טויוטה חושפת את ההיילקס החשמלי

אחרי הרבה טיזרים ורמזים, אחד השמות הכי גדולים בקטגוריית הטנדרים היפניים והטנדר הכי נמכר של טויוטה בכל הזמנים, מתחשמל.

מאז שנת 1968, אז נחשף לראשונה הטויוטה היילקס, ועד לימינו אנו, הטנדר של טויוטה נהפך לאחד השמות הכי מוכרים בתעשיית הרכב – שם נרדף לעבירות שטח, עמידות מהמעלה הראשונה ויכולות עבודה קשוחות. 

לעולם לא נשכח את סדרת הפרקים בתוכנית הרכב האגדית טופ גיר, בה ניסו חברי הצוות "להרוג" טויוטה היילקס – מהלך שלא צלח, אפילו אחרי שהטביעו את הטנדר המסכן באוקיינוס (חפשו בגוגל Killing a Toyota).

עכשיו, בדור התשיעי שלו הטנדר האייקוני של טויוטה סוף סוף זוכה לגרסה 100% חשמלית, אחרי שטיזרים בנושא התחילו להתפרסם כבר בשנת 2022.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

טויוטה היילקס החדש מציג עיצוב חדש לחלוטין מהדור היוצא, שמקנה לו מראה "קשוח וזריז", כך על פי טויוטה. את שפת העיצוב החדשה יאמצו גם הגרסאות ההיברידיות וגרסאות הבעירה הפנימית בהן יהיה זמין הטנדר. הטויוטה היילקס החשמלי מגיע בגרסת "דאבל קבינה" עם 5 מקומות ישיבה, כאשר לא ברור אם בטויוטה מתכוונים להציג גם גרסת חד קבינה שמתאימה יותר לצרכי עבודה.

מבט קדמי על טויוטה היילקס חשמלי

ואם כבר הזכרנו עבודה – טויוטה היילקס החשמלי מגיע עם אפליקציית MyToyota, שמציגה מידע של עד 10 רכבים, מה שמאפשר למנהלי ציי רכב לקבל מידע על מיקום הרכב, מצב הסוללה, היסטוריית הנסיעה ועוד. וכשמגיע העת לעדכן תוכנה בטויוטה היילקס, הפעולה תתבצע ללא הצורך בהתחברות למחשב (עדכונים דרך האוויר OTA).

את ההשראה לעיצוב תא הנוסעים של ההיילקס החדש שאבו בטויוטה מהלנד קרוזר החדש, עם הגה דומה (ועליו לא מעט כפתורים ופקדים), צמד מסכי תצוגה, שניהם בגודל 12.3 אינטש, אחד מרכזי ואחד לנהג, תאי אחסון בדשבורד, משטחי טעינה ושקעי טעינה ובסה"כ לא מעט כפתורים שמפעילים את הפונקציות השונות – למשל עזרים אלקטרוניים לנהיגת שטח הזמינים כחלק ממערכת Multi-Terrain Select.

פנים הרכב וסביבת הנהג של טויוטה היילקס חשמלי, פנים שחור עם מסך מולטימדיה מרכזי באמצע

הטויוטה היילקס החשמלי מגיע מצויד בשני מנועים חשמליים, בסוללה בעלת קיבולת של 59.2 קוט"ש המפיקה טווח נסיעה של כ-240 ק"מ על פי תקן WLTP. חשוב לציין כי טווח הנסיעה הנמדד על ידי תקן מדידה רשמי אינו משקף את טווח הנסיעה בתנאי אמת, על אחת כמה וכמה כשמדובר בטנדר שאמור לשמש לצרכי עבודה ובין השאר העמסה או גרירה של משקלים כבדים. בתנאי אמת, ללא העמסה או גרירה, צפוי טווח הנסיעה לעמוד על כ-200 ק"מ, טווח נסיעה מאכזב, בלשון המעטה.

אנחנו לא יודעים אם בטויוטה מתכוונים להציג את ההיילקס החשמלי עם סוללה גדולה יותר שתעניק לטנדר החשמלי טווח נסיעה ראוי, אבל אנחנו מקווים שכן.

לטויוטה היילקס החשמלי יכולת העמסה של 715 ק"ג ויכולת גרירה של 1.6 טונות, ונכון לכתיבת שורות אלו, מחירו של הטנדר החשמלי החדש של טויוטה טרם פורסם. 

טופס ייעוץ - דגם של רכב חשמלי

מעוניינים בטנדר חשמלי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ורכישה

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button