fbpx

להגיע ליעד – טסלה גיגה-פקטורי 1

חברת פנסוניק היפנית וחברת טסלה הודיעו כי יפסיקו את המשך ההשקעות בגיגה-פקטורי 1 למטרת הגדלת יכולת הייצור. גיגה-פקטורי 1 הוא המפעל הגדול ביותר בעולם לייצור סוללות חשמליות לרכבים, והוא זה שמייצר את הסוללות עבור רכבי מודל 3 של טסלה.

התכנון המקורי

התכנון המקורי של חברות פנסוניק וטסלה היה להקים מפעל בעל יכולת ייצור של 35 GWh סוללות חשמליות לרכבים לשנה. מפעל זה אמור היה לפתור את בעיית צוואר הבקבוק בייצור מודל 3 של טסלה. במקור, לאחר הגעה ליעד הראשוני ההשקעות אמורות היו לגדול ולהרחיב את המפעל בהדרגה עד שיגיע ליכולת ייצור של 105 GWh תאי סוללות או 150 GWh לסוללות רכבים מלאות שאמורות היו לספק את צרכי הייצור של חברת טסלה, אך תוכניות אלו כרגע מושבתות. שתי החברות הדגישו כי הן אינן מפסיקות את התמיכה הכספית במפעל אך מפנות את המשאבים לטובת ניצול קו הייצור הקיים בניגוד להרחבתו.

פערי הדיווח בין החברות

פנסוניק הודיעה כי המפעל הגיע ליעד הייצור בסוף מרץ 2019 וכי ביטול תוכניות ההרחבה נובעות מבעיות כספיות בחברת טסלה וחוסר וודאות לגבי המשך הדרישה. אילון מאסק צייץ לפני מספר ימים כי הסיבות הן מעט שונות. לדבריו, המפעל לא הגיע ליעדי הייצור שלו ולמעשה מייצר רק כשני שלישים מהיעד – 24 GWh. על פי מאסק, שתי החברות ממשיכות להשקיע סכומים נכבדים במפעל אולם אלו יופנו בשלב זה לשיפור קו הייצור הקיים ולא להרחבתו, במטרה להגיע ולעמוד ביעד המקורי של 35 GWh. לדברי מאסק, יכולת הייצור המצומצמת של המפעל ממשיכה להוות צוואר בקבוק לייצור רכבים חשמליים של טסלה וזו הסיבה שיהיו עיכובים בייצור מודל 3 ב- Q1. בשנה שעברה, טסלה ייצרו מעל ל- 62,000 רכבים ממודל 3, כך שנראה שצוואר הבקבוק הנוכחי נובע מבעיות שהיו בקו הייצור ברבעון זה, ואולי זו הסיבה להשקעה בטיוב קו הייצור במקום בהרחבתו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button