
בחודש שחלף הושקו בישראל לא פחות מ-7 דגמים חשמליים. וזו לא רק הכמות, אלא גם הגיוון מבחינת סוג הרכב – החל מחודש מאי הצטרפו להיצע הרכב החשמליים בישראל: רכב חשמלי עירוני קטן, שני רכבי פנאי חשמליים, רכב רודסטר חשמלי, רכב סאלון חשמלי, רכב מיניוואן חשמלי ורכב פנאי חשמלי אולטרא-יוקרתי.
והגיוון מבחינת המחיר כאשר בצד הזול אפשר למצוא את דולפין SURF של BYD, רכב חשמלי עירוני קטן עם 4 מקומות ישיבה שעולה פחות מ-120,000 ש"ח ובצד היקר אפשר למצוא את קאדילק אסקלייד, הרכב החשמלי הגדול ביותר בישראל ותאמינו לנו ולכל מי שראה אותו במציאות – שמדובר במפלץ אמיתי.
שני דגמים חשמליים חדשים שהגיעו לארץ בחודש מאי 2025 הם מבית BYD, אחד מבית ג'ילי, אחד של MG, אחד של אאודי, אחד של פולקסווגן ואחד של קאדילק… בקיצור, העניינים פורחים. בואו נכיר את 7 הדגמים החשמליים שהגיעו לישראל במהלך חודש מאי 2025, מהקל אל הכבד.
BYD דולפין SURF

הדולפין SURF של BYD (הקרוי גם סיגל – Seagull, בסין ארץ מוצאו) הוא הרכב החשמלי הזול ביותר של BYD, עם תג מחיר שיכול להגיע בסין למחיר נמוך השווה לכ-8,000 דולרים, ובין הרכבים החשמליים הזולים באירופה – וגם בישראל. מחירו של ה-BYD דולפין SURF מתחיל בישראל מ-115,000 ש"ח והוא נמכר כאן בשתי רמות גימור, בוסט או קומפורט שתיהן עם סוללה בקיבולת של 43 קוט"ש וטווחי נסיעה בין 310 – 322 ק"מ על פי תקן המדידה האירופאי, כשטווחי הנסיעה הריאליים צפויים לעמוד באזור ה-250 ק"מ.
למרות שמדובר ברכב קטן וזול, הדולפין SURF מציע לא מעט – הוא יושב על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, מציע טעינה מהירה, מסך מרכזי מסתובב בגודל של 10 אינץ' עם תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, מושבי נהג ונוסע חשמליים, מפתח חכם ואפליקציה ייעודית, עדכוני OTA (דרך האוויר), פונקציית V2L להוצאת חשמל, 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, תא מטען גדול מהממוצע ועוד ותוספות כמו טעינה אלחוטית לסמארטפון, מצלמת 360 היקפית, פנסי LED ועוד שמתווספות ברמת הגימור היקרה שעולה כ-10,000 ש"ח יותר.
ג׳ילי EX5

הדגם הבא ברשימה שלנו הוא ג'ילי EX5 שנכנס ישירות אל הקטגוריה הפופולרית ביותר בשוק המקומי, סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים שם אפשר למצוא רכבים כמו ה-BYD אטו 3, הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנתיים האחרונות, כשבקרוב יצטרף אליהם גם ה-GAC AION V שיכול להפתיע.
ה-EX5 ישווק בישראל בשתי רמות גימור, פרו ו-Tech, שתיהן עם סוללה בעלת קיבולת של 60.22 קוט"ש עם טווחי נסיעה הנעים 410 ל-430 ק"מ על פי תקן המדידה האירופאי, וכ-320 ק"מ טווח ריאלי. רכב הפנאי החשמלי החדש של ג'ילי מגיע עם מסך מולטמדיה של 15.4 אינטש ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2 אינטש, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תא מטען חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, הכהיית חלונות אחוריים, כניסה ונסיעה ללא מפתח ומצלמות היקפיות 360. בנוסף לדגם יש מגירה לאחסון מתחת למושב האמצעי האחורי.
