ABB השיקה השבוע מטען (סופר) מהיר, Terra 360. שיא התפוקה של ה-Terra היא 360 קילוואט, נכון להיות מדובר על המטען עם ההספק הגבוה ביותר בעולם.
עם זאת, ההספק הגבוה הוא לא החידוש היחיד במטען, שכן כבר קיימות כיום עמדות טעינה מהירות בהספק של 350 קילוואט. המטען החדש מצויד בארבעה מחברים (CCS, שניים בכל צד של המטען) והוא יכול לטעון עד ארבעה רכבים בו זמנית ללא צורך בהמתנה. ההספק הכולל של המטען מתחלק בין הרכבים – כאשר יחוברו אליו ארבעה רכבים הוא יספק 90 קילוואט לכל רכב.
מעבר לכך ה-Terra 360 של ABB מונגש גם לבעלי מוגבלות המתניידים באמצעות כסא גלגלים וכולל מערכת ניהול כבלים ארגונומית המסייעת לנהגים להתחבר במהירות, וממשק משתמש פשוט ואינטואיטיבי.
יחד עם התמיכה בארבעה רכבים וגודלו הקטן יחסית של המטען, ניתן יהיה להתקין אותו גם באיזורים צפופים יחסית כמו מרכזים מסחריים, מרכזי ערים ותחנות דלק. מעבר לכך המטען החדש יכול להוות פתרון טוב לציי רכב מסחרי.
"כמובילה עולמית בתחום הטעינה המהירה של כלי רכב חשמלי, ל-ABB תפקיד מרכזי לקדם את צמצום פליטות הפחמן בעולם. מדינות רבות ברחבי העולם, ובתוכן ישראל, מגבשות מדיניות המעודדת מעבר לכלי רכב חשמליים ורשתות טעינה, כדי לייצר סביבה נקייה יותר.״ אומר רונן אהרון, מנכ״ל ABB ישראל, ״הטעינה המהירה מהווה נדבח חשוב ביישום חזון זה בשל המורכבות של תשתיות החשמל הקיימות בישראל. השימוש ב- Terra 360 שהוא המטען החשמלי המהיר בעולם, פותח אפשרויות טעינה מהירה נרחבות שלא היו קיימות עד היום".
בתחרות על לב הצרכן, יצרניות הרכבים פועלות גם כדי להעלות את מהירויות הטעינה של הרכבים. נכון להיום רכבי טסלה יכולים להטען בהספקים של עד 250 קילוואט, יונדאי איוניק 5 והפורשה טייקן יכולות להטען בהספק של עד 350 קילוואט (ולמעשה להנות מהספק הטעינה הגבוה של ה-Terra 360). בהספקים כאלו הרכבים האלו יכולים לקבל טווח של 100 קילומטרים בארבע עד חמש דקות של טעינה.
עם המירוץ אחרי טעינה מהירה אנחנו נראה בשנים הקרובות יותר ויותר רכבים שתומכים בהספקי טעינה גבוהים מאוד. מטענים בהספקים גבוהים יחד עם היכולת לטעון מספר רכבים בו זמנית יכולים להוות בסיס איתן לרשת עמדות טעינה ציבוריות.
ABB היא חלוצה טכנולוגית פורצת דרך בתחום החשמל, התעשייה, התחבורה והתשתיות והיא פועלת ביותר מ-100 מדינות עם כ-105,000 עובדים. ההיסטוריה של ABB בישראל החלה עוד לפני קום המדינה עם הקמת תחנת הכוח הקיטורית הראשונה בשנת 1936 בחיפה. בנוסף החברה פעילה בשוק הניידות האלקטרונית כבר מ- 2010, ועד היום מסרה יותר מעל ל- 460,000 מטעני רכב חשמלי ביותר מ-88 שווקים; מעל 21,000 מטענים מהירים DC ו-440,000 מטעני AC, כולל המטענים שסופקו ע"י Chargedot.
"נדבח" חשוב??????
יש לכתוב "נדבך" חשוב..
ABB ישראל, לא הייתי וקנה מהם גם מסמר חלוד!!!
חברה עם אפס בתודעת שרות ואפס מוחלט בתמיכה, אתה קונה משהוא ואז "לך חפש את החברים שלך".
מה שעושה את זה עוד יותר מרגיז זה גם החוסר מקצועיות של האנשי מכירות שם, מרגיש כמו "מוכרי אנציקלופדיות מדלת לדלת"….מספרים לך סיפורים אלף לילה ולילה עיקר שתקנה ואחרי זה? חפש את החברים שלך.
ואגב לכותב ה"ידיעה"…המנכ"ל שלהם כבר איך לומר…לא כל כך מנכ"ל והמבין יבין.
המטענים שלהם כל הזמן מתקלקלים, אף פעם לא עובדים רצוף בצורה טובה.
בתור לקוח למדתי לא לסמוך עליהם.
גם כאשר הם טוענים – פתאום כשהסוללה מעל 80% המטען מאט את הקצב ל 5 קילוואט – למה, אם אני רוצה לטעון ל90 אחוזים
פרסומת נבובה. אין בישראל תשתית לעמדות כאלה.
נדבך עם כ סופית.
נשמע נחמד בהתחלה, ואז מגלים שזה מפגר לחלוטין.
למה שאני ארצה ללכת לתחנה, שבה יש סיכוי לא רע שמישהו פשוט "יגזול" ממני את רוב מהירות הטעינה ויוריד את זה ליותר איטיות שבתחנות הטעינה מהירה….אלא אם כן מצטרף שלישי ורביעי ואז כבר לקרוא לזה תחנה מהירה זה חמוד.
יאלה שיביאו כמה כאלה לארץ
ומי יספק להם את החשמל ? חברת חשמל ?
אולי בעוד כמה שנים ואחרי שחקקו חוק שיחייב את חברת חשמל לספק כמה MW לכל תחנת 'דלק' חשמלית כזו.
בינתיים צריך לזכור שאנחנו עדיין במזרח התיכון 🙂
היום ניתן להזמין חיבור נוסף מחברת חשמל גם בתחנת דלק מבלי לגרוע מהתחנה