חדש מבית סטלנטיס: DS N°4

אחרי שהוצעה בהנעה היברידית בלבד, מכונית ההאצ'בק היוקרתית מקבלת גרסה 100% חשמלית.

מותג היוקרה הצרפתי ממשיך לרענן ולשנות את דגמיו הנוכחיים, ועכשיו מגיע תור ה-DS4. מכונית ההאצ'בק היוקרתית משנה את שמה ל-DS N°4, ומקבלת הנעה 100% חשמלית, לראשונה בתולדות הדגם, שהוצג בשנת 2021. ב-DS הציגו לאחרונה את ה-N°8 החדשה של נשיא צרפת עמנואל מקרון, דגם שיגיע גם לקהל הרחב במהלך שנת 2025 ויהווה את הדגם הבכיר בליין של DS, לצד ה-DS 7, ה-DS 4 שהופך עכשיו ל-DS N°4 ול-DS 3.

ה-DS N°4, כמו שאר דגמי המותג, מיועד לשיווק בשוק האירופאי וצפוי להגיע גם לישראל הקטנה, בה עולים על הכבישים כמה מאות רכבי DS בממוצע בכל שנה (בשנים 2023 ו-2024).

בעוד שה-DS N°8 הולכת יותר לכיוון הסדאן / סאלון, האחוריים של ה-DS N°4 נחתכים מעט מוקדם יותר מה שאומר שהרכב קרוב יותר לסגמנט ההאצ'בק. עדיין, מדובר בהאצ'בק גדול מידות, עם אורך שמתקרב ל-4.5 מטרים, רוחב שמתקרב ל-2 מטרים ובסיס גלגלים של מעל ל-2.5 מטר, סופר-האצ'בק אם תרצו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מבחינת עיצוב חיצוני, ה-DS N°4 הנכנס נראה דומה יחסית לדגם היוצא, אבל בסגנון הרבה יותר יוקרתי, ספורטיבי ושרירי, עם קווי עיצוב חדים יותר שמאפיינים את הדגם החדש, לעומת הקווים העגולים יותר שאפיינו את הדגם היוצא. במסגרת השינויים מקבל ה-DS N°4 גריל מואר עם לוגו DS מואר, פתח אוורור גדול יותר מקדימה, בחלקו התחתון של הפגוש, מכסה מנוע ארוך יותר ועוד.

תא הנוסעים של הדגם החדש זהה עד דומה לזה של הדגם היוצא, והשינוי המהותי ביותר הוא מסך תצוגה גדול יותר, בגודל של 10.25 אינטש. ה-DS N°4 מציע תא מטען אחורי בעל קיבולת של 390 ליטרים.

למרות שלסטלנטיס, חברת האם של DS, יש מספר פלטפורמות ייעודיות לרכבים חשמליים, ה-DS N°4 אינו מבוסס על אחת כזו, מה שמשפיע באופן ישיר על המרווח בתא הנוסעים ועל הביצועים החשמליים: הרכב מגיע עם סוללה בקיבולת קטנה יחסית של 58.3 קוט"ש בלבד, עם טווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינות. אנחנו חושבים שטווח הנסיעה הריאלי של ה-DS N°4 יהיה באזור ה-300 וקצת ק"מ, נתונים די מאכזבים לרכב שלא צפוי להיות זול.

זמן הטעינה המפורסם הוא חצי שעה מ-20% ל-80%, כשבדרך כלל נהוג לפרסם את הזמן שלוקח להגיע מ-10% ל-80%, כך שגם כאן אין בשורה.

בשורה התחתונה, נראה שבסטלנטיס ו-DS לא מנסים להוציא את הרכב הכי יעיל שיש, אלא להמשיך בקו היוקרה הצרפתית שמאפיין את המותג מיום הקמתו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button