fbpx

שיתוף רכבים חשמליים – Lyft פותחת מסלול ירוק לנהגים ונוסעים

אחד החידושים הטכנולוגיים שפסחו על ישראל הם שירותי שיתוף נסיעות. חברות לשיתוף נסיעות פיתחו אפליקציות המקשרות בין נהגים ונוסעים, בדומה לחברות הזמנת מוניות. ההבדל הוא שהנהגים שנרשמים לחברות אלו אינם בהכרח נהגי מוניות אלא נהגים שמשתמשים ברכבם הפרטי או ברכב שכור לביצוע ההסעות. שתי החברות הגדולות הפועלות בתחום בארצות הברית הן אובר וליפט. ניסיונות להכניס שירותים כאלו ארצה נכשלו לאור התנגדויות מצד חברות הביטוח, איגוד נהגי המוניות ורשויות המיסוי. תמחור הנסיעה נקבע בהתאם למסלול הנבחר, מרחק וזמן הנסיעה הצפויים ומידת הביקוש. נהגים יכולים להרוויח על הדרך, נוסעים זוכים במחירי תחבורה זולים מאלו המוצעים על ידי מוניות.  

לבחור במסלול הירוק

במסגרת האפשרויות שמציעה ליפט לנוסעים, ניתן לבחור במסלולים שונים, למשל ברכבי יוקרה או רכבים גדולים. מסלול נוסף אותו פתחה ליפט לאחרונה הוא המסלול הירוק בו נוסעים יכולים לבחור לנסוע ברכב היברידי או חשמלי בלבד. כחלק מתפיסה התומכת במעבר לרכבים חשמליים, ליפט מקדמת את הנושא בשני אופנים: פתיחת המסלול הירוק והגדלת צי הרכבים החשמליים המיועד לנהגים ללא רכב. המסלול הירוק בו נוסעים בוחרים לנסוע ברכב היברידי או חשמלי החל לפעול לאחרונה בעיר סיאטל ומתוכנן להתפרש לערים נוספות בהמשך.

תוכנית נהיגת אקספרס בליפט

כבר בעבר ליפט שיתפה פעולה עם חברות השכרת רכב. נהגים פוטנציאלים שאינם בעלי רכב פרטי יכולים לשכור במחירים מוזלים רכב במחיר מוזל ולשמש כנהגים. הרכב מגיע ללא הגבלת קילומטראג', עם ביטוח ותחזוקה סטנדרטיים. כחלק מתוכנית קידום הרכבים החשמליים, אלפי רכבים חשמליים יהפכו זמינים לנהגים במסגרת התוכנית. כחלק מהטמעת התוכנית בקרב הנהגים מתכננת ליפט להעניק טעינה לא מוגבלת כחלק מעלויות ההשכרה השבועיות של הרכב. ההערכה היא כי בסופו של דבר נהגי ליפט שיבחרו לנסוע ברכבים חשמליים יקצצו את הוצאות הרכב בחצי.

גידול חברת ליפט

אם עד אוקטובר 2017 רשמה ליפט כחצי מיליון נסיעות מאז הקמתה ב-2011, הרי שבספטמבר 2018 היא הודיעה על הנסיעה המיליארד שנעשתה. היא החברה השנייה בגודלה מסוג זה בארה"ב ולאחרונה אף הרחיבה את פעילותה לשיתוף אופניים וקורקינטים חשמליים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button