רמת גימור TECH מוסיפה בין היתר גג פנורמי עם וילון חשמלי חשמלי אטום, עיסוי למושבים הקדמיים, זכרון למושב הנהג, מערכת שיקוף נתונים (Heads Up Display) ותא מטען חשמלי.
בתחום הבטיחות הרכב זכה לחמישה כוכבי ריסוק במבחני הריסוק האירופאים (Euro NCAP), יחד עם אבזור בטיחות בדירוג 8 מתוך 8, הכולל בין היתר שבע כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי שטח מת ומערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד, בלימת חירום אוטונומית, התרעה על השארת ילדים ברכב, אזהרת פתיחת דלת ועוד.
מחירי הג'ילי EX-5 נעים בישראל בין 162,000 ל-168,000 ש"ח, מחירים אופיניים לקטגוריה זו.
BYD סי-ליון 7

אנחנו עולים בכ-200 מ"מ בבסיס הגלגלים ומעדנים מעט את קווי העיצוב של הרכב ומגיעים ל-BYD סי-ליון 7, רכב פנאי חשמלי חדש "קופה סטייל" שהושק גם כן בחודש מאי 2025 בישראל. ה-BYD סי-ליון 7 מכוון להתחרות ברכבים בסגנון הקיה EV6, והוא משווק בישראל ב-4 רמות גימור / גרסאות, 3 מהן בעלות הנעה אחורית ואחת בעלת הנעה כפולה, כשהמחירים נעים בין 219,000 ל-263,000 ש"ח.
ה-BYD סי-ליון 7 משווק בישראל בשלושה נפחי סוללה, 71.8, 82.5 ו-91.3 קוט"ש, כשטווחי הנסיעה נעים בין 440 ל-540 ק"מ על פי תקן המדידה האירופאי, תקן WLTP ובין 400 ל-500 ק"מ בתנאי נסיעה ריאליים.
לרכב שני תאי מטען, אחד אחורי בנפח של 520 ליטר ואחד קדמי, קטן יותר בנפח של 58 ליטרים, גג פנורמי עם וילון גלילה חשמלי, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, תא מטען חשמלי, ריפודי עור טבעוני, בקרת אקלים דו-איזורית. מערכת המולטימדיה כוללת מסך (מסתובב) בגודל 15.6 אינטש, לוח מחוונים בגודל 10.25 אינטש, 10 רמקולים, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי לנייד ועוד. ברמות קומפורט ודיזיין מתווספים חימום למושבים האחוריים, תאורת אווירה, מערכת שמע ממותגת של Dynaudio עם 12 רמקולים ועוד. רמת גימור אקסלנס מוסיפה ריפודי עור, חישוקי 20 אינטש ותצוגה עילית (HUD).
MG סייברסטר

עכשיו פותחים את הגג ועוברים למשהו אחר לגמרי. ה-MG סייברסטר הוא רכב רודסטר דו-מושבי חשמלי לחלוטין שהושק גם כן בחודש מאי 2025 בישראל. מדובר ברכב ספורטיבי ומעוצב, עם דלתות שחף שכל מי שפגש אותו פנים מול פנים הסכים שקשה להסיר ממנו את המבט – משב רוח מרענן (תרתי משמע) בין כל רכבי הפנאי החשמליים שנעים כאן על הכבישים. הסייברסטר מסמל את חזרתה של MG, במקור חברה בריטית שהייתה מזוהה יותר מכל עם רכבי רודסטר דו-מושביים אל מקורותיה.
רכב הרודסטר החשמלי משווק בישראל בשתי גרסאות: גרסת הנעה אחורית עם הספק של 340 כ"ס עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5 שניות וגרסת הנעה כפולה עם הספק של 510 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות.
שתי הגרסאות מגיעות עם סוללה בקיבולת של 77 קוט"ש כשטווחי הנסיעה נעים בין 443 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה ל-508 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית על פי תקן WLTP האירופאי (וצפויים לנוע בין 400 ל-450 ק״מ בפועל).
