תנובה, וקבוצת מאיר, יבואנית הרכבים, האופנועים והמשאיות, חנכו את המשאית החשמלית הראשונה שעולה השבוע על כבישי ישראל, שהחלה לפעול בקו חלוקה של מוצרי חלב באיזור פתח תקווה וגוש דן. מדובר במשאית חשמלית ראשונה שנכנסת אל צי רכב חשמלי.
המשאית החדשה, וולוו FE חשמלית במשקל 26 טון, כוללת יחידת קירור חשמלית והיא אף מצוידת בפאנל סולארי על גג המשאית. המשאית מצוידת בסוללה של כ-260 קוט״ש שמספיקה לטווח נסיעה שנע באיזור ה-250 ק״מ (כתלות בהעמסה ובנהיגה), והיא מצוידת בהנעה בהספק של 350 כ״ס.
המשאית יכולה להטען בעמדת 22 קילוואט במהלך הלילה (עד 10 שעות טעינה) או בעמדה מהירה המאפשרת להטעין את המשאית ל-80% בכשעה וחצי. תפעול המשאית החשמלית זהה לתפעול משאית רגילה למעט אופן טעינת הרכב – עמדות הטעינה למשאית הוקמו על ידי תנובה. כל נהג בעל רישיון נהיגה למשאית נדרש לעבור הדרכה לתפעול תקלות ותחזוקה מטעם רשת המוסכים של קבוצת מאיר.
״אנו גאים להיות החלוצים בישראל בהטמעת משאית חשמלית כחלק ממאמצינו להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלנו ולשפר את איכות הסביבה.״ אומר על המהלך שגיא שויפלד, סמנכ"ל חטיבת שרשרת האספקה בתנובה, ״מדובר בחלק מהתכנית הרב שנתית של תנובה להשתמש באנרגיה ירוקה יותר לאורך שרשרת האספקה. המשאית החשמלית תאפשר לנו להמשיך לספק ללקוחותינו את המוצרים הטריים והאיכותיים ביותר, תוך שמירה על סביבת המחר״.
״קבוצת מאיר שמה לה למטרה לסייע בצמצום פליטת המזהמים בישראל, המשאית החשמלית היא דוגמא נוספת בפעילות זו.״ חגי דקל, מנהל חטיבת הרכב הכבד בקבוצת מאיר, ״עלויות החשמל לתפעול המשאית החשמלית נמוכות משמעותית בהשוואה לעלויות הדלק. כמו כן, המשאית מצמצמת משמעותית פליטות מזהמים, כגון 2ICO ו-NOx. המשאית תתאים לכניסה לערים אשר מגבילות או יגבילו בעתיד כניסת רכבים מזהמים לשטחה. מותג וולוו מציג פתרונות זמינות למשאיות חשמליות בכל טווחי המשקל של 15 טון ומעלה ומוביל את מהפכת החשמל בשוק המשאיות תוך כדי שמירה על אוויר נקי וסביבת עבודה שקטה״.
ימות המשיח הגיעו. היידה תנובה !
מחיר המשאית ? לפי בדיקה שלי לפני כשנתיים המחיר היה פי 2 ממשאית מקבילה דיזל . טווח הקילומטרים נמוך ומתאים לשימוש עירוני בלבד. מחכה לדור הבא עם מחיר הגיוני וטווח כפול לפחות