
קצת מטורף לחשוב על כך, אבל לסין יש את הכח לגרום לכך שטסלה תהיה במחסור חמור של סוללות – אם רק תרצה בכך ולא, אנחנו לא מדברים רק על הייצור של טסלה בסין עצמה.
גם בשנת 2025 טסלה עדיין מסתמכת על מספר ספקים של סוללות, ביניהם CATL הסינית, ובמציאות פוליטית כל כך שבירה ומורכבת בין ארה"ב לסין, בטסלה יודעים שהם חייבים להגמל. נכון להיום החברה מייצרת חלק מהסוללות במפעלים שלה בארצות הברית (בעיקר בג׳יגה-פקטורי בטקסס), אך רוב אספקת הסוללות של החברה מגיעה ממקורות חיצוניים.
צעד משמעותי ועיקרי בדרך לגמילה הוא הקמה של מפעל לייצור עצמי של סוללות – אחד כזה של טסלה יתחיל לפעול בקרוב בעיר ספארקס שבמדינת נוואדה, ארה"ב – כך אישרה לאחרונה יצרנית הרכב החשמלי, שאף פרסמה סרטון של המפעל בפרופיל שלה ברשת X.
Nearing completion of our first LFP cell manufacturing factory in North America pic.twitter.com/OLNRWajz4l
— Tesla (@Tesla) June 28, 2025
הסוללות בהן משתמשת טסלה למוצרים השונים שהיא מייצרת מגיעות מספקים שונים כמו פנסוניק ו-LG וכאמור גם CATL הסינית – שמספקת לטסלה סוללות בין היתר גם ל-MegaPack, יחידה לאגירת אנרגיה חשמלית המיועדת לתמוך ברשת החשמל ובניהול אנרגיות מתחדשות (שהותקנה גם בישראל).

ההקמה של מפעל חדש תעלה לטסלה לא מעט כסף, אך למהלך כזה יש מספר רב של יתרונות, כמו המנעות מתעריפים כאלו או אחרים שעלולים לבוא על מוצרים מסין ומשאר, ניהול יעיל יותר של שרשראות האספקה, חסכון בעלויות של השינוע הימי, הטבות בגין יצירת מקומות עבודה מקומיים ועוד.
לפי דיווחים קודמים המפעל צפוי לספק סוללות בשלב ראשון ל-MegaPack של טסלה, ולא לרכבים החשמליים והוא יתמקד בייצור סוללות LFP (זהו המפעל הראשון של החברה המייצר סוללות LFP), עם יכולת ייצור שנתית של 10 גיגה-וואט-שעה.
מי שעוד עובדת על מפעל סוללות עצמאי היא פורד, שעתיד לקום בעיר מרשל במדינת מישיגן – כך שאנחנו רואים שיש תנועה של יצרניות רכב חשמלי שרוצות לנער מעצמן את התלות בסין. מעבר לחשיבות הפרטית של הקמת מפעל סוללות עצמאי בעבור טסלה ופורד, אין ספק שמדובר גם בצעד חשוב בעבור ארה"ב במאבק המעצמות מול סין, שהפכה למובילה בכל הקשור לרכב חשמלי ולסוללות.
עם זאת, מפעלי הייצור הם רק חלק משרשראות הייצור והאספקה של הסוללות, שכוללים גם משאבי טבע, כמו ליתיום, שבשנים האחרונות סין השקיעה משאבים רבים בהקמה של מחצבי ליתיום.