על המראה השרירי שמאפיין את דגמי הקוברה.

כעת, ולכבוד שנת 2024 שתכף מסתיימת ולרגל שנת 2025 שתכף נכנסת, חושפת AC דגם חשמלי חדש, ה-AC Ace Classic EV.

הפרויקט התבצע בשיתוף עם חברת TREMEC Electric GT שמייצרת ומוכרת קיטים שלמים שמשמשים בין השאר להסבת רכבים העושים שימוש במנועי בעירה פנימית לחשמליים.

גוף רכב הרודסטר החשמלי, שנבנה בעבודת יד, עשוי פיברגלס, מתבסס על פלטפורמת ה-TREMEC Electric GT eGT413. פלטפורמה זו מגיעה עם מנוע חשמלי בעל הספק של כ-300 כ"ס. ה-AC Ace Classic EV קיבל גם סוללה בנפח של 72 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של מעל ל-320 ק"מ – עלייה משמעותית בנפח הסוללה של ה-AC Cobra Series 1, שעמד על 55 קוט"ש בלבד.

לוח המחוונים של AC Ace Classic EV עמוד בשעונים אנלוגים על דשבורד שחור והגה עם ציפוי עץ אדמדם

משקלו של ה-AC Ace Classic EV קל במיוחד, ועומד על קצת יותר מטון אחד. נמוך מאוד בהשוואה לרכבים חשמליים אחרים, שמשקלם לרוב מתקרב לשני טון. 

נשמע טוב, איפה מזמינים?

אוקי רגע, לפני שאתם רצים להזמין לעצמכם AC Ace Classic EV, כדאי שתבדקו שיש ברשותכם מספיק מזומנים. כמה? 275,000 דולר מהם. המחיר מטורף ללא ספק, אבל בכל מקרה מדובר ברכב שמיועד לאנשים שאוהבים דברים מיוחדים ושידם משגת. סיכוי נמוך מאד עד אפסי שתמצאו עוד AC Ace Classic EV אחד בחנייה בבית השכן.

(תמונות כתבה: AC Cars)

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button