fbpx

בריטניה משקיעה בהקמת מפעל סוללות לרכבים חשמליים

התמורות הפוליטיות בבריטניה כשתהליך הברקזיט בראשן, והירידה במכירות רכבי דיזל בממלכה השפיעו רבות על תעשיית הרכב בבריטניה, ומעמידות אותו בפני אתגרים עתידיים כמו קיצוץ משרות על ידי יגואר-לנד רובר, ביטול תכניות פרויקט לייצור רכב פנאי בשם XTrail של ניסאן ,סגירת מפעלי רכב קיימים של הונדה ובחינה מחדש של החלטות עסקיות על ידי חברות הרכב פורד וקונצרן פז'ו-סיטרואן הפועל בבריטניה.

על מנת למנוע או למתן את  משבר ואובדן משרות בתעשיית הרכב המקומי, ולהאיץ את המעבר לשימוש בכלי רכב חשמליים, החליטה הממשלה לגייס משקיעים להקמת מפעל לייצור סוללות עבור כלי רכב חשמליים כאחד הצעדים לפתרון הבעיה, אם כי עדיין לא ברור מי יהיה מעוניין להשקיע וכיצד הממשלה הבריטית מתכוונת לעודד את אותם משקיעים. כרגע לא ברור אילו חברות ירצו לקחת חלק ולהיות מעורבות במיזם החדש של הממשלה הבריטית אך השבועון הבריטי הנפוץ הסאנדיי טיימס, ציין כי שרים בממשלה היו מעורבים במגעים עם חברות כמו BMW, ג'ילי הסינית, לאנד רובר-יגואר וניסאן. בעוד שלאנד רובר-יגואר הכריזה שמדובר בספקולציות, חברת ניסאן החליטה לא להגיב על הפרסום ותגובת שאר היצרניות טרם התקבלה.

נכון להיום בבריטניה ישנו מפעל אחד הממוקם בסנדרלנד לייצור סוללות ליתיום-יון עבור כלי רכב חשמליים השייך לחברת ניסאן. ההערכות הן שבשנה האחרונה סיפק המפעל 40 אלף סוללות בקיבולת של 40 KWh עבור מכוניות של החברה בעיקר לדגמי ניסאן ליף ו-e-NV200 בקיבולת כוללת של 2 GWh.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button