הריקון החשמלי של ג'יפ נחשף רשמית

אחרי שני דגמים מעודנים יותר, הדגם החשמלי השלישי של המותג האמריקני האייקוני לא יפחד לרדת מהכביש הסלול.

סוף סוף, אחרי שני דגמים חשמליים רכים יותר, ג'יפ אוונג'ר החשמלי והג'יפ וואגוניר S החשמלי, בג'יפ חושפים את הריקון, רכב שטח חשמלי, אבל אחד כזה שבאת לא מפחד לרדת מהאספלט. הריקון היה על האש כבר מ-2022, אז הבטיחו בסטלנטיס שרכב שטח קשוח יותר בוא יבוא. הבטיחו, וקיימו.

ג׳יפ ריקון הוא הדבר הכי קרוב שיש כרגע לרנגלר חשמלי (אם ועד שיחליטו בג'יפ להביא לחיים את המגנטו האימתני, ג'יפ חשמלי עם הספק של רכב מרוץ), ולמרות שהרנגלר הוא לא הדגם הכי נמכר של המותג האמריקני (מי שמחזיק בתואר הוא הג'יפ גרנד צ'ירוקי), הוא עדיין אחד הדגמים הכי פופולריים של המותג באמריקה ובכל העולם.

דגמי ה-4xe ההיברידיים של ג'יפ אחראיים לעשרות אחוזים מסך המכירות הכללי של המותג, ומעניין לראות כיצד יקבל הקהל את הדגמים ה-100% חשמליים של המותג.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

החשיפה של הג'יפ ריקון הייתה סוג של התנגשות אייקונית אולטימטיבית. המותג האייקוני, שנולד בשנות ה-40 של המאה ה-20 גייס לחשיפת הדגם החשמלי החדש שלו את הפרזנטור האריסון פורד, אייקון קולנועי בפני עצמו כשהפרסומת שודרה באחת ההפסקות במשחק הסופרבול, ה-אירוע הכי אייקוני בספורט האמריקני.

בג'יפ לא הסתפקו בעקיצה האוטומטית שמייצר שם משפחתו של כוכב הסרטון, ושילבו בוידאו גם את האויב המושבע בכבודו ובעצמו – הפורד ברונקו, ולא שכחו לשלב בסרטון גם חייל אמריקני שחוזר מהחזית, בקתה מושלגת וכלב. במאבק על מיהו מותג הרכב הכי אמריקני, במדינה שחרטה את הפוליטקלי קורקט על דגלה, נראה כי כל האמצעים כשרים – כולל טראש טוק טוב.

פורד (האריסון, לא ברונקו), לוקח את צופי הסרט (126 מיליון על פי הדיווחים) למסע קצר דרך שושלת הדגמים האייקונית של המותג – החל מה-CJ-5, דרך הרנגלר 392 עם מנוע ה-Hemi והרנגלר 4xe ההיברידי ועד לג'יפ ריקון ה-100% חשמלי.

"יש גיבורים אמיתיים בעולם, לא אלו שמופיעים בסרטים" אומר פורד, אחד משחקני הקולנוע המוכרים בכל הזמנים.

ג׳יפ ריקון חשמלי

הג'יפ ריקון מציג עיצוב מעט יותר ריבועי מזה של האוונג'ר החשמלי והוואגוניר S החשמלי, קווים שהזכירו לנו במעט את הצ'ירוקי משנות ה-80 של המאה ה-20. הג'יפ ריקון החשמלי נחשף בצבע כתום, עם הגריל האייקוני וללא דלתות – למה בלי דלתות? כי ב-Land Of The Free, הכל אפשרי.

בג'יפ לא מספקים יותר מידי פרטים על הריקון כמו סוג המנועים, קיבולת הסוללה, או באילו פיצ'רים טכנולוגיים לנסיעה בשטח הוא מצויד, אך מהתמונות אפשר ללמוד כי מדובר ברכב שטח עם פוטנציאל ליכולות עבירות גבוהות שמגיע מצויד באבזור כמו פגושים בולטים, פסי גג כהכנה לגגון, צמיגי שטח קרביים, "שאקלים" לחיבור של רצועת חילוץ (אם אתם בצד הנתקע) או גרירה (אם אתם בצד המחלץ) וגלגל אחורי רזרבי – משהו שכבר כמעט ולא רואים היום על רכבי פנאי וג'יפים.

מדובר בחשיפה מוקדמת ומוגבלת הג'יפ החשמלי החדש לא יהיה זמין לרכישה לפני שנת 2026, ובשונה ממקרים אחרים של חשיפת מוקדמות כאלו, עדיין לא ניתן לשריין הזמנה באתר החברה, אלא רק להירשם לקבלת עדכונים. 

היצע רכבי השטח החשמליים שהם לא טנדרים, שבאמת יכולים לרדת לשטח ושלא עולים יותר מ-150,000 דולרים וצפונה (דרומה?) כמו המרצדס G החשמלי מוגבל בהחלט – ניתן למצוא שם את הריביאן R1S שדי חי בסגמנט משל עצמו.

הריביאן R1S מתומחר בטווח מחירים שבין כ-75,000 ל-100,000 + דולרים. מחירו של הוואגוניר S, נע באזור ה-70,000 דולרים. מה זה אומר על הג'יפ ריקון? אף אחד לא באמת יודע עדיין כמה יעלה הדגם החדש של ג'יפ. נצטרך להמתין בסבלנות לחשיפה הרשמית, זו צפויה לצאת לדרך לקראת סוף השנה הנוכחית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button