
החלום של ניקולס, שגדל בדרום צרפת, אזור לחופי הים התיכון, קורם עור וגידים. היזם הצרפתי חובב הספורט הימי, החליט שזה לא הגיוני לזהם את המים שהוא כל כך אוהב בפעילותם של מנועי בעירה פנימית, אז הוא קם ועשה מעשה, ולקח את הניסיון שצבר במסגרת עבודתו בענף הרכב החשמלי כדי לפתח אופנוע ים חשמלי.
התוצאה – הכירו את ה-E-DOLPHIN S300
ה-E-DOLPHIN S300 הוא לא האופנוע ים החשמלי היחיד בעולם – זוכרים את ה-Orca, של חברת ההזנק הקנדית טייגה (Taiga)?
הדולפין הצרפתי בעל הגוף (Hull) מקרבון מציע מקום ישיבה לשני רוכבים, ותא אחסון מובנה בנפח של 50 ליטרים. הוא מצויד במנוע חשמלי בעל הספק של 160 כ"ס – לא הכי נמוך ולא הכי גבוה בהשוואה לדגמים מקבילים בעלי מנוע בעירה פנימית.
לדולפין סוללה בעלת קיבולת של 30 קוט"ש שמעניקה לו זמן רכיבה של שעתיים, ביצועים דומים לדגמים מקבילים מסגמנט הביצועים (Performance) בעלי מנוע בעירה פנימית. הדולפין מגיע למהירות מירבית 50 קשר, כ-92 קמ"ש, גם כאן – לא הרבה פחות מהדגמי הבעירה הפנימית המהירים ביותר, ללא שיפורי מנוע.
סוללת ה-E-DOLPHIN S300 תטען בתוך כ-2.5 שעות בטעינה רגילה, או בתוך כחצי שעה עם טעינה מהירה. הכלי מגיע עם מסך דיגיטלי המציג את חיווי מהירות, מצב הסוללה, אפליקציית ניווט מובנית ועוד.

הדולפין החשמלי הוא אולי לא האופנוע ים הכי חזק, מהיר או גדול שיש בשוק, אך הוא צורך משמעותית פחות תחזוקה מאופנועי ים העושים שימוש במנועי בעירה פנימית, ופעולה שקטה.
אז כמה יעלה לכם לרכוב על גבי המים בצורה חרישית? המחיר עדיין אינו ידוע אך כן ניתן להשאיר פקדון להזמנה מוקדמת באתר החברה. ה-Orca של טייגה הקנדית, נמכר במחיר של 20,000 דולר, לצורך ההשוואה.