fbpx

צי של 200 אוטובוסים חשמליים דו-קומתיים של חברת BYD הושק בשיאן, סין

אוטובוסים חשמליים של חברת BYD פועלים בסין כבר משנת 2016. בתחילה הצי כלל 1100 אוטובוסים חשמליים רגילים, חד קומתיים. בשנת 2018 הוגדל צי זה ב- 1900 אוטובוסים חשמליים חד קומתיים נוספים ומספרם על כבישי סין עלה ל-3000. בסוף ינואר השנה הצי גדל שוב, ונוספו לו 200 אוטובוסים חשמליים דו-קומתיים, חלקם כבר שולבו בפעילות שוטפות והיתר יחלו לפעול לאחר פסטיבל האביב. מדובר בצי הגדול ביותר מסוג זה.

תכנון פנימי של האוטובוסים החשמליים החדשים

אוטובוס קומתיים מהדור החדש, החשמלי, כולל שדה ראייה נרחב ומרצפות נמוכות המגדילות את תפוסת האוטובוס ומאפשרות כניסה ויציאה קלים לנוסעים. הרכבים מצוידים בדלתות נפתחות גם בצדו האחורי של האוטובוס ואפשרות לשליפת רמפות לנגישות מקסימאלית לכל סוגי הנוסעים. בחלקו הפנימי של האוטובוס ישנו אזור מיוחד המיועד לעיגון עגלות נכים.  גובה התקרה בקומה הראשונה של האוטובוסים עומד על 1.9 מ' ובקומה השנייה הוא 1.7 מטר.

צי האוטובוסים הדו קומתיים החשמליים החדשים עדיין לא יתנו מענה לצבא פסלי הטרה קוטה שבעיר, אבל יתנו מענה לצבא התיירים הפוקדים את העיר ואפשרות לראות את העיר מזווית אחרת, חדשה.

אוטובוסים חשמליים של BYD בסין ובעולם

אוטובוס קומתיים חשמלי של BYD קיים ופועל לא רק בסין. גם בלונדון שם אוטובוס קומתיים הוא סמל לאומי, פועלים רכבים חשמליים דו-קומתיים של חברת BYD כבר משנת 2015.

העיר העתיקה שיאן היא תחילת הצד המזרחי של דרך המשי העתיקה וצומת מרכזי ביוזמת החגורה והדרך שאמורה ליצור רצף מסחרי של ניוד החוצה את גבולות סין ומגיע לאסיה, אירופה ואפריקה.

הצי החדש בשיאן יפעל בששה קווים. שלושה מהם כבר פועלים: 284, 608 ו-609. יתר האוטובוסים יפעלו בקווים 19,25,603. אוטובוסים מסוג זה כבר פועלים בחמש ערים נוספות בסין: שנג'ן, גווילין, הואיאן, ג'ינגדז'ן ופינגטאן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button