תערוכת SEMA בלאס וגאס הייתה מאז ומתמיד המקום להציג בו רכבים שריריים ומוגזמים ובשנים האחרונות, רכבים חשמליים הם חלק בלתי נפרד מאחת מתערוכות הרכב הססגוניות בתעשייה.
ב-2022 הייתה זו ריביאן, שהביאה לתערוכת SEMA קונספטים מגניבים וב-2024 קיה, שחשפה שני דגמי אדוונצ'ר חשמליים. השנה מי שמושכת את תשומת הלב בגזרת הרכבים החשמליים שמוצגים לראווה בתערוכת SEMA היא טויוטה, שמביאה לשם את ה-bZ Time Attack, גרסה שרירית במיוחד של רכב הפנאי החשמלי שלה, הטויוטה bZ, ששינה את שמו מ- bZ4X לאחר שנחשף מחדש.
ה-bZ Time Attack מוצג במסגרת קידום מכירות של הטויוטה ב-bZ החדש, שמגיע לשנת 2026 עם טווח, ביצועים ומהירות טעינה משופרים, של עוד שני רכבי פנאי חשמליים חדשים שטויוטה הציגה במהלך שנת 2025, טויוטה C-HR, רכב פנאי חשמלי קומפקטי חדש וה-bZ Woodland. זה בנוסף לטויטה קורולה החדשה, שנחשפה בגרסת קונספט בתערוכת הניידות ביפן וצפויה להיות זמינה גם בגרסה חשמלית מלאה.
טויוטה bZ Time Attack
עם הספק של 338 כ"ס ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש, גרסת ההנעה הכפולה הרגילה הטויוטה bZ היא כבר לא ממש חלשה – ה-bZ Time Attack מגיע עם הספק משופר של מעל ל-400 כ"ס.
"השנה ב-SEMA, רצינו לדחוף את עצמנו לטריטוריה לא ידועה", אמר מרטי שוורטר, בונה ראשי ומנהל תפעול במרכז הטכני של טויוטה לספורט מוטורי. "זוהי הזדמנות לחקור, ללמוד וליצור משהו שמראה עד כמה פוטנציאל קיים בפלטפורמות ה-BEV של טויוטה".
בטויוטה אומרים ששני האתגרים העיקריים שאיתם הם התמודדו במקרה של ה-bZ Time Attack היו אווירודינמיות וביצועי סוללה. הם תכננו ויצרו פגוש קדמי רחב, ספוילר אחורי עצום, ״חצאיות וכנפיים מנופחות״ מעל גלגליו הקדמיים של הרכב ודפיוזר אחורי, מה שיוצר חליפה אירודינמית שמעניקה לרכב מראה שרירי. ה-bZ Time Attack גם הונמך ב-15 ס"מ בהשוואה למקבילו המיועד לכביש הציבורי.
יחד עם ההספק והמבנה האירודינמי שופרו באופן משמעותי גם מערכת המתלים, עם קוילאוברים וקפיצים משודרגים וגם מערכת הבלימה, שמפיקה כעת נשיכה חזקה משמעותית מהדגם הסדרתי, הודות לרכיבים שהותקנו על ה-bZ Time Attack, ונמצאים בשימוש בין השאר על רכבי המרוצים של טויוטה שמשתתפים בסדרת מרוצי 86 Cup. לתפקיד הצמיגים נבחרו צמיגי Continental Extreme Contact Sport 02, צמיגי מסלול טהורים.
ולא מדובר כאן רק בשדרוגים חיצוניים – הטויוטה bZ Time Attack מגיע עם מושבי מרוצים תקניים של OMP וכלוב התהפכות שעומד בתקני ה-FIA, מה שאומר שהרכב הזה יכול להשתתף בתחרויות מוטוריות רשמיות.
"קונספט bZ Time Attack הוא לא רק קונספט ויזואלי מרשים אלא גם מתחרה רציני מבחינת ביצועים." אמר מייק טריפ, סגן נשיא השיווק של טויוטה. מה שמחזק עוד יותר את הסיכוי שנראה את ה-bZ Time Attack על המסלול.



