ג׳ילי משיקה טנדר חשמלי, והמחיר? מפתיע

ג׳ילי החלה בשיווק של הטנדר החשמלי שלה מחוץ לסין. רידארה RD6 פרו – טנדר חשמלי עם כושר גרירה של 3 טון, כושר העמסה של מעל טון, וטווח נסיעה של עד 360 ק״מ.

כמעט שלוש שנים לאחר שנחשף לראשונה, ג׳ילי משיקה את הטנדר החשמלי שלה מחוץ לשוק הסיני – ומתחילה שיווק ומכירה בניו זינלנד. מדובר בדגם שהוצג בתחילה תחת השם רדאר RD6, וכעת משווק בניו זילנד תחת השם רידארה RD6 פרו (Riddara RD6 Pro). המחיר ההתחלתי של הדגם עומד על ־69,990 דולר ניו־זילנדי, שהם כ-137,000 שקלים בלבד.

הטנדר מבוסס על פלטפורמת ה־SEA של ג׳ילי, עליה מבוססים דגמי החברה ומותגים נוספים מבית ג׳ילי כמו זיקר, פולסטאר או וולוו, והוא מצויד בהנעה כפולה.

נזכיר כי לג׳ילי יש גם חטיבה ייעודית לרכבים מסחריים חשמליים – פאריזון – שהשיקה בישראל את הסופר וואן לפני מספר חודשים – וואן חשמלי גדול עם טווח נסיעה מרבי של 398 ק״מ וכושר העמסה של עד 1.57 טון.

סוללה, טווח והנעה

אופניים מועמסות על חלקו האחורי של הטנדר החשמלי רידארה RD6 פרו

הרידארה RD6 מצויד בסוללה בקיבולת של 73 קוט״ש, שמספקת טווח נסיעה מוצהר של עד 360 ק״מ לפי תקן WLTP. בעולם האמיתי טווח הנסיעה צפוי להיות נמוך יותר, כנראה באיזור ה-300 עד 350 קילומטרים בפועל. הדגם מגיע עם כושר גרירה של 3 טון וכושר העמסה של 1,030 ק״ג – נתונים מרשימים בקטגוריית הטנדרים החשמליים מצד אחד, אך מהצד השני גרירה והעמסה צפויים להפחית את טווח הנסיעה של הטנדר.

בגזרת ההנעה, הרכב משווק בניו זילנד עם הספק של 315 כ״ס, המאפשר תאוצה של 0 ל־100 קמ״ש בתוך 4.5 שניות בלבד. בנוסף, הרכב מציע שבעה מצבי נהיגה לבחירה – החל מחסכוני ונוח ועד ספורט, שטח, חציית מים, חול ובוץ.

לרידארה יכולת טעינה דו-כיוונית (V2L) בהספק של עד 6 קילוואט מאפשרת להשתמש ברכב כמקור חשמל למכשירים חיצוניים – עם שקעים ייעודיים בתא המטען הקדמי, בתא הנוסעים, בצד המרכב ובארגז האחורי.

פנים הרכב ואבזור

פנים הרכב וסביבת הנהג של ג׳ילי רידארה RD6 פרו

פנים הרכב של הרידארה RD6 שואב השראה משאר הדגמים של ג׳ילי – הוא מצויד במושבים קדמיים ואחוריים מאווררים, מסך מרכזי צף בגודל 14.6 אינץ׳ ומערכת מצלמות היקפיות מעלות הכוללת גם מצב “שלדה שקופה” – המאפשר מבט על הקרקע מתחת לרכב.

השורה התחתונה

הטנדר של ג׳ילי מצויד בסוללה קטנה יחסית, 73 קוט״ש, שיכולה להתאים בעיקר לטנדרים שעובדים באיזורים מוגדרים (לדוגמה בתוך גוש דן) או במסלולים ספציפים – כתלות בהעמסה טווח הנסיעה הריאלי של הדגם יכול לנוע בין 250 ל-350 ק״מ. יתרונו הוא כמובן במחיר האטרקטיבי של הדגם, שהופך אותו מתאים לציי רכב.

הטנדרים החשמליים בישראל מתחלקים בגדול לשתי קטגוריות – טנדרים עם סוללות של 70 עד 90 קוט״ש, שלרוב נמכרים במחירים תחרותיים, וטווחי הנסיעה שלהם עומדים על כ-300 ק״מ בפועל, ומהצד השני טנדרי עבודה המצויידים בהנעה עוצמתית, וסוללות גדולות מאוד המאפשרות טווחי נסיעה גבוהים מאוד.

כך לדוגמה שברולט סילברדו EV, שמציע טווחי נסיעה של עד 720 ק״מ, הנעה כפולה עם מעל 500 כ״ס, נמכר בישראל במחיר התחלתי של 289,900 ש״ח + מע״מ.

היתרון של כלל הטנדרים החשמליים הוא בחסכון העצום בהוצאות הדלק לעומת חשמל. עלויות הטעינה של טנדר חשמלי צפויות להיות כרבע מעלות התדלוק של רכב בנזין מקביל. עסקים הנמצאים בתעריף תעו״ז של חברת החשמל או ספק החשמל שלהם יכולים לחסוך אף יותר, בשל עלויות טעינה נמוכות מאוד במהלך הלילה.

טופס ייעוץ - טנדר או רכב עבודה חשמלי

מעוניינים בטנדר או רכב עבודה חשמלי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ורכישה

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button