fbpx

ID Crozz של פולקסווגן בהופעת בכורה בארה"ב

חברת פולקסווגן אשר מתכננת הפצה בינלאומית של הרכבים החשמליים שלה, פונה כעת גם לשוק האמריקאי ומציגה בו לראשונה רכב חשמלי מתוצרתה. הדבר יקרה בחודש אפריל הקרוב, בתערוכת הרכב בניו יורק, שם פולקסווגן תציג את ה- ID Crozz, שנודע גם כ- ID. 4. ההשקה בתערוכה תתרחש חודשים ספורים לפני מועד המכירות המיועד לדגם זה.

פולקסווגן החליטה בשלב הזה להכניס את ה- ID CROZZ לשוק האמריקאי ולא דגמים אחרים שלה, כנראה משיקולים של סוג הרכב, שהוא רכב SUV והתאמתו לקהל הקונים המקומי. לשם השוואה, ה-  ID.3 של פולקסווגן לא יגיע לשוק האמריקאי, אך בשוק האירופאי המכירה שלו תחל בקרוב.

ה- ID Crozz מצויד בסוללת ליתיום בנפח שמונים ושלושה קוט"ש שממוקמת ברצפת הרכב ולדברי פולקסווגן, טעינה אחת תספיק לטווח נסיעה של כארבע מאות ושמונים קילומטרים. ישנה גם אפשרות לטעינה מהירה של שמונים אחוזים מהסוללה עם מטען מהיר של 150kW, כל זה בחצי שעה. הרכב יכול להגיע למהירות של עד מאה ושמונים קמ"ש ויש לו אפשרות לנהיגה אוטונומית.

כחלק מהתוכנית של פולקסווגן להיות גלובלית ולהגיע לקהל קונים רחב עד כמה שניתן, ה- ID Crozz ייוצר בארצות הברית, במפעל שנמצא בצ'טנוגה, טנסי, אולם הייצור יתחיל רק בשנת 2022. בינתיים, הרכבים שיימכרו בארצות הברית עד אז, יהיו תוצרת גרמניה.

לפי פולקסווגן, המפעל בצ'טנוגה הוא בעצם הבסיס לכל הייצור של הרכבים החשמליים בצפון אמריקה והצפי של החברה הוא להגיע לייצור של כמאה אלף רכבים בשנה. התכנון העתידי הוא להרחיב את המפעל על מנת לייצר בו דגמים נוספים של רכבים חשמליים ואף להקים בצמוד אליו אגף נוסף שיעסוק בהרכבת הסוללות לרכבים, צעדים שיביאו בין היתר לתעסוקה של אלפי אנשים נוספים. 

פנים הרכב של ה-ID Crozz
פנים הרכב של ה-ID Crozz

בחודש נובמבר האחרון, הצהיר מנכ"ל פולקסווגן בארה"ב, סקוט קיאו, שרכב ה- ID Crozz יימכר במחיר של כשלושים אלף דולרים וזאת לאחר החזרי מס, שזה אומר שהמחיר המלא לפני ההטבה מתקרב לכארבעים אלף דולרים. בחודש שעבר, אמר קיאו שהרכבים החשמליים הם העתיד של התחבורה ופולקסווגן בונה אותם "בשביל מיליונים, לא רק למיליונרים".

המכירה של הרכב תחל לקראת סוף שנת 2020 והצפי של החברה הוא שבשנתיים הראשונות שבהם הטבת המס תתממש, יימכרו בין חמישים לשבעים וחמישה אלף רכבים מהדגם בכל שנה.

חוץ מהדגם הנוכחי, נראה שכבר יש תכנון לדגם המשך שלו, ה- ID.5. מדובר בגרסת הקופה שתגיע לשלבי ייצור בשלב מאוחר יותר. גם הדגם הזה יהיה דומה ל-ID Crozz ויישב על אותה פלטפורמת MEB. הביצועים של ה-ID.5 אמורים להיות דומים מבחינת הספק וטווח נסיעה וגם הוא ייוצר בשלב מאוחר יותר במפעל בצ'טנוגה, כמו גם בגרמניה וסין. בסך הכל, פולקסווגן צופה שבמחזור החיים של שני הדגמים, בערך שבע שנים, סך המכירות שלהם יגיע לכשני מיליון רכבים בכל העולם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button