טסלה צפויה לחשוף בקרוב גרסה זולה של מודל Y

לאחר סדרת טיזרים מסתוריים ורכבי מודל Y שנראו בסמוך למפעל טסלה בטסלה , נראה שהחברה מתכוונת להשיק גרסה נוספת של טסלה מודל Y במטרה להוריד את המחיר — עם פחות אבזור ותג מחיר נמוך יותר מהגרסאות הנוכחיות. מה צפוי להיות מחיר הדגם?

בסוף ספטמבר הסתיימה בארצות הברית הטבת המס שניתנה לרוכשי רכב חשמלי. ההטבה זיכתה רוכש רכב חשמלי ב-7,500 בתשלומי המס – במלים פשוטות ההטבה ״החזירה״ לרוכשי רכב חשמלי 7,500 דולר, במטרה להניע את שוק התחבורה החשמלית בארצות הברית.

כמובן שמדובר בהטבה שמשפיעה מאוד על השיקולים בזמן קניית רכב חדש, כך לדוגמה מחירה של טסלה מודל 3 בארצות הברית מתחיל מ-42,490 דולר – עם ההטבה המחיר של הרכב בפועל עומד על 34,990 דולר בלבד (כ-115 אלף שקלים). מחירה של טסלה מודל Y מתחיל מ-44,990 דולר, או 37,490 לאחר ההטבה (124 אלף שקלים. כן כן, גם לנו כואב הלב, רכב פנאי חדש במחיר הזה).

סיום ההטבה בפועל מקפיץ את המחירים לנהג האמריקאי של רכב חשמלי בכלל, ושל טסלה בפרט, ב-7,500 דולר. בעקבות כך אילון מאסק אמר שצפויים ״כמה רבעונים קשים״, בשל הירידה הצפויה במכירות הדגמים של החברה בארצות הברית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ובתגובה לכך, החברה נערכת לשינוי כיוון – נראה שטסלה מתכננת להשיק גרסה חדשה של מודל Y במחיר נגיש יותר, במטרה להתמודד עם סיום הטבת המס. לאחרונה נצפו באיזור המפעל של טסלה בטקסס מספר רכבי מודל Y בעיצוב מעט שונה מדגם הג׳וניפר החדש, שנחשף בתחילת השנה.

טסלה מודל Y גרסת סוף 2025

הרכבים שנראו בסביבת המפעל של טקסס שונים במעט מהגרסה החדשה של המודל Y – הם לא מצוידים בפס הלד הקדמי, ובחלקו הקדמי של הרכב יש שני פנסי לד (בדומה לפנסים של המודל 3 החדשה). גם פס התאורה האחורי הוחלף בפס שחור.

בימים האחרונים דלפו כמה פרטים נוספים — בהם גם ממצאים שנחשפו מתוך עדכון חדש לרכב, שזוהה על-ידי GreenTheOnly – חוקר תוכנה שמוכר כ“האקר של טסלה”, בזכות ניתוחים שפרסם בעבר על עדכוני התוכנה והמערכות הממוחשבות של רכבי החברה.

לפי GreenTheOnly, הגרסה החדשה תציע אבזור מצומצם, בין היתר ללא מסך מולטמדיה בחלקו האחורי של הרכב, חיישני לחץ האוויר בצמיגים הוסרו (TPMS), מראות ללא קיפול אוטומטי, תאורת האווירה הצטמצמה גם היא, ועוד.

ייתכן כי הגרסה החדשה תצויד בסוללה קטנה יותר, דבר שיש לו השפעה משמעותית על מחיר הרכב. נכון להיום טווח הנסיעה של גרסת הכניסה של הדגם עומד על 500 ק״מ (מוצהר לפי התקן), והיא מצוידת בסוללה של 64 קוט״ש. טסלה החלה לייצר לאחרונה סוללות LFP במפעל החברה בנבאדה – עלות הייצור של סוללות אלו נמוכה יותר, אך צפיפות האנרגיה שלהן נמוכה יותר, מה שמתבטא בטווחי נסיעה נמוכים יותר. השימוש בסוללות LFP יכול להיות עוד גורם שיכול להפחית את מחיר הרכב.

ועכשיו, למחיר?

כמובן שטסלה לא אישרה שום פרט בנושא, למעט טיזרים כללים והודעה על השקה מתקרבת (מחר), ובכך גם אין מידע רשמי על מחיר צפוי. לפי הערכות החברה צפויה להשיק גרסה חדשה במחיר של 40,000 דולר – חמשת אלפים דולר פחות ממחיר גרסת הכניסה של הדגם כיום (שמחירו בישראל מתחיל מ-243,944 ש״ח).

ייתכן וזה הניסיון של טסלה להביא רכב חשמלי במחיר נגיש לשוק, זאת אחרי שהחברה ירדה מהתכנית לייצר רכב חשמלי קטן וזול, במחיר של 25 אלף דולר, דגם קונספט שזכה לשם הלא רשמי מודל 2.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button