ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM, אינדיאן, רויאל אנפילד וקטנועי פיג'ו, רכבי הפנאי של פולריס ו-TGB וכלי הרכב התפעוליים מבית GOUPIL, מרחיבה את נוכחותה בעולם כלי הרכב התפעוליים עם השקת מותג PilotCar בישראל.
PilotCar מייצרת ומוכרת רכבים חשמליים תפעוליים. בשלב זה נמכרים בישראל שני רכבים תפעוליים של החברה – P1000, רכב משא עירוני ברישוי צהוב שיוצע בשלוש גרסאות עיקריות, ובטווח נסיעה מקסימלי של 220 קילומטרים. וה-PC, רכב תפעולי המיועד לפעול במתחמים מוגדרים כמו מתחמי בילוי, פארקים עירוניים, בתי חולים ואזורי תעשיה – שמשווק בשש גרסאות עיקריות הניתנות להתאמה אישית לצורכי המשתמש.
PILOTCAR P1000
פיילוטקאר P1000 היא משאית חשמלית זעירה, בעלת רישוי צהוב (L7e-Cu), המשווקת בשלוש גרסאות – ארגז פתוח, ארגז סגור וארגז רכינה לאשפה. אלה יאפשרו לרכב זה לשמש רכב הובלת מטענים LAST MILE, או כרכב פינוי אשפה בערים, וברחובות צפופים, עם רדיוס סיבוב של 4.6 מטר בלבד. ה-P1000 רשאי לשאת משקל של עד 1,000 ק"ג – עם נפח הטענה של 2,700 ליטר בגרסת הארגז הפתוח, ו-2,000 ליטר בגרסת רכב הרכינה לאשפה.
המשאית הזעירה מצוידת במנוע של 22 קילוואט (30 כוחות סוס) ו-10.4 קג"מ, והוא מסוגל להגיע
למהירות מרבית של 55 קמ"ש. המשאית מוצעת בשתי גדלי סוללה – 13 קוט״ש או 26 קוט״ש. גרסת ה-22 קוט״ש מספקת טווח של עד 220 קילומטרים בין טעינות. זמן הטעינה נע בין 4 ל-6 שעות בגרסת הסוללה הקטנה ובין 7 ל-9 שעות בגרסת הסוללה הגדולה מעמדת טעינה ביתית.
עלות הטעינה של הרכב עומד על כ-6.5 שקלים לסוללה הקטנה, או 13 שקלים לגרסת הסוללה הגדולה (לפני מע״מ). בטעינה לילית (תעו״ז), מחיר הטעינה יעמוד על 4.5 שקלים או 9 שקלים בהתאמה (לפני מע״מ).
לרכב קבינה ממוזגת, תגבור חשמלי להיגוי, מערכת מולטימדיה מתקדמת, לוח מחוונים דיגיטלי, מצלמת
נסיעה לאחור ועוד. מידות הרכב הן: אורך 358.8 ס"מ, רוחב 135 ס"מ, גובה 180 ס"מ ובסיס גלגלים 246.2 ס"מ בגרסת הבסיס,
דגם ה-P1000 יימכר בישראל עם שנתיים אחריות מלאה ו-5 שנות אחריות על המנוע, הסוללה ויחידת הבקרה.
PILOTCAR PC
ה-PC הוא רכב חשמלי תפעולי, שמיועד לשרת במתחמים ייעודים, כגון מתחמי תיירות ועסקים, מוסדות בריאות, פארקים, מגרשי גולף ומתחמי ספורט.
גרסאות ה-PC מציעות יכולת הסעת 2, 4, 6 או 8 נוסעים, לשמש להובלת מטענים ומשא בגרסת הארגז הפתוח מאחור, להובלת מזון ושאר מוצרים בגרסת הארגז הסגור, לשמש כהובלת בני אדם בשכיבה במקרה הצורך (פינוי רפואי ממגרשי ספורט), הסעת בעלי מוגבלויות ואף לרדת לדרכים לא סלולות בגרסאות המוגבהות הייעודיות.
מעבר לכך, ה-PC מאפשר התאמה אישית של שלל רכיביו, כמו המושבים, השמשה הקדמית, ארגזי המטען, הגג, הארגונומיה של תא הנוסעים ועוד.
הרכב משווק בישראל בשש גרסאות עיקריות: PC-2 – דו מושבי, PC-4 – עם 4-6 מושבים, PC-6 – עם 6-8 מושבים, PC-W – הכולל 2 מושבים + ארגז מטען, PC-A – עם 2 מושבים ומיטת אלונקה, וגרסת ה-PC-H – עם 4-6 מושבים + כיסא גלגלים.
רוב הגרסאות מאפשרות בחירה בין מנוע של 16.95 כ"ס או 30.5 כ"ס עם ומהירות מירבית של 24 או 35 קמ״ש, למעט גרסאת ה-PC2, שמציעה הנעה של 13 או 16.95 כ"ס, עם מהירות מרבית של 24 או 40 קמ"ש בהתאמה, וגרסת ה-PC-4, שמציעה שלושה מנועים חשמליים, 13 כ״ס, 16.95 כ"ס או 30.5 כ"ס ומהירות מרבית של 24 או 45 קמ"ש.
מחירים
פיילוטקאר P1000
- ארגז מטען פתוח: החל מ-129,000 שקלים.
- ארגז מטען סגור: החל מ-132,000 שקלים.
- ארגז איסוף אשפה: החל מ-163,000 שקלים.
פיילוטקאר PC
- PC-2: החל מ-39,900 שקלים.
- PC-4: החל מ-46,900 שקלים.
- PC-6: החל מ-50,900 שקלים.
- PC-W: החל מ-50,900 שקלים.
- PC-A: החל מ-52,900 שקלים.
- PC-H: החל מ-59,900 שקלים.
צילומי כתבה: רונן טופלברג
זה רק אני או שהמחירים הזיה גדולה?
מתי יכנסו יצרנים שמשתמשים בשיטה של טסלה, ללא מתווך באמצע?