fbpx

חברת בתי הזיקוק מתכננת הקמת חממה טכנולוגית בתחומי אנרגיה חליפית והטענת רכבים חשמליים

בכנס שנערך באילת-איילות לאנרגיות מתחדשות הודיע מנכ"ל בז"ן (חברת בתי הזיקוק) ישר בן מרדכי כי בכוונת החברה להכנס לתחום תחליפי דלקים, אגירת אנרגיה, טעינת רכב חשמלי וניהול מערך הטעינה.

על פי דברי מנכ"ל החברה אין בכוונת בז"ן למכור רכבים חשמליים או עמדות הטענה אלא להכנס לתחומי אגירת חשמל ומכירת חשמל.

"בז"ן היא יצרנית חשמל פרטית, ולכן מכירת חשמל ללקוחות שונים זה כיוון שיעניין אותנו. שנית נרצה לבחון את נושא אגירת החשמל. התחום כולו הוא תחום מתפתח ומי שלא יהיה שם לא יצליח להתאים עצמו לשוק העתידי".

הצהרה זו מגיעה על רקע ירידה ברווחיות החברה ועל רקע תוכנית לאומית להפסקת השימוש בבנזין או סולר עד שנת 2030 של משרד האנרגיה. במכתב שנשלח למשרד האנרגיה טענה החברה כי ביכולתה להסב את סל המוצרים מדלקים פוסייליים לתעשיית הפולימרים.

להעמיד את הדור החדש של הסטארט אפים

הכוונה של בז"ן היא להקים חממה טכנולוגית שתאפשר לחברות הזנק בתחומי תחליפי אנרגיה, ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות והטענת רכבים חשמליים לבצע את צעדיהם הראשונים בתחום תוך קבלת תמיכה המתבטאת בידע וניסיון מקצועיים ופיננסיים וכן בהקצאת שטחי ניסוי במעבדות וברצפת הייצור בשטח בית הזיקוק.

בנוסף, החברה מתכוונת לבחון שיתופי פעולה בתחומים החדשים עם חברות בוגרות יותר ועם האקדמיה. גודל ההשקעה בהקמת החממה הטכנולוגית טרם נקבע.

לדברי מנכ"ל החברה, לבז"ן ידע רב וניסיון רב תחומי שיעמדו לרשות חברות ההזנק שיפעלו בחממה המתוכננת. מלבד 250 מהנדסים בתחומי הכימיה, החשמל, המכונות, האלקטרוניקה וחומרים, בז"ן מתכוונים לתת תמיכה גם במתן אפשרות לעבודה במעבדותיהם ובהקמת אתר בטא לעריכת פיילוטים.

מנכ"ל בז"ן בדבריו מכיר בקצב השינויים המואץ המתרחש בעולם כולו ומבין כי העתיד צועד לקראת שימוש בתחומי אנרגיה חדשים. "אנחנו רוצים להיות שם וליצור את העולם שמאחורי האופק" אומר בן מרדכי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button