fbpx

חדש בארץ: גרסת P6 לוולוו XC40 החשמלית

גרסה שנייה במספר לרכב הפנאי החשמלי שהושק כאן בחודש אוגוסט האחרון, עם הנעה קדמית וסוללה קטנה במעט.

מאיר חברה למכוניות, יבואנית מותג וולוו לישראל, מודיעה על תחילת השיווק של גרסה נוספת וחדשה של רכב הפנאי החשמלי שלה, XC40 Recharge, שנקראת (P6) Pure Electric Pro.

הרכב החשמלי המלא הראשון של וולוו הגיע לכאן לראשונה בחודש אוגוסט 2021 אז הוצגה הגרסה הבכירה – עם צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק של 407 כ"ס (300 קילוואט) – בגרסה השנייה, החדשה בישראל, שאפשר לכנותה גם גרסת 'הבסיס', אנחנו מקבלים מנוע חשמלי יחיד שיושב בקדמת הרכב והספק שירד כמעט בחצי – ל-231 כ"ס (170 קילוואט).

המהירות המרבית בגרסת ה-P6 הוגבלה ל-160 קמ"ש במקום 180 קמ"ש בגרסת ההנעה הכפולה והתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש השתפרה – 4.7 שניות בגרסת ה-Pro לעומת 4.9 שניות בגרסת ההנעה הכפולה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

טווח הנסיעה ירד במעט – סוללה בנפח של 69 קוט"ש מייצרת טווח נסיעה של 400 ק"מ ב-Pro לעומת 414 ק"מ בגרסה הבכירה שמתקבלים מסוללה בנפח של 78 קוט"ש אבל מצד שני, צריכת החשמל השתפרה – ה-Pro "אוכלת" 19.7 קוט"ש לכל 100 ק"מ נסיעה בעוד שבגרסה כפולת ההנעה הנתונים קופצים ל-25 קוט"ש לכל 100 ק"מ.

זמן הטעינה מהיר – לפי הצהרת היצרן, תגיע סוללת ה-XC40 Recharge Pure Electric Pro מ-20% ל-80% בתוך כ-32 דקות בלבד.

עפ"י וולוו, "סוללת הרכב מוגנת על ידי כלוב בטיחות המוטבע באמצע מבנה המרכב. מיקומה של הסוללה ברצפת המכונית גם מוריד את מרכז הכובד של המכונית ונותן הגנה טובה יותר מפני התהפכות."

מבחינת מערכות בטיחות ואבזור טכנולוגי, שתי הגרסאות מציעות פחות או יותר את אותו דבר: 

בשתיהן תקבלו מסך תצוגה לנהג בגודל 12.3 אינטש ומסך תצוגה מרכזי תומך אנדרואיד עם כל אפליקציות גוגל מובנות בפנים, כולל מערכת ההפעלה הקולית Google Assistant, טעינה אלחוטית למכשירים תומכים, בקרת אקלים דו-אזורית, כניסה והתנעה ללא מפתח + פתיחת תא מטען ללא מגע יד, מערך מצלמות וחיישנים המעניקים ניטור של הרכב ב-360 מעלות, חלון גג פנורמי, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תצוגת תמרורים, בקרת ירידה במדרון, בקרת סטייה מנתיב ועוד.

נפח תא המטען האחורי נשאר כשהיה – נפחו עומד על 452 ליטרים + תא מטען קדמי "Frunk" שמוסיף עוד כמה ליטרים לקיבולת האחסון.

כמה עולה הגרסה החדשה? 

גרסת ה"כניסה" של הוולוו XC40 Recharge תעלה לכם החל מ-269,990 ש"ח (שהם 270,430 ש"ח עם מע"מ ואגרות רישוי) – כ-30,000 ש"ח פחות מגרסת ההנעה הכפולה.

מאמרים נוספים

5 תגובות

  1. אחת המהפכות של טסלה, בהקשר לישראל, היא המכירה ללא מתווך.
    אותו מתווך שהוא היבואן שבעצם גוזר קופון שמן מאוד לכיס.
    הייתי רוצה לראות יותר פירוט על מחיר הרכב, והמיסים המשולמים עליו (כולל החלק של היבואן).

  2. אם זה באמת רווח חזירי, מה מונע מכולם לקנות את הרכב ביבוא אישי?
    לא כולם טיפשים, ואנשים עם כסף לקנות וולוו חדשה, בדרך כלל יודעים לעשות חשבון…

  3. איך חושב המחיר?
    כרגע האוטו הזה נמכר בצרפת ב-45 אלף אירו, וזה כולל 20% מעמ.
    אם מוסיפים 10% מס קניה, המחיר הוא באזור 170 אלף שח.
    איך היבואן הגיע למחיר של 270 אלף שח???
    מה אני מפספס?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button