ומה לגבי המחירים? גרסת ההנעה האחורית של ה-MG סייברסטר תעלה 349,000 ש"ח וגרסת ההנעה הכפולה תעלה 379,000 ש"ח. מי שיזמן את הרכב עד אמצע חודש אוגוסט 2025 יקבל חבילת השקה בשווי 14,000 ש"ח שכוללת חמישה טיפולים, מערכת מיגון פרימיום, כבל טעינה נייד, עמדת טעינה לרכב חשמלי (ללא התקנה) וכיסוי ממותג לרכב.
פולקסווגן ID.BUZZ

ומהסייברסטר אנחנו שוב במעבר חד והפעם למשהו קצת נוסטלגי – ה-BUS של פולקסווגן, רכב ילדי הפרחים משנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, שמגיע סוף סוף לישראל בגרסתו החשמלית. נדרשו ליבואן המקומי יותר מ-3 שנים (השיווק של ה-ID.BUZZ בעולם החל כבר בשנת 2022) להביא לכאן את הרכב, אבל עכשיו הוא כאן, והוא זמין בגרסאות יקרות פחות המיועדות למשלוחים ובגרסאות יקרות יותר המיועדות להסעת נוסעים כשהמחירים נעים בין 335,000 ל-452,000 ש"ח.
גרסת הנוסעים נמכרת עם מרכב קצר (4,712 מ״מ) עם חמישה מושבים וסוללת 84 קוט״ש או מרכב ארוך (4,962 מ״מ) בתצורת חמישה או שבעה מושבים עם סוללת 91 קוט״ש. בנוסף הגרסה עם המרכב הארוך נמכרת בשתי גרסאות – Pro וגרסת GTX 4×4 המצוידת בהנעה כפולה.
הגרסה המסחרית מגיעה בתצורה הקצרה (4,712 מ״מ), עם שורת מושבים קדמית בלבד עבור נהג ושני נוסעים עם סוללה של 84 קוט"ש. לגרסה זו נפח העמסה של 3,900 ליטרים, עם אורך תא מטען של 2.2 מטרים וכושר העמסה של 699 ק״ג.

הגרסאות עם המרכב ה״קצר״ מצוידות בסוללה של 84 קילוואט עם טווח נסיעה מוצהר של 450 ק״מ לגרסת הנוסעים (או 445 ק״מ לגרסה המסחרית). טווח הנסיעה הריאלי של גרסה זו צפוי לנוע באיזור ה-350 ק״מ בנסיעות בינעירוניות ובאיזור ה-400 ק״מ לנסיעות עירוניות ומשולבות. חשוב לציין שטווח הנסיעה עשוי להשתנות כתלות במשקל ההעמסה (בהעמסה מלאה של גרסת המשלוחים, טווח הנסיעה צפוי לרדת בכמה עשרות ק״מ, לאיזור ה-300 עד 350 ק״מ).
גרסאות הנוסעים בעלות המרכב הארוך, ID.Buzz פרו ארוך ו-GTX, מצוידות בסוללה של 91 קוט״ש המספקות להן טווח נסיעה מוצהר של 464 ק״מ ו-452 ק״מ בהתאמה. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי להיות גם הוא באיזור ה-350 ק״מ בנסיעות בינעירוניות.
הרכב כולל או שתים או שלוש שורות מושבים עם אפשרות לשבעה מושבים (בגרסאות הארוכות בלבד), עם אפשרות לקיפול המושבים בשורה השניה והשלישית ובכך לקבל נפח העמסה גדול יותר.
סביבת הנהג מצוידת במסך מולטימדיה בגודל 12.9 אינטש, עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי והגה עם חימום. בנוסף רשימת האבזור כוללת מערכת שמע עם תשעה רמקולים, בקרת אקלים תלת-איזורית וכניסה ונסיעה ללא מפתח.
