fbpx

טסלה החלה לספק את מודל ה-Y

בצעד שאפתני החלה טסלה לספק את מודל Y המדובר לו חיכו הלקוחות והמעריצים בכיליון עיניים. באופן מפתיע החברה סיפקה את הרכב אפילו מוקדם מהיעד שהוצב, צעד מרגיע כשהחברה ומפעלה בקליפורניה צריכים להתמודד עם השלכות מגיפת הקורונה.

טסלה החלה הפצה של מודל Y, רכב הקרוסאובר המדובר שלה, בתזמון דומה להערכות שניתנו בשנה שעברה אחרי מחקרים שבוצעו על ידי אנליסטים בדויטש בנק ובהתאם לאמירותיו של מאסק בנושא על הקדמת לוח הזמנים בתכנון ובייצור של הרכב.

הודעת החברה על תחילת המשלוחים שפורסמה בטוויטר מפתיעה במידת מה – חברות רבות נאלצות לשנות את התכניות ולוחות הזמנים בפסי הייצור ואף להודיע על עיכובים במשלוחים עקב התפשטות המגיפה העולמית של וירוס הקורונה שמביא להאטה ואף השבתה נרחבת של המשק במספר הולך וגדל של מדינות.

הישג זה מסמן ניצחון עבור טסלה שבעבר כבר התקשתה לעמוד בלוחות הזמנים שהציבה לעצמה ורק לאחרונה הודיעה על עיכוב ניכר בסין בשל מגיפת הקורונה שהשביתה זמנית את מפעלה בשנגחאי.

ארוך יותר, כבד יותר, צפוף יותר

יחד עם תחילת המשלוחים טסלה פרסמה גם את העלון לבעלי הרכב, כך שאפשר סוף סוף לדעת את מידות ומפרט הרכב ולסיים את פסטיבל ההשערות שנפוצו במהלך החודשים האחרונים.

בהשוואה למודל 3 מודל Y ארוך ורחב יותר, גבוה יותר ובעל בסיס נסיעה רחב יותר. בחלקו הפנימי הוא מרווח יותר, הן במקום לרגליים והן במרחב לראש.

רוחב החלל הפנימי לא השתנה משמעותית ואם כבר במושב האחורי הנוסעים יצטופפו מעט יותר – כשלמודל Y חמישה סנטימטרים פחות ברוחב הספסל.

מודל Y כבד יותר ממודל 3 בכמאה וחמישים ק״ג ובדומה לו אינו מיועד לחיבור גרר. רדיוס הסיבוב והפניה שלו מעט גדול משל מודל 3 וגם גלגליו רחבים יותר. נפח תא המטען גדול משמעותית אך הרכב מסוגל לשאת משקל מעט נמוך מאשר מסוגל מודל 3 – אז לא כדאי לבנות עליו כרכב להובלת הפסנתר שלא נכנס לטסלה הקודמת שלכם.

תא מטען דינאמי ונוח לשימוש

במקביל לשחרור הרכב מפס הייצור שחררה טסלה גם סרטון שמראה את יכולות תא המטען של מודל Y הגדול והמרווח שמסוגל לגדול במשיכת כפתור. 

ביחס למדדי החלל הפנימי של הרכב, נראה שתא המטען הוא המאפיין המוצלח ביותר שלו וגם זה שרוב הקונים מצפים ומתרגשים לקראתו. תא המטען מחובר לחלל היושבים ומסוגל להתרחב בלחיצת כפתור תוך הפלת משענות המושבים קדימה.

כמובן שלא מדובר במאפיין שחדש בעולם הרכב אך עדיין משמעותי ביחס לדגמים הקודמים. כמו כן הוסיפו כפתור פנימי בתא המטען שמאפשר להפיל את משענות הכסא מבלי להתעסק איתם פיזית ותא צדדי שמאובזר בנקודת חשמל במתח 12 וולט – כך שניתן להטעין כלים נוספים כמו קורקינט, סקייטבורד, אופניים חשמליים וגם מצלמה או מחשב.

טסלה ממשיכה להפעיל את מפעלה בקליפורניה למרות הסגר המתוכנן

נראה אם כן שטסלה מתכוונת לשדר עסקים כרגיל ביחס למגיפת הקורונה והתבהלה הכלכלית שנצפית בשווקים ברחבי העולם. יחד עם ההודעה על תחילת המשלוחים, ציינו בחברה שהתכנון הוא כרגע להמשיך ולהפעיל את המפעל בפרמונט, קליפורניה למרות שמפרץ סן פרנסיסקו נכנס כעת לסגר של שלושה שבועות במטרה לעצור את התפשטות הנגיף.

מפעל זה של טסלה בארצות הברית מעסיק למעלה מעשרת אלפים עובדים וייצר בשנה האחרונה יותר מארבע מאות אלף רכבים. הוא ממוקם באחד המחוזות שצפויים להיכנס תחת מגבלות תנועה ותחבורה אך בטסלה לא ממהרים להשבית את המפעל.

בתזכיר פנימי שנשלח לעובדי החברה בתחילת השבוע ציין מאסק שעד כה הוא אינו יודע על עובדים בחברה שנדבקו בקורונה והבהיר לעובדים שהם יכולים וצריכים להישאר בביתם במידה והם חשים ״רק מעט חולים או אפילו בחוסר נוחות״.

ההגעה של מודל  Y כעת ללקוחות, יחד עם פעילות המפעל שנמשכת (לפחות בינתיים) כסדרה מאותתת לרבים בתעשייה ובקהל האוהדים של החברה שהיא אינה נרתעת מההשלכות האפשריות של הנגיף על התעשייה. האם מאסק צודק או שמא מפגין ביטחון עודף ומיותר, רק ימים יגידו.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close