ארבע שנים לאחר שהושק לראשונה בשנת 2020, מקבל סקודה אניאק, דגם הפנאי החשמלי של יצרנית הרכב הצ'כית, עדכון ראשון משמעותי, מתיחת פנים הכוללת רענון עיצובי, שדרוג קל בטווח הנסיעה ועוד תוספות כאלו ואחרות.
ליין הרכבים החשמליים של סקודה כולל כיום שלושה דגמים: הסקודה אניאק, הסקודה אפיק והסקודה אלרוק, שניהם הוצגו לראשונה בשנה שעברה, שנת 2024. הסקודה אניאק והסקודה אלרוק נשענים על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן ולאחר מתיחת הפנים שעבר האניאק, מציעים גם עיצוב חיצוני דומה, בעיקר בחלק הקדמי של הרכב.
מבחינת ההיררכיה, הסקודה אפיק מהווה את "כרטיס הכניסה" למשפחת הדגמים החשמליים של פולקסווגן, הסקודה אלרוק מהווה את דגם הביניים והאניאק מהווה את הדגם הבכיר.
הסקודה אניאק הגיע לישראל לראשונה בשנת 2022, ומאז עלו 4,014 יחידות ממנו על כבישי ישראל.
סקודה אניאק 2025
הדבר הראשון שבולט בדגם החדש של סקודה אניאק היא השינוי במראה – רכב הפנאי החשמלי מעוצב כעת בגישה ה"מודרנית סולידית", כך קוראים לזה בחברה. חלקו הקדמי של הסקודה אניאק עבר שינוי מקיף וקיבל מערכת תאורה חדשה לגמרי, עיצוב מחדש של הפגוש, הגריל התחתון ועוד. הרצועה השחורה במרכז החלק הקדמי של הסקודה אניאק החדש נקראת Tech-Deck Face ושם מתחבאים להם מספר חיישנים ומצלמות.
בנוסף לכך, הסקודה אניאק החדש מציע כעת גם מגוון רחב של חישוקים לבחירה בגדלי 19 עד 21 אינטש, כולל צבע ירוק זית חדש.
גרסאות, טווח נסיעה, טעינה וביצועים
השינויים העיצוביים שמציע הסקודה אניאק החדש באים לידי ביטוי בקווים אירודינמיים יותר ומסייעים לרכב הפנאי החשמלי להשיג טווח נסיעה משופר שעומד כעת על 586 ק"מ בסקודה אניאק 85 (גרסת הנעה אחורית), תוספת של כ-25 ק"מ לטווח הנסיעה שהציע הסקודה אניאק לפני מתיחת הפנים.
בנוסף לגרסת ה-85 שמגיעה עם הנעה אחורית בהספק של 281 כ"ס וסוללה בנפח של 77 קוט"ש, מוצע הסקודה אניאק בעוד שתי גרסאות: סקודה אניאק 60 גם הוא עם הנעה אחורית ועם הספק מופחת ל-201 כ"ס וסוללה בנפח של 59 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 437 ק"מ והסקודה אניאק 85, גרסת הנעה כפולה בהספק של 281 כ"ס וסוללת 77 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 549 ק"מ.
אל שלוש גרסאות הסקודה אניאק הרגיל מצרפות עוד שלוש גרסאות סקודה אניאק קופה – אלו מציעות את אותם נפחי הסוללה והספקי המנוע ויחד עם זאת גם טווח נסיעה משודרג, הודות למבנה העוד יותר אירודינמי שלהן: סקודה אניאק קופה 60 מציע טווח נסיעה של 446 ק"מ (תוספת של 9 ק"מ), סקודה אניאק קופה 85 מציע טווח נסיעה של 596 ק"מ (תוספת של 10 ק"מ) וסקודה אניאק 85X שמציע טווח נסיעה של 558 ק"מ (תוספת של 9 ק"מ).
טווחי הנסיעה בפועל צפויים לנוע באיזור ה-400 עד 450 ק״מ בפועל לגרסת ה-85 עם ההנעה האחורית, וכ-300 ק״מ לגרסת ה-60. גרסת ההנעה הכפולה צפויה לספק טווח נסיעה שנע באיזור ה-400 ק״מ בעולם האמיתי.
לצד העלייה בטווח הנסיעה שמציע הסקודה אניאק החדש, בחברה טוענים שגם זמני הטעינה התקצרו – טעינה מ-10% ל-80% של סוללת הסקודה אניאק 60 תיארך כעת 24 דקות, וטעינה מ-10% ל-80% של סוללה הסקודה אניאק 85 והסקודה אניאק 85X תיארך כעת 28 דקות עם טעינה מהירה בהספק של 175 קילוואט. בהספק כזה תוכלו לקבל עוד 100 ק״מ של טווח בכ-9 דקות של טעינה בלבד. זמני הטעינה זהים בגרסאות הדגם הרגיל ובגרסאות דגם הקופה.
