המכונית האייקונית של רנו משנות ה-70 חוזרת בגרסת חשמלית – בשנה שעברה מותג הרכב הצרפתי חשף את הגרסה הכל חשמלית של הרנו 5, שהייתה פופולארית בשנות ה-70 וה-80 (וגם גרסת טורבו מספר חודשים לאחר מכן), וכעת היא מגיעה לישראל.
הדגם המקורי היה הצלחה מסחררת בזמנו – עם יותר מ-5.5 מיליון מכוניות שנמכרו בין השנים 1972 ו-1986. הגרסה החדשה זוכה לעיצוב מודרני ועדכני שתופס את העין – גם בתא הנוסעים, והיא מבוססת על הפלטפורמה החדשה של רנו לרכבים חשמליים.
ה-5 משווקת בשתי גרסאות בישראל – אורבן ריינג׳ (Urban Range) וקומפורט ריינג׳ (Comfort Range). שתי הגרסאות מצוידות בסוללה קטנה יחסית, מה שהופך את הדגם לרכב שמתאים בעיקר לנסיעות עירוניות ולאנשים שלא נמצאים הרבה על הכביש.
סוללה, טווח, הנעה
הדגם משווק בשתי גרסאות, הראשונה עם סוללת 40 קוט״ש, הנעה של 120 כ״ס, וטווח נסיעה מוצהר של 306 ק״מ, והשנייה עם סוללת 52 קוט״ש, הנעה בהספק של 150 כ״ס וטווח מוצהר של 407 ק״מ. טווחי הנסיעה בעולם האמיתי צפויים לנוע באיזור ה-250 עד 280 ק״מ לגרסת הכניסה ובאיזור ה-300 ק״מ בפועל, לגרסה עם הסוללה הגדולה יותר.
לרנו 5 טעינה מהירה בהספק של 80-100 קילוואט (כתלות בגרסה), שתאפשר לכם לטעון עוד 100 ק״מ של טווח בכ-15 דקות של טעינה.
שתי הגרסאות מצוידות בהנעה קדמית, עם תאוצות מעמידה ל-100 קמ״ש ב-9 שניות (120 כ״ס) או 8 שניות (150 כ״ס), בין היתר הודות למשקל הנמוך של הרכב (פחות מ-1.5 טון).
| גרסה | Urban Range | Comfort Range |
|---|---|---|
| סוללה (קוט״ש) | 40 | 52 |
| טווח מוצהר (ק״מ) | 306 | 407 |
| טווח ריאלי מוערך (ק״מ) | 260 | 300 |
| טעינה מהירה (קילוואט) | 80 | 100 |
| הנעה (כ״ס) | 120 | 150 |
הדגם תומך גם ב-V2L, יכולת המאפשרת לרכב לספק חשמל למכשירים חיצוניים (במתח של 220 וולט) – כמו מטענים (למחשבים, קורקינטים או כל מוצר אחר), ציוד שטח, ועוד.
פנים הרכב ואבזור
בדומה לעיצוב החיצוני, גם פנים הרכב זוכה לעיצוב מושקע – פנים הרכב משלב בדים שנמתחים לאורכו של הדשבורד, ומשולבים בכסאות ובדלתות הרכב. הדגם כמובן לא מדלג על הטכנולוגיה שהפכה לסטנדרט בדגמים חשמליים – עם שני מסכים בגדלים של 10.3 ו-10 אינטש, ומערכת מולטימדיה שתומכת באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
שתי הגרסאות של הרנו 5 מגיעות ברמת אבזור אחת, הכוללת בין היתר משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה, מצלמה אחורית, שמשות אחוריות כהות ומראות צד חשמליות – האבזור של הרכב יחסית צנוע ביחס לחשמליות אחרות הנמכרות בשוק.
בגזרת אבזור הבטיחות הדגם מצויד בין היתר ב-6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטח מת, זיהוי ובלימה בעת תנועה חוצה מאחור, ועוד. רנו 5 מקבלת דירוג אבזור בטיחות של 7 מתוך 8.
עלויות טעינה ואחזקה
עלות טעינה מלאה של רנו 5 מעמדת טעינה ביתית תעמוד על כ-25 שקלים לגרסת ה-40 קוט״ש, ו-35 שקלים לגרסת ה-52 קוט״ש – לפי טווח נסיעה של 260-300 קילומטרים בפועל מדובר על עלות חשמל של כ-12 אג׳ לקילומטר. לצורך השוואה רכב בנזין מקביל צורך דלק בעלות של כ-50 אג׳ לקילומטרים – בנסועה שנתית של 20 אלף קילומטרים מדובר בחסכון של כ-8,000 שקלים בשנה.
לרכב יש אחריות מלאה של 3 שנים או 100 אלף קילומטרים, יחד עם אחריות סוללה של 8 שנים או 160 אלף ק״מ.
מחירון
- רנו 5 E-TECH – אורבן ריינג׳- החל מ- 167,990 ש״ח.
- רנו 5 E-TECH – קומפורט ריינג׳ – החל מ-176,990 ש״ח.
* תוספת צביעה דו-גוונית 5,000 ש״ח.



