fbpx

עובדי טסלה שפוטרו מצאו בתים חמים

ריביאן, לוסיד, וגם חברות טק אחרות כמו גוגל, אפל ואמזון גייסו את מאות העובדים שנפלטו מיצרנית הרכבים החשמליים בגל הפיטורים האחרון.

הבוסים בחברות הטק הענקיות כמו טסלה ומטא (פייסבוק) מדברים לא מעט על המיתון הקרב ובא ועושים פעולות כדי להתכונן אליו. מארק צוקרברג הגדיר אותו אפילו לאחרונה כ"אחד הגרועים בהיסטוריה" ואילון מאסק החליט לפטר 10% מהעובדים של טסלה.

בחודש יוני 2022, שלח מאסק מייל למנהלי החברה בו הוא בישר להם על הקיצוץ המתוכנן. בטסלה ביטלו משרות במגוון מחלקות כולל סגירה מוחלטת של המשרד בעיר סן מטאו בקליפורניה, מהלך ששלח הביתה כ-200 עובדים שעבדו עבור טסלה במשכורת שעתית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לא ברור אם המולטי מיליונרים הללו, שמובילים את החברות הכי חזקות ועשירות בעולם (ובנינו, קצת גם את העולם…) באמת מאמינים שמיתון חריף שלא היה כמותו מתקרב עלינו (כאילו ש-3 שנים של מגפת קורונה לא היו מספיקות) או שהם פשוט משתמשים בזה כתרוץ לפטר מאות עובדים בלי לגרום להרמת גבה, אבל מה שבטוח שהאמירות הללו משפיעות על השוק העולמי.

בכל מקרה, בחברות אחרות עסקים כרגיל – לפחות מבחינת גיוס עובדים, ואת מאות העובדים שפיטר מאסק (457, על פי מגזין Punks & Pinstripes) מיהרו לחטוף יצרניות רכב חשמלי אחרות כמו ריביאן ולוסיד, שגייסו לשורותיהן 90 פליטי טסלה, כשברור לגמרי כיצד הניסיון שהם צברו אצל החברה המובילה בתחום יכול לתרום להן.

בנוסף לכך, על פי המחקר, 8 עובדי טסלה-לשעבר גויסו על ידי פורד והשאר התפזרו בחברות הטק המובילות כמו גוגל (29), אמזון (51), אפל (51), מטא (25) ואפילו מיקרוסופט (21). רובן מעורבות באופן כזה או אחר בענף הרכב החשמלי.

למשל אפל, שידוע שעובדת על רכב חשמלי ותוכל להרוויח לא מעט מ-51 עובדי טסלה שגויסו אליה, או אמזון, שהשקיעה ברכב המשלוחים החשמלי של ריביאן ועובדת כל הזמן כדי לפתח פתרונות חשמליים לתחום ה-Last Mile Delivery ועוד.

חברה אחת מעניינת במיוחד שקיבלה אליה את עובדי טסלה בזרועות פתוחות היא Redwood Materials שעוסקת במחזור סוללות, אותה מוביל JB שטראובל, אחד ממקימי טסלה. שטראובל הצטרף לטסלה בשנת 2004 כמנהל הטכנולוגיות בחברה, בו החזיק עד שנת 2019, בעצם מחיתוליה של החברה עד הגלגול הנוכחי שלה כמובילת תחום הרכב החשמלי בעולם, מה שאומר שהוא כנראה אחד האנשים שמכירים הכי טוב ומבפנים את מאסק ואת טסלה אל החברה, הצטרפו 12 פליטי טסלה. 

מצד אחד טסלה הולכת קדימה בכל הכח עם מפעלי ענק שמוקמים, פס ייצור שלא עומד בקצב הביקוש וכתוצאה מכך – עצירת הזמנות לרכבים חדשים מחשש שלא יוכלו לספק את המוצרים… מצד שני מפטרת עובדים מחשש למיתון – תופעה שמתרחשת בכל העולם.

אנחנו ואף אחד בעצם (גם לא אילון מאסק או מארק צוקרברג) לא יודעים מה הולך לקרות כאן בשנה הבאה, אבל מה שבטוח הוא שבשנת 2022, שלוש שנים מאז שפרצה מגפת הקורונה שעדיין לא חלפה ושההשפעות שלה ולאו דווקא הבריאותיות מתגלות רק עכשיו, העולם הוא חתיכת מקום מטורלל ולא צפוי להיות בו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button