גרסת ה-GTX מוסיפה בנוסף, גג שמש פנורמי דיגיטלי חכם, תצוגת Head Up Display, מערכת שמע של Harman Kardon עם 13 רמקולים וחישוקי 21 אינטש (לעומת 19 אינטש בשאר הגרסאות).
אין ספק שמדובר באחד הרכבים הכי מגניבים שנעים כיום על כבישי ישראל.
אאודי A6 אי-טרון

בא לכם משהו קצת יותר יוקרתי? הרכב החשמלי הבא מגיע גם הוא מגרמניה, אבל מציע משהו אחר לחלוטין ממה שמציע הפולקסווגן ID.BUZZ.
אנחנו מדברים על ה-A6 אי-טרון של אאודי, רכב סאלון חשמלי יוקרתי. מספר שנים לאחר שהוצג בעולם ה-A6 אי-טרון מגיע גם לכאן, בגרסאות ספורטבק ואוואנט (סטיישן). האאודי A6 אי-טרון מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים יוקרתיים, בה עושים שימוש גם דגמים חשמליים מבית פורשה.
הדגם מגיע בשתי תצורות הנעה – הנעה אחורית, וגרסאות ה-S6 עם הנעה כפולה (Quattro), עם גרסת האוואנט כגרסה הבכירה המצוידת בהנעה כפולה.
גרסת הכניסה, אאודי Q6 ספורטבק 50 אי-טרון, מצוידת בסוללה של 75.8 קוט״ש, עם הנעה אחורית בהספק של 285 כ״ס (או 326 כ״ס במצב בוסט). טווח הנסיעה המוצהר של גרסה זו עומד על 600 ק״מ לפי תקן WLTP. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-450 ק״מ.
גרסת הספורטבק 55 אי-טרון, מצוידת בסוללה של 94.6 קוט״ש והנעה אחורית בהספק של 367 כ״ס (או 380 כ״ס במצב בוסט). גרסה זו מציעה את טווח הנסיעה הגבוה ביותר בין דגמי ה-A6, עם טווח מוצהר של 727 ק״מ. טווח הנסיעה הריאלי צפוי לנוע באיזור ה-550 ק״מ.
שתי הגרסאות הבכירות – אאודי S6 ספורטבק קוואטרו, ו-S6 אוואנט קוואטרו (תצורת סטיישן), מצוידות גם הן בסוללת 94.9 קוט״ש ובהנעה כפולה בהספק של 503 כ״ס (או 550 כ״ס עם בוסט), והן מסוגלות להאיץ מעמידה למאה קמ״ש ב-3.9 שניות בלבד, עם מהירות מקסימלית של 240 קמ״ש (לעומת 210 קמ״ש בגרסאות ההנעה האחורית). טווח הנסיעה המוצהר של גרסאות אלו נע בין 620 ק״מ לגרסת הסטיישן, ועד ל-650 ק״מ לגרסת הספורטבק. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-500 ק״מ לטעינה.
ה-A6 אי-טרון נמתחת לאורך של כמעט 5 מטרים (4,928 מ״מ), עם בסיס גלגלים של 2,946 מ״מ. לדגם יש תא מטען של 502 ליטרים יחד עם תא מטען קדמי של 27 ליטרים.
סביבת הנהג מצוידת בהגה ספורט קטום, ומשופעת במסכים שנמתחים לאורך כל הדשבורד – עם לוח מחוונים גדול של 11.9 אינטש יחד עם מסך מולטמדיה בגודל 14.5 אינטש ומסך נוסף לנוסע הקדמי בגודל 10.9 אינטש. הדגם מצויד גם בגג שמש פנורמי שמתכהה בלחיצת כפתור, מושבי ספורט קדמיים, בקרת אקלים עם שלושה איזורים, חימום ואוורור למושבים הקדמים, שמשה קדמית אקוסטית ושמשות אחוריות כהות.
בגרסת ה-55 תקבלות גם מערכת שמע ממותגת של Bang & Olufsen, כיוון חשמלי וחימום להגה, Head Up Display, סגירה רכה (Servo) לדלתות, חימום למושבים האחוריים וקליפרים לבלמים בצבע אדום.
