fbpx

שלושה לטנגו: ריאחו E-Tango

היצרנית הקטלונית שנוסדה ב-1942 מציגה אופנוע חשמלי חדש בגרסה לרכיבה תחרותית, גרסה דו-שימושית לשטח ולכביש וגרסת סופרמוטו.

למרות שהיא נוסדה עוד לפני חברת האופנועים של הונדה, חברת ריאחו אף פעם לא הפכה לשם גדול בתעשיית הדו-גלגלי העולמית.

בשנת 2020 החברה הקטלונית הקטנה עשתה קפיצת מדרגה די רצינית כשהיא ניצלה את ההזדמנות ורכשה את הזכויות על הדגמים של גאס-גאס (Gas-Gas), מותג אופנועי שטח ספרדי שעבר לבעלות פיירר-מוביליטי, חברת האם של ק.ט.מ והוסקרוונה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בפיירר "הלבישו" את המיתוג של גאס-גאס על הפלטפורמות של דגמי השטח שלהם, החליפו רכיבים יקרים בזולים יותר ובאופן כזה יכלו לשמור אצלם גם את הלקוחות שחיפשו לשלם פחות – המוצרים של גאס-גאס לשעבר נותרו ללא שם, ובריאחו נהנו מההפקר.

אחרי שנכנסו לסגמנט השטח המקצועי עם דגמי אנדורו ולסגמנט האדוונצ'ר, עושים בריאחו את הצעד המתבקש ומצטרפים גם לסגמנט הדו-שימושי חשמלי.

האופנוע החשמלי החדש של ריאחו נקרא E-Tango והוא יהיה זמין בשלוש גרסאות: גרסה שמגיעה ללא מערכת תאורה ומיועדת לרכיבה תחרותית, גרסה דו-שימושית לשטח ולכביש הציבורי וגרסת סופרמוטו – אופנוע שטח עם גלגלי צמיגי כביש.

ריאחו E-Tango על הכביש

הגרסה הדו-שימושית וגרסת הסופרמוטו של הריאחו E-Tango, שתיהן מאושרות לרכיבה על הכביש הציבורי, מצוידות במנוע בראשלס עם הספק צנוע של כ-4 קילוואט (5 כ"ס) ומומנט של 24 קג"מ – מה שאומר שהריאחו E-TANGO חלש משמעותית מהסורון אולטרה בי, שמציע הספק מקסימלי של 12.5 קילוואט (כ-16 כ"ס) ומומנט של 44 קג"מ.

בגרסה התחרותית מגיע הריאחו E-Tango עם מנוע בהספק של 5 קילוואט עם הספק מקסימלי של 10.5 קילוואט (כ-14 כ"ס) ומומנט של 31 קג"מ – חזק משמעותית מהגרסאות מורשות הכביש.

ריאחו E Tango בשטח

ריאחו E-Tango מגיע עם סוללה נשלפת והבטחה לזמן טעינה של 4 שעות – היצרן לא חשף את טווחי הרכיבה, אך הם לא צפויים להיות גבוהים. הגרסאות מורשות הכביש מגיעות עם מערכת בלימה רגנרטיבית ו-3 מצבי רכיבה: צב, ארנב וטיל, והן מגיעות למהירות מירבית של 45 קמ"ש.

השלדה שלו עשויה פלדה קלה, מה שבא לידי ביטוי באופנוע קליל במיוחד – 78 ק"ג בגרסאות מורשות הכביש ו-73 ק"ג בגרסה המיועדת לספורט תחרותי.

הריאחו E-Tango מגיע עם בולמים מתכווננים, מזלג קדמי הפוך עם מהלך של 200 מ"מ ובולם מתכוונן גם מאחורה. הגרסה הדו-שימושית והגרסה התחרותית מגיעות עם גלגלי 19 ו-18 וגרסת הסופרמוטו עם גלגלי 17. בגרסה הדו-שימושית והגרסה התחרותית עומד גובה המושב על 860 מ"מ ובגרסת הסופרמוטו גובה המושב נמוך יותר ועומד על 835 מ"מ.

למי זה מתאים?

רוכב אופנוע באוויר עם ריאחו E-Tango

ריאחו E-Tango מתאים לעיר בלבד או לשטח בלבד. מהירות מירבית נמוכה, טווח רכיבה קצר וגודל פיזי קטן יוצרים שילוב לא אידיאלי, בלשון המעטה, לרכיבה על כביש בינעירוני – גם אם "רק" בשביל להגיע לשטח, אלא אם כן השטח נמצא במרחק של 5 דקות רכיבה.

מי שגר קרוב לשטח או אלו שיש להם את האופציה לשנע את הכלי אל השטח, יוכל ליהנות מ"פליי-בייק" קל עם מומנט בשרני ועלויות תחזוקה נמוכות במיוחד. אנחנו היינו רוצים לראות את גרסת השטח התחרותית עם מערכת תאורה ואביזרי רישוי, כך שיהיה ניתן לרכב עליה באופן חוקי בשטח הציבורי בישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button