fbpx

טסלה סייברטראק: מבחן גרירה

בתנאי מזג אוויר אופטימליים ובתנאי קור קיצוני - אלו המספרים של הטנדר החשמלי.

כאן בישראל, טנדרים ויכולת הגרירה שלהם לא נמצאים על סדר היום, למעט אולי בקרב חלק קטן מהאוכלוסיה שבאמת משתמש ברכבים האלו כרכבי עבודה. באמריקה, בה טנדרים הם רכב פרייבט או פנאי לגטימי לחלוטין, זה ממש ביג-דיל.

בטנדרים העושים שימוש במנועי בעירה פנימית הנתון שמעניין הוא בעיקר המשקל המקסימלי שהרכב יכול לגרור, אבל בטנדרים חשמליים יש להתחשב בעוד נתון – והוא טווח הנסיעה בעת הגרירה.

סוג וגודל הצמיגים, מהירות הנסיעה, מזג האוויר ואפילו האירודינמיות של האלמנט הנגרר – לכל אלו השפעה ישירה על טווח הנסיעה של הטנדר החשמלי, שיורד באופן משמעותי כאשר הרכב גורר משקל מאחוריו, כפי שבטח כבר הבנתם.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אחד הטנדרים החשמליים הכי מעניינים בעולם כיום הוא ללא ספק הסייברטראק של טסלה – גם בגלל ההייפ שנוצר סביבו במשך 4 השנים שחלפו מהרגע בו הוא הוצג עד שהוא נחשף רשמית, אבל בעיקר כי הוא לא באמת נראה כמו אף רכב אחר, חשמלי או לא חשמלי, ובטח שלא כמו טנדר כמו שאנחנו רגילים לראות.

בזמן שמרבית יצרניות הרכב להן דגמי הטנדרים החשמליים הקפידו לייצר מוצר ששומר על מאפייני המראה הקלאסיים, כמו למשל הפורד F-150 לייטנינג או הדודג' ראם החשמלי, לטסלה היה ברור שהם הולכים ללכת בכיוון אחר לגמרי.

אי לכך ובהתאם לזאת, לא מעט גבות הורמו כאשר קיבל הסייבטראק את הטייטל טנדר.

מבחינת כח גרירה, הסייבטראק דווקא עומד בשורה אחת עם טנדרים אחרים – יש לו עוצמה מירבית של כמעט 5 טונות אל מול הפורד F-150 הלא חשמלי, אחד הטנדרים הכי נמכרים בכל הזמנים בארצות הברית, שיש לו יכולת גרירה של קצת יותר מ-6 טונות… אבל מה קורה לטווח הנסיעה של הסייברטראק, שעומד על 544 ק"מ, כאשר רותמים אליו נגרר עמוס במשקל כזה?

זה כבר משפיע באופן אחר לגמרי על ביצועיו של הטנדר החשמלי של טסלה מול טנדרים לא חשמליים אחרים, ולא באופן חיובי.

גרירה בתנאים אופטימליים 

נכון להיום, אין שום גוף מוסדר ומוסמך שבודק טווחי נסיעה של רכבים חשמליים בעת גרירה, כך שהמידע היחיד שיכול להגיע הוא ממבדקים עצמאיים של בעלי רכבים – אחד כזה ממש בוצע לאחרונה על ידי אחד מהראשונים שקיבלו לידם את הטנדר החשמלי של טסלה.

הטסלה סייברטראק שהשתתף במבחן מגרסת הדואל-מוטור, עם שני מנועים חשמליים, טווח נסיעה של 544 ק"מ וגלגלי 20 אינטש (הסייברטראק זמין גם עם גלגלי 19 אינטש) והאלמנט הנגרר שנבחר למבדק הוא לא אחר מטסלה מודל Y, רכב הפנאי החשמלי של טסלה, שמשקלו המקסימלי מתקרב לשני טונות. תוסיפו לכך את הנגרר ששוקל לבד כ-טון אחד. 

עם משקל כולל של כ-3 טונות שנגרר אחריו, השיג הסייבטראק שהשתתף במבחן טווח נסיעה של 176 ק"מ בלבד – הרבה פחות מחצי.

גרירה בתנאי מזג אוויר קיצוניים 

במבחן עצמאי אחר, בתנאי שלג וקור קיצוניים, השיג הסייבטראק טווח נסיעה של כ-144 ק"מ בלבד – היוטיובר JerryRigEverything רתם אל הטנדר החשמלי של טסלה נגרר ארוך וכבד כשעליו מועמס האמר H1 צבאי, שהוסב כל ידו לחשמלי, משקל גרור כללי של כ-5 טונות, המשקל המקסימלי שהסייבטראק מורשה לגרור.

תוצאות מאכזבות 

התוצאות לא ממש מפתיעות, ידענו שגרירה היא דבר שמקצר משמעותית את טווח הנסיעה של הטנדר החשמלי אבל עדיין, קצת מאכזב לראות כמה שהמספרים האלו נמוכים. הטווח שמתקצר באופן משמעותי בעת גרירה יכול להוות מחסום של ממש בקרב רוכשים פוטנציאליים של טנדר חשמלי, שיאלצו בסופו של דבר לוותר על הרעיון בשל ההגבלה. זה לא יעזור לטנדרים חשמליים, שגם ככה מתמודדים עם לא מעט אתגרים כמו זמן טעינה ארוך ומחיר גבוה יותר בהשוואה למקביליהם הלא-חשמליים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button