מבחינת אבזור בטיחות הדגם זוכה לדירוג אבזור בטיחות של 8 מתוך 8, עם מערכות הכוללות בין היתר בלימת חירום אוטומטית וניטור מרחק מלפנים, תיקון סטיה בנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, שבע כריות אוויר, חיישני חנייה היקפיים עם חיווי ויזואלי על הצג, מצלמות היקפיות 360 ועוד.
מחירי האאודי A6 אי-טרון נעים בישראל בין 524,600 ל-865,000 ש"ח.
קאדילק אסקלייד חשמלי

ועכשיו תעשו מקום (וצריך הרבה מקום) לרכב החשמלי הגדול ביותר שנע על כבישי ישראל, רכב שגורם אפילו להאמר החשמלי העצום להיראות קטן לידו – הקאדילק אסקלייד החשמלי שכדי לנהוג עליו כחוק תצטרכו להחזיק ברישיון ג', רשיון נהיגה למשאית. הקאדילק אסקלייד שנחשף לראשונה בשנת 1999 הפך לאייקון מוטורי, עד שבשנת 2023, הוא קיבלת גרסה כל-חשמלית.
אורכו של הקאדילק אסקלייד החשמלי יותר מ-5.5 מטרים, בסיס גלגליו גדול מ-3.4 מטרים, יש לו חישוקי 24 אינטש כמעט בגובה של אדם ממוצע ומשקל שעובר את ה-4 טונות.
בעוד שרוב הדגמים החשמליים בארץ עושים שימוש בסוללות בקיבולת של בין 50 ל-100 קוט"ש, לאסקלייד החשמלי יש סוללה בנפח של 205 קוט"ש וזו גם הסיבה העיקרית למשקלו הגבוה. הסוללה הזו מוציאה טווח נסיעה של 740 ק"מ בין טעינות על פי תקן EPA, תקן המדידה האמריקני והטווח הריאלי צפוי להיות גבוה גם כן, באזור ה-700 ק"מ לטעינה.
האסקלייד החשמלי מצויד בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 750 כ"ס ולמרות המשקל הגבוה, האסקלייד החשמלי מסוגל להאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 5 שניות בלבד.
הקאדילק אסקלייד החשמלי מצויד בעוד שני פיצ'רים משמעותיים – היגוי לארבעת הגלגלים, כל גלגל בנפרד, מה שמאפשר לו לבצע פניות פרסה ותמרונים הדוקים למרות גודלו המפלצתי. הפיצ'ר השני, והחשוב מבניהם – מערכת מתלי אוויר אדפטיבית, אלמנט קריטי לנוחות הנסיעה ברכב במשקל כזה.
בנוסף למסך ה-55 אינטש הראשי של האסקלייד החשמלי, מחכים לנוסעים עוד שלל מסכי תצוגה, 7 מקומות ישיבה מפנקים, מערכת שמע עם עד 42 רמקולים ועוד. בקאדילק מציעים כמה וכמה חבילות שדרוג למהדרין. ואם כבר שדרוגים – בארה"ב נחשפה לאחרונה גם גרסת ה-IQL של הקאדילק אסקלייד החשמלי, ארוכה אף יותר מהדגם ה"רגיל".
קאדילק אסקלייד IQ משווק בישראל בשתי רמות גימור: רמת הגימור Sport 1 או Luxury 1 במחיר של 700,000 ש"ח ורמת הגימור Sport 2 או Luxury 2 במחיר של 760,000 ש"ח.
בנוסף ל-7 הדגמים החשמליים שכבר הושקו בישראל בחודש מאי 2025, יש בדרך עוד לפחות 5 דגמים חשמליים שצפויים להגיע לישראל בחודשים הקרובים: הוויסטיק הסופר-יוקרתי ויקר של קאדילק ו-4 דגמים חשמליים של GAC הסינית שתעשה בקרוב קאמבק.