ה-Uncharted (בעברית: לא נודע או לא נחקר) הוא דגם חדש של סובארו, קרוסאובר חשמלי שמזכיר את ה-XV, והדגם ה-100% חשמלי השלישי של יצרנית הרכב מיפן. ה-Uncharted מיועד בראש ובראשונה לקהל הצפון אמריקני, אחד השווקים בהם רכבי הפנאי של סובארו הם הכי פופולריים, אבל לא מן הנמנע שנראה אותו מגיע גם לאירופה ולישראל. הסובארו Uncharted מצטרף לטריילסיקר (TrailSeeker) שצפוי להגיע לאירופה תחת השם E-OUTBACK ולסולטרה החדש של סובארו, שנחשף גם הוא לאחרונה, (שאחיו התאום, טויוטה bZ4X, הוא המוכר יותר מבניהם לקהל הישראלי) איתו הוא חולק את שפת העיצוב.
הסובארו Uncharted קצר מהסולטרה ב-170 מ"מ, מה שהופך אותו לרכב החשמלי הקטן ביותר בליין שלה, וגם קטן יותר מה-XV שמוכר לנו כאן בישראל. בקיצור, תחשבו על רכב כמו XV, רק מעט יותר קטן וחשמלי, עם שפת העיצוב של הסולטרה החדש, וקיבלתם את הסובארו Uncharted.
בסובארו מתכננים לשווק את ה-Uncharted ב-3 גרסאות: גרסת הנעה קדמית עם הספק של 221 כ"ס ו-2 גרסאות הנעה כפולה, ספורט ו-GT עם הנעה כפולה, הספק של 338 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-5 שניות.
כל גרסאות הסובארו Uncharted יגיעו עם סוללה בקיבולת של 74.4 קוט"ש וטווח שמוערך בכ-480 ק"מ, כמובן על פי התקן מה שאומר טווח ריאלי של כ-400 ק"מ בין טעינה לטעינה בגרסת ההנעה הקדמית, עם טווח ריאלי שצפוי להיות נמוך יותר בגרסאות ההנעה הכפולה. סוללת ה-Uncharted תטען עם טעינה מהירה מ-10% ל-80% בתוך זמן של כחצי שעה בלבד.

רכבי הקרוסאובר של סובארו תמיד קרצו לשטח וכך גם בדגמים החשמליים, ובחברה מציינים כי ל-Uncharted מרווח גחון של 210 מ"מ ומצב X-MODE, מצב נהיגה ייעודי לנסיעה בדרכים שאינן סלולות.
בפנים אנחנו מוצאים סביבת נהג שמזכירה מאד את הדגמים החשמליים האחרים של סובארו, עם מסך 14 אינטש, עם שני משטחי טעינה למכשירים ניידים, מושבים עם חימום ודלת אחורית חשמלית בכל רמות הגימור, כשגרסת הספורט מקבלת כאמור את מצב ה-X-MODE לשטח עם GRIP CONTROL וגרסת ה-GT הבכירה מקבלת גג פנורמי, גלגלי 20 אינץ' גדולים יותר, מושבים עם אוורור בנוסף לחימום, מערכת שמע מבית Harman Kardon, מראות אחוריות עם מצלמה ועוד.


כל גרסאות ה-Uncharted מגיעות עם מערכת ה-EyeSight, שמאגדת מערכות בטיחות ומערכות עזר לנהג כמו שמירה על נתיב, בקרת התנגשות, בקרת שיוט ועוד.
ה-Uncharted הוא כאמור הדגם החשמלי הקטן ביותר בליין הדגמים החשמליים של סובארו, שמונה כעת שלושה – בישראל אנחנו פחות מכירים את הדגמים החשמליים של סובארו, כשהיבואן הרשמי לא מציע למעשה אף דגם חשמלי המיובא לכאן ביבוא סדיר – בהתחשב בכך שסובארו הוא מותג פופולרי בקרב הישראלים, מעניין לראות כיצד ואם יצליחו כאן הדגמים החשמליים של יצרנית הרכב היפנית, בתקווה שאכן נזכה לראות אותם כאן.