יצרנית הטק הסינית שיאומי מודיעה על תחילת השלב השני בבניית המפעל שלה, בו היא מייצרת רכבים חשמליים. בנייתו של המפעל שמתפרס על שטח של 720,000 מטר רבוע, החלה בחודש אפריל בשנת 2022 והסתיימה בחודש יוני בשנת 2023, מספר חודשים בודדים לפני שהציגה יצרנית הטק הסינית את הרכב הראשון שלה, שיאומי SU7.
החלק השני במפעל הרכב החשמלי של שיאומי, שבנייתו צפויה לקחת שנה נוספת, מתפרס על שטח קטן יותר של 520,000 מטר רבוע ועלות רכישתו עומדת על כ-120,000 מיליון דולר – כך לפי CarNewsChina. הקמתו של החלק השני של המפעל חיונית כדי שבשיאומי יוכלו לעמוד (או לפחות לנסות לעמוד) בביקושים לדגם הסדאן החשמלי, השיאומי SU7 ולדגם החשמלי השני שמתכננת החברה להציג בקרוב, רכב פנאי חשמלי.
שיאומי SU7 הוא אחד הרכב החשמליים שגרר את ההתעניינות הגדולה ביותר לאחר שהושק – כמעט 90,000 הזמנות התקבלו בתוך כ-24 שעות מרגע החשיפה. הרכב מיוצר בכמה גרסאות/רמות גימור, המחירים מתחילים מכ-30,000 דולר בסין. הביקוש הגדול הביא את שיאומי להגביר את מאמצי הייצור, מה שאפשר לה להגיע לקו הייצור של 100,000 רכבים מוקדם מהצפוי.
לצד כמות ההזמנות המוקדמות שממשיכה לתפוח והספקי הייצור המרשימים שממשיכים לעלות, ונכון לחודש אוגוסט 2024, בשיאומי פרסמו כי הם עדיין מפסידים לא מעט כסף על כל רכב, סכום שמגיע לכ-9,000 דולר. יחד עם זאת צריך לזכור שלוקח לא מעט זמן להגיע לנקודת ה"ברייק-איוון", ושגם יצרניות ותיקות יותר כמו ריביאן ואפילו פורד עדיין מפסידות כספים על הרכבים החשמליים שהן מייצרות ומוכרות.
רכב חדש כל 90 שניות
חוד החנית באופרציית הרכב החשמלי של שיאומי הוא המפעל הסופר-מתקדם שלה שנמצא בבייג'ינג. אוטומציה היא שם המשחק, ובמפעל עובדים ללא הפסקה מאות רובוטים מסוגים שונים ומשונים, ללא התערבות יד אדם.
הרובוטים במפעל של שיאומי אחראים על ביצוע של מגוון משימות הנדרשות כחלק מתהליך הייצור, החל מצביעה דרך הרכבה ועד משימות שינוע. שילוב הרובוטים הופך את תהליך ייצור הרכב ליעיל יותר בעד פי 3 בהשוואה לעובדים אנושיים, כך על פי ניתוח שערכה חברת הטק הסינית. ועדיין ולמרות הביצועים המרהיבים של הרובוטים במפעל של שיאומי, הגורם האנושי מהווה חלק חשוב ובלתי נפרד בתהליך הייצור.
בשיאומי מצהירים כי הם מסוגלים לייצר כ-40 יחידות של השיאומי SU7 בתוך שעה בלבד, מה שאומר שזמן הייצור של כל יחידה עומד על 90 שניות בלבד.
700 הרובוטים שעובדים במפעל בתהליכים אוטונומיים לחלוטין אחראיים בין השאר על שינוע חלקים גדולים אל ומ-פס הייצור, חיבור חלקי המרכב הגדולים של הרכב, בדיקה דקדקנית עם לייזרים מתקדמים של תקינות החלקים ואיכות ההרכבה, פוליש, צביעה, הרכבה של חלונות, הרכבה של הגלגלים ועוד ועוד… לאחר שהרובוטים מסיימים את העבודה השיאומי SU7 מסיע את עצמו לבד מפס ההרכבה אל חניית הרכבים המוכנים.
(תמונת כתבה: Robson90 / Shutterstock.com)