
מעטים הם דגמי רכבי הפנאי שהפכו לאייקוניים, שלא כמו בתחומי השטח או הספורט – אחד מהבודדים האלו הוא קאדילק אסקלייד שהפך לשם נרדף ליוקרה ופינוק אמריקניים. בשנת 2023, 24 שנה אחרי שייצורו החל בשנת 1999, נחשף האסקלייד בגרסה חשמלית שמבוססת על פלטפורמת האולתיום של ג'נרל מוטורס.
כעת הוא מגיע גם לישראל, פגשנו אותו מקרוב באולם התצוגה של חברת UMI יבואנית המותג בהרצליה פיתוח.
קשה להמחיש בכתיבה עד כמה שהקאדילק אסקלייד החשמלי הוא רכב עצום. עם אורך של יותר מ-5.5 מטרים, בסיס גלגלים של יותר מ-3.4 מטרים, חישוקים בגודל 24 אינטש בגובה של חצי גוף של אדם ממוצע, דרך תא מטען קדמי בעל נפח של 345 ליטרים, גדול יותר מתא המטען האחורי של לא מעט רכבי סופר מיני, ומסך התצוגה 55 אינטש שנמתח לכל רוחבו של הדשבורד ועד למשקל הרכב שעובר את ה-4 טונות, מה שאומר שכדי לנהוג על הקאדילק אסקלייד כחוק בישראל, אתם צריכים להיות בעלי רישיון ג'.

היחידות הראשונות של הקאדילק אסקלייד החשמלי שיעלו על כבישי ישראל ימכרו ללקוחות בצורה קצת לא שגרתית: UMI היבואנית רוכשת את הרכב מחברות מקומיות העוסקות ביבוא מקביל ולא ישירות מהיצרן בחו"ל (מהלך שעל פיה מתואם איתו לחלוטין) בגלל "אילוצי ייצור" שצפויים להמשך מספר שבועות ולאחר מכן היבוא של האסקלייד החשמלי יעשה בצורה ישירה מול היצרן בחו"ל, כך נמסר לנו בהשקת הרכב.
האחראית העיקרית למשקל הגבוה של הרכב היא סוללת ה-205 קוט"ש בה הוא מצויד, שמעניקה לו טווח נסיעה של 740 ק"מ על פי תקן EPA – הרכבים החשמליים של קאדילק שמגיעים ארצה מיוצרים בארה"ב, לכן מצוין התקן האמריקני. הטווח הריאלי של הקאדילק אסקלייד צפוי להיות באזור ה-700 ק"מ בין טעינה לטעינה, למעט המצב בו הוא משתמש בכח הגרירה שלו, למשקל מקסימלי של 3.5 טונות.

האונייה החשמלית הזו מצוידת בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 750 כ"ס ולמרות המשקל הגבוה, האסקלייד החשמלי מסוגל להאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 5 שניות בלבד – מהיר יותר ממאזדה מיאטה, מכונית ספורטיבית דו-מושבית.
בנוסף למה שמנינו עד כה, הקאדילק אסקלייד החשמלי מצויד בעוד שני פיצ'רים משמעותיים – היגוי לארבעת הגלגלים, כל גלגל בנפרד, מה שמאפשר לו לבצע פניות פרסה ותמרונים הדוקים למרות גודלו המפלצתי. הפיצ'ר השני, והחשוב מבניהם – מערכת מתלי אוויר אדפטיבית, אלמנט קריטי לנוחות הנסיעה ברכב במשקל כזה.
בנוסף למסך ה-55 אינטש הראשי של האסקלייד החשמלי, מחכים לנוסעים עוד שלל מסכי תצוגה, 7 מקומות ישיבה מפנקים, מערכת שמע עם עד 42 רמקולים ועוד. בקאדילק מציעים כמה וכמה חבילות שדרוג למהדרין. ואם כבר שדרוגים – בארה"ב נחשפה לאחרונה גם גרסת ה-IQL של הקאדילק אסקלייד החשמלי, ארוכה אף יותר מהדגם ה"רגיל".
קאדילק אסקלייד IQ משווק בישראל בשתי רמות גימור: רמת הגימור Sport 1 או Luxury 1 במחיר של 700,000 ש"ח ורמת הגימור Sport 2 או Luxury 2 במחיר של 760,000 ש"ח. מתחרים? בישראל אין כמעט רכבים שיכולים להתחרות בקאדילק אסקלייד החשמלי – מי שרק מתקרב אליו הוא ההאמר SUV החשמלי, עוד רכב חשמלי עצום מבית ג'נרל מוטורס.
(תמונות כתבה: אביעד רייס, תמונה ראשית: יצרן)
לא מאמין שהתקינו לו קודנית…
מעוניינת