fbpx

כחצי מנהגי בריטניה מתכננים להפוך ליותר ידידותיים לסביבה בשנת 2019

בסקר שנערך בבריטניה על ידי אתר רכבי יד שנייה AA Cars והקיף למעלה מ-22,000 נהגים ניכר הרצון לעבור לאורח חיים מזהם פחות. על פי תוצאות הסקר, כמחצית מהמשיבים ענו כי בכוונתם לבצע שינוי בשנה הקרובה שיתרום לאיכות הסביבה באופן כלשהו. 17 אחוז מהמשיבים אמרו כי בכוונתם להוריד את כמות הנהיגה ולעבור לאמצעים תחליפיים כאופניים והליכה ברגל במידה והדבר אפשרי. 9% אמרו כי בכוונתם לעבור לרכב היברידי או חשמלי בשנה הקרובה. שינויים אלו באים לצד שינויים נוספים מתוכננים בקרב 15% מהמשיבים כגון מעבר לצריכת מזון המופק מתצרוכת מקומית. 

איכות הסביבה ותחשיב פיננסי

שינוי בהרגלי הצריכה מגיע לא רק על רקע שינוי תפיסתי ומודעות סביבתית. שינוי כזה מגיע כאשר הוא נתמך בנהלים שהולכים ומתקשחים כנגד רכבים המונעים בדליקה פנימית מזהמת. ובתמיכה פיננסית ברכבים חשמליים.

בלונדון מתוכנן פרויקט ניסויי בו תתאפשר כניסת רכבים לחלקים מהאזור הפיננסי רק עבור רכבים חשמליים והיברידיים נטענים החל מאפריל 2019. בנוסף, מתוכנן היטל על רכבים ישנים במרכז לונדון. היטל זה הוא היטל שיתווסף להיטל הקיים על רכבים מזהמים ולהיטל שלישי על רכבי דיזל. גובה כל היטל כזה עומד על כ-12 יורו ליום. כיום ההיטלים מכוונים רק למרכז לונדון אולם הם מתוכננים להקיף את כל שטחה העירוני של לונדון עד לשנת 2021. היבטים פרקטיים אלו באים לידי ביטוי בתוצאות הסקר. מקרב הלונדוניים: 14% מעוניינים יותר במעבר לרכבים היברידיים נטענים וחשמליים מאשר כלל נהגי בריטניה. נכונות גבוהה יותר למעבר לרכבים נקיים ניכרה גם בבני 18-34 שבינם הייתה עלייה של 12% לעומת הממוצע למעבר לרכבים אלו. הנכונות המוגברת מגיעה למרות שהמענק שניתן בשבע השנים האחרונות לרכישת רכבים היברידיים בוטל ונותר מענק רק עבור רכישת רכבים חשמליים מלאים. התקווה היא כי דגמי רכבים חדשים חשמליים מלאים ימלאו את הצורך והדרישה הגדלים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button