
גרסה חדשה, קלה ומהירה במיוחד תצטרף בקרוב למשפחת האניאק החדש של סקודה אבל בשונה מהגרסאות האחרות – הגרסה הזו לא תגיע לייצור סדרתי. הגרסה הזו היא גרסת המרוצים של האניאק RS, סקודה אניאק RS Race, שנראה כמו רכב שיצא ישירות ממשחק מחשב.
בסקודה הציגו גרסת RS Race לאניאק כבר בתחילת שנת 2024 אבל מאז הדגם הספיק לעבור מתיחת פנים עיצובית מקיפה ולטעמנו הוא נראה היום הרבה יותר טוב.

האניאק RS Race מבוסס על האניאק RS החדש שנחשף בתחילת השנה אבל מלבד אלמנטים זהים בעיצוב החיצוני, הם רחוקים מלהיות זהים. האניאק RS Race הוא רכב מסלול "טהור" עם גוף העשוי רכיבים קלים במיוחד אותם סקודה בודקת מתוך כוונה לשלב אותם בדגמים עתידיים שכן יגיעו לייצור סדרתי. השימוש בחומרים אלו, אפשר לאניאק RS Race מאות ק"ג, וכעת הוא שוקל כ-315 ק"ג פחות מהאניאק קופה RS.
גיליון השיפורים של האניאק RS Race ארוך, והוא כולל קיט ל"גוף" הרכב עם פגושים, חצאיות צד, גג אירודינמי, פתחי אוויר מוגדלים, ספויילר אחורי גדול ודיפיוזר אחורי שמשפרים את אירודנימיות הרכב, ברקסים קרמיים וחישוקי 20 אינטש קלילים מבית מותג OZ הידוע. האניאק RS Race נמוך ורחב יותר ממקבילו לטובת התנהגות כביש טובה יותר גם הודות למערכת מתלים משודרגת.

מה שכן נשאר זהה לאניאק RS קופה הרגיל היא יחידת ההנעה: האניאק RS Race מגיע עם שני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 335 כ"ס, לרכב שיודע להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות.
הסקודה אניאק RS Race מצויד בהגה נשלף עם כפתורים, כלוב התהפכות, מושבי מירוצים, ידית בלם יד גבוהה, פנלים מחומרים מונעי בעירה, מטף ועוד – כל מה שרכב מרוצים תקני חייב בו.
כאמור, ולמרות שיש לו 5 דלתות, הסקודה אניאק RS Race אינו מיועד להגיע לייצור סדרתי, אך לא מן הנמנע שנראה אותו בעתיד לצד או במקום מכונית המרוצים הנוכחית של סקודה, הפאביה RS Rally 2, שמשמשת את היצרן במרוצי ג'ימקאנה, מרוצי ראלי ועוד.