fbpx

טסלה מודל 3 החדשה – מבחן דרכים מקיף

אחרי שנים בהן טסלה מודל 3 כמעט ולא השתנתה בעיצוב ובתא הנוסעים, בסוף 2023 טסלה חשפה מתיחת פנים לדגם, עם הבטחה לשיפור בנוחות הנסיעה, בטווח הנסיעה, באבזור ובמערכות של הרכב. מה יש למודל 3 החדשה להציע?

לפני שלוש שנים טסלה החלה לשווק את רכביה בישראל. אם להיות מדויקים, החלה לשווק רכב אחד בלבד – טסלה מודל 3. באותו זמן ניתן היה להזמין עוד שני רכבים – טסלה מודל S ואת המודל X, אך בסופו של דבר הדגמים האלו לא הגיעו, והחברה עצרה את האפשרות להזמין את שני דגמים אלו לתקופה ארוכה.

טסלה מודל 3 נכנסה לייצור בשנת 2017, ומאז היא עברה שדרוגים רבים, אך כמעט כולם התמקדו במערכת ההנעה והסוללה, הרכבים שיצאו מהמפעל ב-2017 נראים כמעט זהים לאותם דגמים שנמכרו בישראל עד ל-2023. אך כל זה משתנה עם הגרסה החדשה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בסוף 2023 טסלה חשפה את הגרסה המחודשת והמעודכנת של טסלה מודל 3, ומעבר למתיחת הפנים, המודל 3 החדשה השתדרגה, לפחות לפי טסלה – מערכת מתלים משופרת, בידוד רעשים טוב יותר, טווח ארוך יותר, נסיעה נעימה יותר, יותר מסכים ואפילו מערכות חכמות יותר.

סוללה, טווח והנעה

קדמת הרכב של טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 (צילום: אהרון גדליה)

טסלה מודל 3 נמכרת בישראל בשלוש גרסאות – גרסת בסיס, טווח ארוך (Long Range) וגרסת ביצועים (Performance). גרסת הבסיס והטווח הארוך מצוידות באותה הסוללה כמו בדגם הקודם, אך בשל שיפורים באוורידינמיות של הרכב, טווח הנסיעה המוצהר עולה במעט ל-513 ק״מ בגרסת הבסיס ול-629 ק״מ בגרסת הטווח הארוך.

אנחנו בחנו את גרסת הטווח הארוך, איתה קיבלנו טווח נסיעה שנעים באיזור ה-490 ק״מ לטעינה, אך חשוב לציין כי נתון הזה התקבל במזג אוויר נעים. מכיוון שגם המזגן לא עובד בכבדות וגם מערכת הקירור של הסוללה לא נדרשת לעבוד קשה ובפועל מתקבל טווח גבוה יחסית. טווח הנסיעה של הרכב צפוי להיות נמוך יותר בחודשים החמים (או הקרים), ולמרות הפעל מהטווח המוצהר (629 ק״מ), טווח הנסיעה של גרסה זו נע בפועל בין 450 ל-500 ק״מ בנסיעה רגועה.

מה שמפצה על הטווח בעולם האמיתי הוא יכולות הטעינה הסופר-מהירות של הרכב, יחד עם גישה לרשת הטעינה המהירה של טסלה, שהיא אחת מרשתות הטעינה הגדולות והמהירות בישראל.

מבט אחורי על טסלה מודל 3

גרסת הבסיס תומכת בטעינה מהירה בהספק של 170 קילוואט, בהספק כזה תוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 25 דקות בלבד או להוסיף עוד 100 ק״מ של טווח ב-10 דקות של טעינה. גרסת הטווח הארוך זוכה לטעינה מהירה יותר, עם 250 קילוואט, איתה תוכלו תוכלו לטעון את הרכב מ- 10% ל- 80% ב-27 דקות, או לקבל 100 ק״מ נוספים של טווח בכ-7 דקות של טעינה.

גרסת הבסיס מצוידת בהנעה אחורית בהספק של 283 כוחות סוס, עם תאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-6.1 שניות. לגרסת הטווח הארוך הנעה כפולה בהספק של 498 כוחות סוס, עם מומנט של 50.2 קג״מ ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-4.4 שניות בלבד.

בחודש שעבר טסלה חשפה גם את גרסת הפרפורמנס של המודל 3, עם הנעה כפולה בהספק כולל של 510 כ״ס, מומנט של 75.6 קג״מ, מהירות מקסימלית של 262 קמ״ש, ותאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-3.1 שניות בלבד, שיפור ביחס לגרסת הפרפורמנס הקודמת, שם הנתון עמד על 3.3 שניות.

נוחות נסיעה ונהיגה

הצמיג הקדמי של טסלה מודל 3

בגרסה החדשה נעשו מספר שדרוגים המיועדים לשפר את חווית הנסיעה, השדרוג הראשון הוא המתלים והצמיגים. הכיול של המתלים בטסלה מודל 3 החדשה הוא מעט רך יותר מהגרסה הקודמת, יחד עם צמיגי מישלן e-Primacy, המיועדים לספק נוחות נסיעה טובה יותר, זאת על חשבון המהירות המקסימלית שעומדת על 200 קמ״ש (לעומת 225 קמ״ש).

