- חברת גיאו-מוביליטי מודיעה על פתיחת ההזמנה המוקדמת לדגמים החשמליים של מותג זיקר.
- שני דגמים חשמליים מבית זיקר נוחתים בישראל ומצטרפים להיצע של רכב חשמלי בארץ.
- עלות השריון בהזמנה המוקדמת עומדת על 2,000 שקלים.
ליין הרכבים החשמליים הזמינים כעת לרכישה בישראל מתרחב בשני דגמים נוספים – זיקר 001 וזיקר X, שניהם מבית זיקר, מותג הרכב החשמלי הסיני מבית ג'ילי. בג'ילי משווקים את זיקר כמותג פרימיום בהשוואה למשל למותגים כמו ג'יאומטרי שנחשב לעממי יותר – וההפרש במחירי הדגמים בין שני המותגים צפוי להיות בהתאם.
אחת הסיבות המרכזיות לכך שהדגמים החשמליים של זיקר מוגדרים כדגמי "פרימיום" קשורה לפלטפורמה עליה הם מבוססים. מדובר בפלטפורמת ה-SEA של ג'ילי, לה אפשר לשדך סוללות גדולות יותר, ובכך לקבל טווחי נסיעה ארוכים יותר וגם להשיג ביצועי טעינה מהירים יותר. אבל לא רק, כמובן שגם למרכיבי הרכב האחרים כמו החומרים מהם הוא עשוי, הפיצ'רים הכנולוגיים המתקדמים ומערכות הבטיחות – יש השפעה.
במשך מספר שבועות היו זמינים דגמי זיקר החדשים לרשימה של לקוחות שנרשמו בהרשמה מוקדמת וכעת נפתחת אפשרות ההזמנה לקהל הרחב.
זיקר 001
ה-001 של זיקר, רכב קרוסאובר חשמלי, ישווק בישראל בשלוש רמות גימור:
- לונג ריינג' – עם הנעה אחורית וטווח נסיעה של 620 ק"מ.
- פרפורמנס – עם הנעה כפולה וטווח נסיעה של 590 ק"מ.
- קריפטון – רמת הגימור המאובזרת והיקרה ביותר, עם הנעה כפולה וטווח נסיעה של 590 ק"מ.
הזיקר 001 מגיע עם סוללה בנפח של 100 קוט"ש. הספק הטעינה המהירה המירבי מגיע ל-200 קילוואט ובעמדות טעינה תואמות, תטען סוללת הזיקר 001 מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.
המראה של הזיקר 001 נוטה לכיוון הספורטיבי-מעוצב, רכב נמוך שיושב קרוב לכביש, עם גלגלים גדולים. בפנים מסך תצוגה מרכזי בגודל 15.4 אינטש ועוד מסך בגודל של 8.8 אינטש לנהג, שנהנה גם מתצוגה עילית על השמשה הקדמית.
רמת הגימור קריפטון היא המאובזרת והיוקרתית ביותר כאמור, מצוידת במושבי נהג ונוסע חשמליים עם זכרונות ופרופיל אישי, מתלי אוויר, אוורור, חימום, עיסוי במושבים ומסך תצוגה נוסף ליושבים מאחור.
בסיס הגלגלים של הזיקר 001 נמתח ל-2,999 מ"מ, זהה לזה של היונדאי איוניק 5, יש לו תא מטען אחורי בנפח של 539 ליטרים והוא מורשה לגרור עגלה ללא בלמים במשקל של עד 750 ק"ג.
זיקר X
הזיקר X, רכב פנאי אורבני חשמלי כפי שהוא מכונה על פי החברה, והוא ישווק בישראל בשתי רמות גימור:
- לונג ריינג' עם הנעה אחורית וטווח נסיעה של 440 ק"מ.
- קריפטון (Privilege) עם הנעה כפולה וטווח נסיעה של 400 ק"מ.
הזיקר X מצויד בסוללה בנפח של 69 קוט"ש, הספק הטעינה המהירה מגיע ל-150 קילוואט וזמן הטעינה מ-10% ל-80% עומד על כ-27 דקות.
הזיקר X מגיע מצויד במסך תצוגה מרכזי בגודל 14.6 אינטש, תצוגה עילית לנהג על השמשה הקדמית, מערכת שמע היקפית, במושבי עיסוי, גג פנורמי ועוד.
בסיס הגלגלים של הזיקר X נמתח ל-2,750 מ"מ ונפח תא המטען עומד על 362 ליטרים.
ההשקה הרשמית של מותג זיקר בישראל צפויה להיערך בשבועות הקרובים, אז גם יחשפו המחירים.
״הצעד שאנו מוציאים היום לדרך הוא צעד משמעותי ביותר, ולמעשה פותח את מהלך ההשקה הקרבה של ZEEKR בישראל.״ אומר עמית הראל, מנכ"ל ZEEKR ישראל, ״אנו ערוכים ומתרגשים לפתוח עבור הישראלים הרבים שממתינים בכיליון עיניים למותג הטכנולוגי המסקרן, את האפשרות לקבל כבר בקרוב את הדור הבא של הרכבים החשמליים בישראל״
עשיתם מישמש בין הדגמים והתמונות.
תחת זיקר 001 שמתם תמונה של זיקר X ולהיפך
כמה ביזיון את הדבר הכי חשוב לא רשמתם, בילבולי מוח והפרט הכי חשוב לא צויין!
מדוע לא כתוב מחירים? כמו כן האם נבדק במבחני הריסוק האירופאיים?
יש להם 7 מקומות