fbpx

יצרניות הרכב דיימלר ו – ב.מ.וו שוקלות שיתוף פעולה במטרה לחסוך בעלויות

היצרניות הגרמניות שוקלות אופציות שונות כמו שיתוף של פלטפורמות רכב, בטריות וטכנולוגיות רכב אוטונומי, כך לדברי אנשים מהתעשיה, המעדיפים שלא לחשוף את זהותם כרגע, היות והדיונים בנושא אינם לפרסום. דיימלר ו – ב.מ.וו סירבו למסור את תגובתן.

הלחץ הכבד המופעל על יצרניות הרכב, הנדרשות להשקיע את המיטב במכוניות חשמליות, הוא העומד מאחורי שיתופי הפעולה שמטרתם לחסוך בהוצאות. קבוצת פולקסווגן, המנהלת משא ומתן מול קבוצת פורד בנוגע לשיתופי פעולה אפשריים בייצור ואנים ורכבים אוטונומיים, מהווה דוגמה נוספת לתופעה שהופכת עם הזמן למגמה.

שיתוף פעולה = פחות הוצאות?

מרצדס בנץ, חברת האם של דיימלר, וגם חברת ב.מ.וו הציגו השנה ירידה ברווחים, ובין היתר, הן תולות את האשם בהשקעות הפיתוח הגדלות. דיימלר מתעתדת להוסיף בארבע השנים הקרובות עשרה רכבים אלקטרוניים, ואילו ב.מ.וו הצהירה כי תציע שניים עשר דגמים מבוססי בטרייה עד לשנת 2025.

אך בעוד ההוצאות הגוברות והחדשנות הטכנולוגית המניעה את התעשייה מדרבנות יריבות מימים ימימה לייצר שיתופי פעולה בניסיון לייעל את מערך ההוצאות, לדברי מומחים, הקצאת הון לא נכונה הייתה ונותרה הדילמה הגדולה של התעשייה.

שיתוף פעולה בתחום הטכנולוגיה האוטונומית יעמיק את מאמצי השיתוף הקיימים של היצרניות הגרמניות. לזוג היצרניות גם תכניות לעתיד, אך בהתחשב בעובדה ששיתופי פעולה מסוג זה עשויים להניב תוצאות רק לאחר שנים ארוכות, ולרוב, קורסים לאחר זמן בשל המורכבות המהותית הכרוכה בהם, רק ימים יגידו אם שיתוף הפעולה יצלח.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button