fbpx

תראו מופתעים: דו״ח חדש חוזה זינוק בייצור רכבים חשמליים עד סוף העשור

החל מתשתיות טעינה טובות יותר ועד למחיר שעדיין גובה המגיפה מעולם הרכב, התחזיות עבור הרכבים החשמליים ממשיכות להשתפר, ומהוות עוד סמן במגמה החשובה בתולדות עולם התחבורה.

עד סוף העשור חברות הרכב ברחבי העולם ישקיעו כחצי טריליון דולר בפיתוח ובייצור של רכבים חשמליים וסוללות. כך לפי דו״ח חדש של חברת הייעוץ הבריטית ERM, הסוקר את התחייבויות היצרניות והמדיניות הממשלתית בנושא תחבורה חשמלית.

הדו״ח, שפורסם החודש תחת הכותרת ״Electric Vehicle Market Update״ הוא העדכון החמישי מצד חברת הייעוץ מאז המחצית הראשונה של 2019 – כמעט שנה לפני ששוק הרכב נכנס לסחרור ולדעיכה כללית משמעותית, כשמנגד הרכבים החשמליים החלו להפוך לשחקן עולה משמעותי בשווקי הרכב המובילים.

בניתוח המחודש, מצוינים תשעה גורמים משמעותיים בכלכלה העולמית שיאיצו את החדירה של רכבים חשמליים לשוק הרכב הכללי, והופכים אותם ממוצרי נישה למוצרי מיינסטרים: החל בעליה במספר הדגמים הזמינים למכירה, דרך התחייבות של יצרנים, ממשלות וציי רכב בגדלים שונים לעבור לחשמל, כניסה של חברות המייצרות רק רכבים חשמליים ועד לירידה במחיר הסוללות והגדלת הנגישות לתחנות טעינה ולתשתיות הנלוות לתחבורה חשמלית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לראשונה גם נבחנה ההשפעה של מגפת הקורונה, לה כולנו שמנו לב, על השוק ועל המגמות העתידיות שנגזרות מהשפעה זו.

הנה כמה מהנקודות המרכזיות של הדו״ח החדש:

  • חברות הרכב ברחבי העולם צפויות להשקיע במשותף יותר מ-515 מיליארד דולר עד שנת 2030 בפיתוח ובייצור של רכבים חשמליים.
  • רק בארה״ב לבדה כ-13 חברות רכב כבר התחייבו יחד להשקעה של למעלה מ-75 מיליארד דולר בהקמה של מפעלים לרכבים חשמליים בשש מדינות.
  • עד מחצית העשור יהיו זמינים למעלה ממאה דגמים חשמליים של רכבים פרטיים עבור השוק האמריקאי. במהלך השנתיים האחרונות חל זינוק במספר הדגמים החשמליים הגדולים יותר (2b ומעלה)  המפותחים, ומספרם עומד כיום על יותר מ-500 בארה״ב.
  • עד שנת 2030 שתי חברות הרכב הגדולות בארה״ב, פורד וג׳נרל מוטורס, כבר צפויות לייצר סוללות במחיר של 80 דולר לקילוואט-שעה ואף פחות מזה, עם צפיפות אנרגטית כפולה מהסוללות המשמשות היום לרכבים החשמליים.
  • מכירות הרכבים החשמליים הם הסקטור היחיד שצפוי לגדול בעולם הרכב בעשורים הקרובים, עם גדילה של פי תשעה במכירות עד 2040 לכדי 54 מיליון רכבים חשמליים חדשים בשנת 2040.
  • על אף שבכל הנוגע לרכבים כבדים התקשו כותבי הדו״ח לספר תחזיות מדויקות יותר, הם מציינים כי עד 2027 ניתן להגיע לשוויון במחיר הרכישה בין משאיות חשמליות למונעות בדלק מאובנים.
  • עיקר ההשפעה של מגיפת הקורונה על עולם הרכב עוד לא מובן, אך ללא ספק הביא להגדלת ההתחייבויות מצד חברות רכב ויצרני שבבים וחלפים הנועדו לרכבים חשמליים. עם זאת, העיכובים בשרשראות האספקה העולמיות משפיעות על כל השחקנים במגרש וצפויות לעכב כניסה של דגמים בשנתיים הקרובות לפחות.

עוד מרכיב חיוני בהפיכת עולם הרכב לחשמלי הוא מיקומם של ציי הרכב: עם הבנה המחלחלת בנוגע ליתרון הכלכלי הגלום בחשמול ציי הרכבים, ציים חשמליים הולכים וגדלים צפויים להגיע לכבישים.

עקב כך, עד שנת 2025 עשוי מספר המשאיות החשמליות בארה״ב לגדול פי 50 ולעמוד על כמעט 60 אלף משאיות חשמליות – כמחצית ממספר ההזמנות למשאיות חשמליות שנעשו בארה״ב רק בשנה החולפת.

אמנם עבור רבים מאיתנו אין הרבה חדש בדו״ שפורסם, אך הוא עדיין מכיל כמה נקודות חשובות להתייחסות – כמו מקומן של ממשלות, חברות רכב וציים כמרכזיות במעבר של עולם הרכב לחשמלי, וכמובן הכסף הרב שמוזרם כעת לעולם החשמלי, שמעיד על ההפנמה של רוב חברות הרכב היכן נמצא העתיד. התחזית שלנו – המספרים האמיתיים ב-2030 יהיו גבוהים יותר מהתחזיות כעת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button