שני השינויים האלו משפיעים לטובה על נוחות הנסיעה, ומרגישים את השינוי ביחס לגרסאות הקודמות, אך עדיין מדובר במתלים קשיחים יחסית, שלא מספקים נוחות מיטבית בכבישים משובשים ובנסיעות עירוניות. גרסת הפרפורמנס מצוידת במתלים אדפטיבים שמתכווננים בזמן אמת ומציעים שלושה מצבים – רגיל, ספורט ומסלול (Track).

השדרוג השני הוא בבידוד הרעשים, עם זיגוג כפול בכלל החלונות ושיפור באווירודינמיות של הרכב, שתורם גם לטווח וגם להפחתה של רעשי הרוח – גם כאן יש הבדל מורגש ביחס לגרסה הקודמת.

כמו בכלל הרכבים של החברה, גם טסלה מודל 3 מצוידת באוטופיילוט, המאפשר בעיקר שמירה על נתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית. ניתן לשדרג את המערכת בעלות של כ-35 אלף שקלים (Enhanced Autopilot) שבעזרתה ניתן לנווט עצמאית בכביש מהיר, להחליף נתיב באופן אוטומטי ולקבל בקרת שיוט מודעת לתנועה מסביב.

פנים הרכב ואבזור

סביבת הנהג בטסלה מודל 3 החדשה

טסלה מודל 3 מאופיינת בעיצוב מינימליסטי, טכנולוגי ונקי, פנים מרווח ושלל מקומות אחסון ליושבים בקדמת הרכב, במסגרת הקו הנקי של העיצוב, הדשבורד חלק לחלוטין ללא כפתורים וכמעט כל הפונקציות ברכב נשלטות על ידי מסך המולטימדיה הגדול (15״) הממוקם במרכז הדשבורד.

במודל 3 החדשה טסלה הלכה עוד צעד קדימה עם המינימליזם, וויתרה גם על ידית האיתות – שנשלט על ידי שני לחצנים בהגה, וגם על ידית בורר מצבי הנהיגה – שכעת נשלטים דרך מסך המולטימדיה. למרות שהשינוי נותן לרכב מראה נקי יותר, בחלק מהמקרים התפעול של בורר מצבי הנהיגה והאיתות פשוט פחות נוחים.

בסיס הגלגלים ברכב הוא 2,875 מ"מ ובזכות העובדה שאין ברכב תעלת הינע והרצפה בו נמוכה ושטוחה, מדובר ברכב מרווח ביחס לקטגוריה. המושבים הקדמיים ניתנים לכוונון והם מצוידים בחימום ובגרסה החדשה גם אוורור, יחד עם חימום להגה שניתן להפעילו באפלקציה טרם ההגעה לרכב.

המושבים האחוריים נוחים ומרווחים, ובגרסאות החדשות של הרכב הנוסעים מאחור יוכלו להנות ממסך מולטימדיה בגודל 8״ דרכו ניתן לשלוט על מערכת המיזוג ולצפות בסרטים (ביוטיוב או נטפליקס).

מערכת השמע שודרגה גם היא, עם 17 רמקולים בגרסה החדשה (לעומת 14 בגרסה הקודמת), ובגרסת הטווח הארוך גם סאב-וופר ומערכת הגברה כפולים.

בטיחות

טסלה מודל 3 החדשה שודרגה גם בניטור שטח מת, והתראה על ידי נורית אדומה קטנה הממוקמת ליד הרמקול בצידו השמאלי של הנהג.

מודל 3 הוא רכב בטיחותי אשר קיבל ציון גבוה של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP וציונים של 96% בבטיחות הנוסעים המבוגרים, 86% בבטיחות הילדים, 74% בבטיחות הולכי הרגל בסביבת הרכב ו-94% באבזור בטיחותי. דירוג האבזור הבטיחותי היא 7 מתוך 8.

מחירון ואחריות

  • טסלה מודל 3 הנעה אחורית – החל מ-211,407 ש״ח.
  • טסלה מודל 3 Long Range – החל מ-241,145 ש״ח.
  • טסלה מודל 3 Performance – החל מ-272,711 ש״ח.

האחריות על הרכב היא לארבע שנים או 80,000 ק"מ. האחריות על הסוללה משתנה בהתאם לגרסה – בגרסת הבסיס, האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 160,000 ק"מ, בגרסת הטווח הארוך האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 192,000 ק"מ.

שורה תחתונה

מתיחת הפנים החדשה הייתה נדרשת – עם שדרוג למתלים שמשפרים את נוחות הנסיעה, בידוד רעשים טוב יותר וטווח מעט ארוך יותר, בנוסף לשדרוג האבזור הכולל אוורור למושבים, ומסך מולטימדיה ליושבים מאחור – מדובר ברכב טוב יותר מהגרסה היוצאת.

עם המחירים החדשים של טסלה שנכנסו לתוקפם באפריל – החל מ-211,407 לגרסת הבסיס – מדובר בעסקה טובה.

(תמונות כתבה: אהרון גדליה)

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. שכחתם לציין שבגרסת טווח ארוך יש סוללת ליתיום-יון שמומלץ לטעון עד 80% ובגרסת הבסיס יש סוללת LFP ששם ניתן לטעון עד 100% , כך שמרחק הנסיעה הוא כמעט זהה . חבל שאתם לא מציינים את הנושא במבחנים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button