
אחרי חמישה דגמי פנאי חשמליים, ה-EX30, ה-EX40 וה-EC40, ה-C40 ריצ'ארג' וה-EX90 הבכיר בעל 7 מקומות ישיבה, בוולוו נכנסים לסגמנט חדש – סגמנט רכבי הסדאן החשמליים והם עושים זאת עם הוולוו ES90, הדגם החשמלי החדש ביותר של וולוו, שנחשף לאחרונה.
המראה של הוולוו ES90 החדש יכול לתעתע: מזוויות מסוימות הוא נראה כמו אחיו התאום של הפולסטאר 2 וכמו אחד שקרוב יותר במימדיו לרכבי סדאן כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 או קיה EV4 החדש, ומי שיראה את עכוזו המקוצץ עלול עוד לחשוב שה-ES90 החדש הוא בכלל רכב "ליפטבק" – אבל כשמסתכלים עליו מהצד מבינים שמדובר ברכב חשמלי בעל מימדים נדיבים יותר מאלו של רכבי סדאן קלאסיים, מה שמגובה גם בדף הנתונים (בסיס גלגלים של קצת יותר מ-3.1 מטרים) ובספרה 90 שמופיעה בשמו של הדגם.

האם זה אומר שכמו שה-EX90 הוא בכיר דגמי הפנאי החשמליים של וולוו, כך עתיד להיות גם ה-ES90 כאשר יצטרפו אליו עוד דגמי סדאן והאצ'בק חשמליים בעלי מימדים ותג מחיר קטנים יותר? אולי, ואולי לא. בוולוו הצהירו לאחרונה כי הם יחשפו בשנתיים הקרובות לא פחות מ-10 דגמים חדשים ומחודשים, חשמליים מלאים ורכבי פלאג-אין, מצד שני צריך לזכור שוולוו גם משווקת דגמים נוספים דרך מותג פולסטאר.
במובן מסוים, הוולוו ES90 היא פשוט גרסת הלא-פנאי (כי באמת שכבר אין לנו מושג מהו המונח המקצועי הנכון) של ה-EX90. שני הרכבים החשמליים מבוססים על פלטפורמת ה-SPA2 של יצרנית הרכב השוודית, שבנויה בארכיטקטורת 800V, מה שאומר טעינה מהירה. 20 דקות בלבד, זה כל מה שידרש לסוללת הוולוו ES90 להטען ל-80% – וזאת בהנחה שמצאתם עמדת טעינה מהירה ציבורית בהספק של 350 קילוואט.
הוולוו ES90 ישווק בשלוש גרסאות: גרסת הנעה אחורית עם סוללה בקיבולת של 92 קוט"ש ושתי גרסאות הנעה כפולה עם סוללה בקיבולת של 102 קוט"ש.
הגרסה הראשונה מצוידת במנוע חשמלי יחיד עם הספק מירבי של 329 כ"ס, גרסה זו תאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות. הגרסה השנייה מצוידת בשני מנועים חשמליים בעלי הספק מירבי של 442 כ"ס, גרסה זו תאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות. ולבסוף – גרסת פרפורמנס שרירית, בעלת שני מנועים חשמליים המפיקים הספק מירבי של 670 כ"ס, גרסה זו תאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות. חתיכת וולוו.
טווח הנסיעה המירבי שמציע הוולוו ES90 עומד על קרוב ל-700 ק"מ בין טעינות בגרסת ההנעה הכפולה עם הסוללה הגדולה, טווח שיורד בכמה עשרות ק"מ בודדים בגרסאות האחרות. בוולוו טוענים שה-ES90 הוא הוולוו הכי אירודנמי שהם בנו EVER.

תא הנהג של הוולוו ES90 מציע שני מסכי תצוגה, אחד קטן יותר בגודל 9 אינץ' לנהג ומסך תצוגה מרכזי גדול יותר, בקוטר של 14.5 אינץ' ומערכת שמע מבית Bowers & Wilkins. הוולוו ES90 מציע שני תאי אחסון, אחד אחורי – תא מטען עם קיבולת מקסימלית של 495 ליטר ואחד קדמי – תא מטען עם קיבולת של 22 ליטר.
הוולוו ES90 יגיע יוצא לשיווק באירופה ויגיע בהמשך גם לישראל – שם הדגם כבר מופיע באתר האינטרנט הרשמי של וולוו ישראל, מתחת לארבעת דגמי הפנאי החשמליים שכבר משווקים בארץ – וולוו EX30, וולוו EX40, וולוו EC40 ו-וולוו EX90.