
הניסיון הראשון של יצרנית הרכב והדו-גלגלי מבוואריה בסגמנט הקטנועים החשמליים היה עם הב.מ.וו C-evolution, מקסי-סקוטר (כינוי לקטנוע גדול מימדים) חשמלי, האח התאום של הב.מ.וו 600C ספורט והב.מ.וו 650C GT, צמד קטנועי התיור של מותג ב.מ.וו.
הב.מ.וו C-evolution הגיע לשווקים באירופה בשנת 2014 בשתי גרסאות: גרסת סטנדרט עם הספק של כ-15 כ"ס, טווח רכיבה עירוני של כ-100 ק"מ ותג מחיר של כ-15,500 יורו וגרסת טווח ארוך עם הספק של כ-26 כ"ס, טווח רכיבה עירוני של כ-160 ק"מ ותג מחיר של כ-16,000 אירו.

בשנת 2020 החליטה היצרנית הגרמנית לשנות כיוון, הודיעו כי הם עוצרים את הייצור של הב.מ.וו C-evolution וזמן קצר לאחר מכן, במהלך שנת 2021 הציגו את הב.מ.וו CE 04, שהציג עיצוב אופנתי וגישה עירונית יותר.
כעת, 3 שנים אחרי שנחשף לראשונה, מגיע הב.מ.וו CE 04 לישראל.
בוויקיפדיה כתוב שאוונגרד הוא "מונח המתאר זרמים מהפכניים באומנות" על טעם וריח אין מה להתווכח אבל אנחנו חושבים שזה לא יהיה מוגזם להגיד שהב.מ.וו CE 04 הוא כלי מיוחד, שבטוח יסובב ראשים, לטוב ולרע. במקרה או שלא במקרה, הב.מ.וו CE 04 מגיע עם אופציה לחבילת אבזור "אוונגרד", שכוללת צבע כחול מטאלי מיוחד, משקף גבוה ומושב משודרג עם משענת למורכב.
הב.מ.וו CE 04 מצויד במנוע חשמלי מקורר נוזל עם הספק מקסימלי של 42 כ"ס, כך שאפשר לצפות לתאוצות חזקות ברמזור. הקטנוע החשמלי מגיע עם 3 מצבי רכיבה Eco, Rain, Road, כשכל אחד מהם משפיע על תגובת המצערת ויש גם מצב רוורס לנסיעה אחורה.

הב.מ.וו CE 04 מציע טווח רכיבה עירוני של כ-130 ק"מ ומגיע עם סוללה שאינה נשלפת. בטעינה מהירה, הזמן שנדרש לסוללה כדי להגיע מ-0% ל-80% הוא כשעה אם כי חשוב לציין כי זמן הטעינה נמדד בדרך כלל מ-20% ל-80% סוללה ולא מ-0% ל-80% סוללה, כך שזמן הטעינה הנדרש לחזרה לפעילות מלאה יארך פחות משעה. זמן הטעינה בשקע חשמל רגיל בבית צפוי לעמוד על קצת יותר מ-4 שעות.
מרכז השליטה של הקטנוע החשמלי המעוצב של ב.מ.וו מתאפיין במסך תצוגה בגודל 10.25 אינטש עם אפילקציית BMW Motorrad Connected app הכוללת תצוגת ניווט, מידע על ביצועים, טעינה ומצב סוללה, שיחות נכנסות, הודעות ועוד.

החיבור בין הקטנוע החשמלי לכביש עובר דרך שני גלגלי 15 אינטש שעוטפים חישוקי אלומיניום, גובה המושב נע בין 780 ל-800 מ"מ והמשקל עומד על 230 ק"ג. הב.מ.וו CE 04 מגיע עם מערכת ABS ומערכת בקרת אחיזה, שתיהן עובדות גם בעת הטייה, תא אחסון צידי עם תאורה ותא קדמי מאוורר לאחסון וטעינת הנייד.
הב.מ.וו CE 04 מגיע בצבע לבן עם אופציה לשדרוג כאמור לצבע Metallic Blue Imperial במסגרת חבילת האוונגרד. בין שלל התוספות הזמינות בקטלוג התוספות האופציונאליות של הב.מ.וו CE 04 אפשר למצוא תיקי צד ותיקי זנב רכים או קשיחים, מושבים משודרגים, חיישני לחץ אוויר, ידיות עם חימום, מושב עם חימום, מצב רכיבה Pro, תאורה אדפטיבית ועוד.

תג המחיר לא פשוט לעיכול – לא פחות מ-75,000 ש"ח, זהו הסכום שתצטרכו להפרד ממנו על מנת לרכב על אחד מהכלים הדו-גלגליים המיוחדים שנעים על הכביש. עם תג מחיר כזה, ברור שלא נראה כמויות ממנו על הכביש. זה יקר, נכון, אפילו מאד, אבל מצד שני, מדובר בכלי דו-גלגלי מיוחד שמתאים לאוהבי הדברים המיוחדים, כאלו שיש ביכולתם לשלם בעבורם.