fbpx

מקונספט למציאות: המסע של ה-ID.BUZZ

סרטון דוקומנטרי חדש של פולקסווגן ממחיש לנו איך הגיע הוואן החשמלי לייצור.

מאז שהוצג כדגם קונספט בתערוכת הרכב של דטרויט ב-2017 ועד שנחשף לציבור כדגם שמוכן לייצור סדרתי בחודש מרץ 2022 – עבר ה-ID.BUZZ, הוואן החשמלי החדש של פולקסווגן שמבוסס על ה-BUS האייקוני, מסע מפרך של כ-5 שנים שכלל בין השאר מבחני בתנאי קור וחום קשוחים.

ה-BUS ההוא היה ועדיין אחד הרכבים האייקוניים, ונראה שבפולקסווגן רוצים שהגרסה החשמלית תמשיך את דרכו של הרכב המקורי, ותהפוך גם היא לכוכבת.

בפולקסווגן תיעדו את 5 השנים במהלן התגבש דגם הקונספט לרכב שמיועד לייצור סדרתי, וכעת הם מציגים אותן במסגרת סרטון דוקומנטרי שאורכו כ-40 דקות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

פולקסווגן דאגה להשאיר את ה-ID.BUZZ, שמבוסס על פלטפורמת ה-MEB של היצרן בכותרות ולא פספסה שום הזדמנות ליצור עוד קצת באזז סביב ה-BUZZ, השיא היה כאשר הוזמנו עיתונאים ממספר גופי תקשורת מובילים בעולם בתחום הרכב החשמלי לנסיעת היכרות כשהרכב עטוף בצבעי הסוואה.

באירופה יוצע ה-ID.BUZZ בגרסת נוסעים 5 מושבים וגרסה מסחרית (Cargo) עם שורה יחידה של שלושה מושבים מקדימה ושטח העמסה מאחורה, ללא חלונות אחוריים. הייצור של שתי גרסאות אלו מתוכנן למחצית הראשונה של 2022 (כך שבפועל הוא כנראה כבר התחיל) – ההשקה הרשמית ותחילת המכירות יחולו ברבע השלישי של השנה.

בארה"ב צפויה להתווסף גרסת Long Wheelbase נוספת עם בסיס גלגלים מוארך. ייצור גרסה זו אמור להתחיל ב-2023, כשהמכירות בפועל של ה-ID.Buzz בארה"ב צפויות לצאת לדרך רק ב-2024.

רוחבו של ה-ID.Buzz עומד על 1,985 מ"מ (כולל מראות), גובהו על 1,937 מ"מ (מ"מ אחד יותר בגרסת ה-Cargo), אורכו 4,712 מ"מ, בסיס הגלגלים 2,988 מ"מ, גובה פגוש אחורי (חשוב להעמסה) 619 מ"מ (623 מ"מ בגרסת ה-Cargo) ונפח העמסה של 1,121 ליטרים (3,900 ליטר בגרסת ה-Cargo, או שתי פלטות עץ בשפת העם).

המחיר עדיין לא נחשף רשמית, אך הוא צפוי להתחיל מכ-50,000 דולרים לגרסת ה-5 מושבים.

צפו בסרטון המלא:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button