אחרי שחברת טסלה הורידה את המחירים של מודל 3 בסין בחודש שעבר, כעת היא פונה לשוק האמריקאי ומורידה את מחירי הרכבים שלה גם שם.
מדובר בהורדת מחירים של מודלים 3, S, ו- X עד שישה אחוזים פחות ממחירם הרגיל. החריג הוא מודל Y שמחירו ישאר זהה. המחיר של המודל 3 הופחת באלפיים דולרים ומחיריהם של המודל S והמודל X הופחתו בחמשת אלפים דולרים. אם ניקח לדוגמא את המחיר של מודל X המשופר, שמחירו הרגיל היה שמונים וחמישה אלף דולרים, כעת לאחר ההוזלה המחיר יהיה שמונים אלף דולרים.
טסלה לא הסבירה את הורדת המחירים באופן רשמי, אך זה לא סוד שהמהלך הזה בא אחרי ירידה בביקוש לרכבים במהלך הסגר שנמשך שבועות ארוכים במפעלים בעקבות משבר הקורונה. מנתוני חודש אפריל, נראה שמכירות הרכבים באופן כללי בארצות הברית נחתכו בחצי לעומת שנה שעברה, אך בחודש מאי הנוכחי כבר רואים שיש מעין התאוששות והביקוש מתחיל לחזור, גם בעקבות תמריצים של יצרניות הרכב שמציעים הסדרי תשלום ומימון נוחים לקונים החדשים.
מעבר להורדת המחירים במודלים אלה של טסלה, החברה החליטה על מהלך מקביל של הורדת האפשרות לטעינה מהירה בחינם במודלים S ו- X. במודל 3 האפשרות הזו עדיין קיימת. במשך שנים טעינה מהירה בחינם היתה אחת מההטבות של טסלה ללקוחותיה שקנו את מודלים S ו- X אך לאחרונה גם מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, התייחס לנושא וטען שהטעינה בחינם היא לא משהו שיכל להחזיק מעמד ביחס לנפח הייצור ושהתמריץ הזה ללקוחות היה צריך להסתיים מוקדם יותר.
לא מדובר במהלך פתאומי אלא בהמשך של מדיניות החברה לאחרונה. התוכנית לטעינה חינם שונתה על ידי טסלה כך שמי שרצה ליהנות מההטבה במלואה, היה צריך לקנות רכב משומש של טסלה. כעת, קונים חדשים יכולים לקבל הטבה דומה אך עם הגבלה עד מספר קילומטרים.
חוץ מארצות הברית, טסלה מתכננת הורדה נוספת במחירי הרכבים שלה בסין בעיקר במודלים S ו- X בשיעור של עד ארבעה אחוזים. במקרה הזה, אין כאן הפתעה גמורה מאחר שטסלה בדרך כלל מורידה את מחירי הרכבים שלה בסין אחרי הורדת מחירים בארצות הברית כמהלך נלווה.
בנוסף לכל אלה, זמני האספקה של רכבי טסלה צומצמו מעט כך שקונים שרכשו את מודל 3 למשל, לא יצטרכו לחכות עד שבעה שבועות כדי שהרכב החדש יגיע, אלא יחכו עד חמישה שבועות. גם במודלים S ו- X זמני האספקה התקצרו בין שבוע לשבועיים. נזכיר שכל זה קורה בזמן משבר בריאותי כשחלק מהמפעלים החלו לחזור לפעילות רק לאחרונה וגם הם, לא לשגרת עבודה מלאה.
על אף כל הקשיים של החודשים האחרונים, נראה שבטסלה מסתכלים קדימה ומנווטים את החברה כדי שתמשיך למכור רכבים ובעיקר תרוויח. זאת הסיבה, למשל, שמנכ"ל החברה, מאסק, התעמת עם השלטונות המקומיים ונלחם כדי לפתוח את המפעל בפרמונט שהיה סגור בשל הקורונה. בסופו של דבר, המפעל נפתח ובמגבלות הבריאותיות, התחיל את פעילותו מחדש.