סקודה היא עוד אחת מחברות הרכב (למרות שמדבור בחברת בת של פולקסווגן) שהשנים האחרונות היו לא פשוטות עבורה – ובפרט 2021, שמסתכמת כעת עם ירידה של 12.6% אחוזים במכירות הרכב ברחבי העולם, ביחס לשנה הקודמת (שגם בה הייתה ירידה ביחס לשנים שלפני המגיפה). הסיבה העיקרית לכך, אומרים בחברה, היא העיכוב העולמי בשרשראות האספקה, שפגע במכירות של המחצית השניה של השנה.
אך הצד החיובי של הדברים, למרות הירידה הכללית במכירות, יש סקטור אחד שצומח בקצב מסחרר. כן, אתם מנחשים נכון – סקטור הרכבים החשמליים של סקודה הגיע למספרים מעולים, של יותר מ-49 אלף רכבים שנמכרו ונמסרו במהלך השנה. מדובר בזינוק של 223 אחוזים(!) והמקום השלישי בקבוצת פולקסווגן, אחרי פולקסווגן (263,200 מכירות חשמליות) ואאודי (81,900 מכירות חשמליות).
אמנם מדובר רק על 5.6 אחוזים מכלל המכירות של סקודה ב-2021, אך מדובר במספרים לא רעים בכלל בהתחשב בכך שסקודה מוכרת את הדגמים החשמליים שלה רק באירופה ובישראל (!) כרגע. הליינאפ החשמלי של סקודה כולל כרגע רק שני רכבים – סיטיגו-e הוותיק יותר, שמבוסס על e-Up! של פולקסווגן שכבר בדרך החוצה, וכמובן סקודה אניאק החשמלית, שנכנסה לייצור בסוף 2020 ומבוססת על הפלטפורמה החשמלית של קבוצת פולקסווגן, ה-MEB.
ב-2020 הספיקה סקודה לשלוח רק 600 דגמים של האניאק החשמלית ללקוחות, ובמהלך השנה האחרונה מכירות הדגם פשוט התפוצצו – והגיעו לכמעט 45 אלף. הסיטיגו, שנראה כי מתוכנן לצאת מהמחזור בקרוב, השלים כ-4,400 מכירות במהלך השנה, וירד ב-71% ביחס לעצמו. משמע, האניאק החשמלית היא המנוע העיקרי למכירות של סקודה, וכנראה גם הנקודה שלה לגאווה ולתקווה לשנים הבאות.
בעקבות הנתונים מהשנה החולפת אמר תומאס שפר, מנכ״ל סקודה כי ״2021 הייתה אחת השנים המאתגרות בהיסטוריה של סקודה. מגיפת COVID-19 והמחסור במוליכים ובשבבים האטה משמעותית את הצמיחה שלנו… אנחנו מצפים שהסיטואציה תשתפר בהדרגה במחצית השנייה של השנה. אני מביט קדימה בביטחון; אנחנו חווים ביקוש גבוה מאד מלקוחות, ויש לנו צוות עם מוטיבציה גבוה. בטווח הארוך, החברה בנקודה מצוינת לצמוח חזקה יותר בזכות אסטרטגיית השינוי שלנו ל-2030.״
שוב אנחנו רואים הוכחה להצלחה הענקית של הרכבים החשמליים: הביקוש אליהם רק הולך וגדל, וחלקם בעוגה גדל לא משנה מה קורה. למרות שגם סקודה (כמו חברת האם שלה) לא מתחייבת עדיין לעתיד חשמלי באופן מלא, היא מתכננת להציג לפחות 3 דגמים חשמליים חדשים עד 2030, כשהמטרה שלה היא שעד סוף העשור לפחות מחצית ממכירותיה יהיו של דגמים חשמליים. במקביל החברה מתכננת להרחיב את פעילותה ברוסיה, הודו ובאפריקה, אך לא התייחסה לצורת ההנעה הצפויה. עם זאת, מפעליה בצ׳כיה ובהודו אמורים להפוך לניטרליים מבחינה פחמנית במהלך העשור הקרוב.
אין ספק שהרכב החשמלי כמו שאר הדגמים ,אמינים בטוחים יותר מהרבה רכבים אחרים,
ברם מה חבל שלא יודעים עד עצם היום הזה את זמן ההספקה (הזמנתי באוקטובר 2020)
ואף אחד מסוכנות סקודה לא יודע, דבר שני אין לי מושג מה יהיה בסוף ההסדר לגבי התקנת עמדות טעינה לרבי קומות
רכב עם עיצוב מאכזב מאוד !!!!!
מר יהושוע, עיצוב זה עניין אינדיבידואלי,
כל אחד ומבטו האישי. לי למשל העיצוב מוצא חן מאד
צודק שהיא לא מכוערת אבל שים לב אמרתי מאכזבת!-כי מצופה מחברה כמו סקודה לפחות להשוות עם הקוראנים בעיצוב כי הרכב החשמלי הביא איתו שינוי עתידני אבל בסקודה החליטו על שמרנות -יכול מאוד להיות שאתה אוהב שמרנות אבל רובנו לא!!!