מי שירצה לתבל את הסקודה אניאק שלו במראה מעט יותר ספורטיבי, יוכל לבחור בגרסאות הספורטליין, שמתאפיינות בנגיעות של צבע שחור מבריק במקומות אסטרטגיים, חלונות מושחרים, לוגו ספורטליין, איתותים עם הנפשה, עיסוי למושב הנהג ועוד.
מימדי הרכב
הסקודה אניאק והסקודה אניאק קופה עדיין חולקים את אותו בסיס הגלגלים שנמתח לאורך של 2,766 מ"מ (עלייה של 1 מ"מ מהדגם היוצא). סקודה אניאק 2025 ארוך מהדגם היוצא ב-9 מ"מ, 8 מ"מ הבדל באורך בדגם החדש של הסקודה אניאק קופה מול הדגם היוצא של הסקודה אניאק קופה.
מספר המושבים ונפחי תאי המטען שמציע הסקודה אניאק נותרו ללא שינוי – שני הדגמים מציעים 5 מקומות ישיבה ותא מטען אחורי בנפח של 585 ליטרים בסקודה אניאק הרגיל ו-570 ליטרים בסקודה אניאק קופה. הסקודה אניאק אינו מציע תא מטען קדמי.
עיצוב פנימי
בתא הנהג נמצא הגה חדש עם חימום, שעבר שינוי עיצובי, מסך תצוגה לנהג בגודל של 5 אינטש ומסך תצוגה מרכזי בגודל 13 אינטש. רשימת האבזור הסטנדרטי כוללת גם את KESSY, מערכת הנעילה החכמה שפותחת ונועלת את הרכב כאשר הנהג מתקרב או מתרחק מהרכב.
תצוגה עילית על שמשת הנהג ניתנת להוספה במסגרת חבילת ה-Advanced. אל חבילת ה-Advanced מצטרפות עוד שלוש חבילות אבזור: Clever, Plus, ו-Maxx, בכל אחת מהן ניתן לקבל תוספות אבזור כמו גג שמש פנורמי, וו גרירה, חימום לשמש הקדמית ועוד.
בסקודה מציעים לא פחות מ-6 חבילות עיצוב לתא הנוסעים, לכל אחת עיצוב ושילוב חומרים ייחודי משלה.
הסקודה אניאק החדש כולל כמה פיצ'רים שמגיעים עם הרכב במסגרת גישת ה-Simply Clever של סקודה: מטרייה, בודק צמיגים שהוא גם מגרד קרח, כיסי אחסון ייעודיים לסמארטפון, וויי תלייה בתא המטען ועוד.
הסקודה אניאק 2025 מגיע עם שלל מערכות טכנולוגיות. ניתן להוסיף את חבילת הסיוע לחנייה שכוללת את האפשרות לחנות את הרכב דרך האפליקציה כשהנהג עומד לצידו אליה מצטרפת רשימה ארוכה של מערכות בטיחות ועזרים לנהג כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם זיהוי תמרורים, סיוע לנהיגה בעומסי תנועה, מערכת למניעת התנגשות כולל התראה על רוכבי אופניים והולכי רגל, מערכת לשמירה על נסיעה במרכז הנתיב ועוד.
הסקודה אניאק החדש זמין כבר לרכישה באירופה במחיר של החל מ-44,000 אירו ואנחנו מקווים שנזכה לראות אותו מגיע גם לישראל בזמן הקרוב. בסקודה מקווים להמשיך את ההצלחה של רכב הפנאי החשמלי, שמעל ל-250,000 יחידות נמכרו ממנו מאז שנת 2020 ועד סוף שנת 2024. עם רשימת מתחרים ארוכה שכוללת רכבים כמו פולקסווגן ID.4 ופולקסווגן ID.5, רנו מגאן חשמלי או רנו סניק חשמלי, פיג'ו e-3008, קופרה טווסקאן וגם קיה EV5 שצפוי להצטרף בקרוב, זה לא הולך להיות מצד אחד "טיול בפארק" בעבור סקודה אניאק ומצד שני גם לא "משימה בלתי אפשרית".
האירופאים לא הכי מוצלחים ברכבים חשמליים…
הסינים עדיפים וזולים יותר עם רמות גימור גבוהות במחיר נמוך מהאירופאיות הרמת גימור התחלתית.
הרבה אי דיוקים בכתבה
בוקר טוב רומי.
תדייק/י את הכתבה. למתוח בקורת זה קל.
תתרמי מהידע שלך לטובת הקוראים.