fbpx

אאודי משקיעה בפרויקט ענק של תחנות טעינה

חברת אאודי הודיעה לאחרונה על השקעה בפרויקט ענק שבו יותקנו תחנות טעינה לרכבים חשמליים באחד מכל עשרה מקומות חניה במפעלים שלה באירופה. הפרויקט יושלם בעוד כשנתיים ולשם הצלחתו, תשקיע אאודי לא פחות ממאה מיליון אירו, כך דווח במגזין CleanTechnica.

תחנות הטעינה הללו יתאימו לצרכים של העובדים במפעלים כמו גם לצרכים של אנשים אחרים שמשתמשים במקומות החניה הללו. העיצוב והשימוש בתחנות הטעינה יהיו נוחים למשתמשים, כולל תמיכה טלפונית וטכנית וחישובי החיוב. בסיום הפרויקט, אמורות לקום כארבעת אלפים וחמש מאות תחנות טעינה, כל אחת עם יכולת טעינה של עשרים ושניים קילוואט כשחמישים תחנות נוספות יהיו בעלות יכולת טעינה של שלוש מאות וחמישים קילוואט.  

אמנם מדובר במקומות עבודה של אנשים ולא בבתים פרטיים, אבל העובדה שרבים באירופה גרים בבניינים בתוך ערים ואין להם יכולת לטעון את הרכב בבית, מקלה על העניין מעט יותר. בנוסף, ברוב הערים באירופה אין עדיין תשתיות טעינה נרחבות הפרושות בנקודות מרכזיות, כך שפעולה יומיומית כמו לנסוע לעבודה ואפשרות לטעון את הרכב שם, יכולה להיות אלטרנטיבה ראויה לכך.

המפעל הגדול של אאודי שנמצא באינגולשטדט, בדרום גרמניה, יכיל כשלושת אלפים וחמש מאות תחנות טעינה. מפעל אחר של החברה, שנמצא בנקרזולם, יכיל כאלף תחנות טעינה ובשאר המפעלים שלה יהיו כמאה בכל אחד. במפעלים הגדולים, ישנה כבר עתה תשתית חשמלית בהספק של עשרים ואחד מגה-וואט, דבר שמקביל לצריכת חשמל של עיירה בת ארבעה עשר אלף תושבים. גם מרכזי הניסוי והאימונים של אאודי ליד מינכן ייהנו מתחנות טעינה לרכבים, כשבמקום כבר קיימת תשתית חשמלית בהספק של למעלה משני מגה-וואט.

באאודי טוענים שלא נעשה פרויקט בהיקף כזה בגרמניה עד כה ושנדרשו עבורו הכנות דקדקניות רבות, דבר שנמשך כשלוש שנים. לשם כך, הוקם צוות מיוחד שהיה אחראי על התכנון של תוכניות הפרויקט כולו החל מהאסטרטגיה, ההשקעה הנדרשת, ההקמה, הניהול של הפרויקט והחיוב הכספי בכל המקומות שבהם יש תחנות טעינה לאלפי המשתמשים. בנוסף, צוות הפרויקט חשב על נוחות מקסימלית למשתמשים ודאג להקים מפת התמצאות וניווט משלו, על בסיס מפות גוגל, מפה המאפשרת למשתמשים לראות בזמן אמת אלו תחנות טעינה זמינות באותו רגע.

מנהל הפרויקט, מקסימיליאן הובר, התייחס למהלך כולו: "לייסד תשתית טעינה נרחבת כל כך, זהו אתגר חדש לגמרי. יש צורך בהובלת החלטות כאלה מאחר שתכנון והתרחבות של הולכת התשתיות לוקחת כמה שנים." בנוסף, קיימת העובדה שהקמת תשתיות חדשות במקומות לא מעטים שפועלים כבר שנים, היא אתגר ייחודי שדורש חשיבה ארוכה ומקיפה.

באאודי טוענים שהמהלך הזה הוא הצעד הבא במסע של החברה מלהיות יצרנית רכב בלבד אל היותה גם ספקית של שירותי תחבורה. מעבר לכך, אאודי הצהירה שהיא שמה לה למטרה להיות ספקית איכותית של אנרגיה ירוקה, כשבחזון הרחוק שלה, עד שנת 2050 החברה תהיה כולה מושתת על אנרגיה ירוקה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button